کوکا کولا، به‌عنوان بهترین محیط کار انتخاب شد

بین کوکاکولا و پپسی کدام را ترجیح می‌دهید؟ برای جویندگان کار، پاسخ کوکاکولاست، چون از میان حدود ۴۰۰ کارفرمای بزرگ، کوکاکولا بیشترین پویایی شغلی را ارائه می‌دهد و رتبه نخست برترین محیط کار را به دست آورده است. این را نتایج تحلیل جدیدی می‌‌‌گوید که انجام آن ۵ سال طول کشیده و ۴.۷ میلیون نیروی کار در آن مشارکت داشته‌‌‌اند.  در این تحلیل، شرکت رقیب یعنی پپسی رتبه نوزدهم را دارد. «شاخص فرصت آمریکا» محصول مدرسه کسب‌ وکار هاروارد، بنیاد خانواده شولتز و موسسه برنینگ گلس است و میزان رضایت کارکنان را از شرکت‌هایی که در آن کار می‌کنند با در نظر گرفتن معیارهایی مثل استخدام، دستمزد و ارتقا می‌‌‌سنجد. این تحلیل، با پیگیری سوابق آنها، مشخص می‌کند که کدام شرکت‌ها برای وظایف مشابه، دستمزد بهتری پرداخت می‌کنند یا کارکنان خود را عادلانه‌‌‌تر ارتقا می‌دهند.  در میان ۱۰ شرکت اول، شرکت صنایع غذایی «اسماکر»، غول تکنولوژی متا و خرده‌‌‌فروشی کاستکو قرار دارند.  این شاخص، راهنمایی است برای جوان‌‌‌های جویای کار که محل کار آینده خود را سبک‌‌‌سنگین می‌کنند و به جای صرفا شنیدن تعریف‌‌‌ و تمجیدهای ساده‌‌‌ای مثل «کارکنان ما بزرگ‌ترین دارایی ما هستند» می‌‌‌خواهند در جایی کار کنند که پیشرفت شغلی داشته باشند.

 

محصول جدید لگو با نظرسنجی از ۳‌هزار کودک

بعد از حدود چهار سال تحقیق، توفان فکری، طراحی و بازطراحی، شرکت لگو به مفهوم جدیدی به نام Dreamzzz  رسیده است.  شرکت اسباب‌‌‌بازی شماره یک دنیا، تابستان امسال از محصول جدیدی رونمایی کرد که عبارت است از مجموعه وسایل فانتزی، ساختار‌‌‌های عجیب و غریب و موجودات وحشی، مشابه آنچه کودک در خواب می‌‌‌بیند. لگو برای درست کردن این مجموعه، از بیش از ۳‌هزار کودک در سراسر دنیا کمک گرفت، به این ترتیب که پوسترهای غول‌‌‌پیکری از ایده‌‌‌های خود درست کرد و از کودکان خواست آنچه در مورد آنها فکر می‌کنند را بگویند.  سپس کیت‌‌‌های آزمایشی در اختیار کودکان گذاشته شد تا با آنها بازی کنند. مدیران شرکت، سرعت بازی کودکان و اینکه آیا دوست دارند بعد از اتمام ساخت مجموعه دوباره با آن بازی کنند را بررسی کردند.  مجموعه جدید شامل یک ماشین کروکودیل، یک خرگوش غول‌‌‌پیکر سوار بر یک غلتک و یک کشتی کوسه‌‌‌‌‌‌ای ترسناک است. اولین تست بزرگ Dreamzzz تعطیلات سال نو امسال خواهد بود و میزان استقبال از آن، مشخص خواهد کرد که آیا در سال‌های آینده تولید آن ادامه پیدا می‌کند یا نه.  شرکت لگو ۷۰ سال با فروش یک محصول ثابت، به بزرگ‌ترین شرکت اسباب‌‌‌بازی‌سازی دنیا تبدیل شد.

 

نسخه رایگان چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی، اطلاعات دارویی اشتباه می‌دهد

 به گزارش  ‌CNBC، تحقیقی جدید نشان می‌دهد نسخه رایگان چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی، می‌تواند به سوالاتی که افراد در مورد داروها می‌‌‌پرسند، پاسخ‌‌‌های ناقص و غیردقیقی بدهد. این موضوع سلامت بیمارانی را که از این چت‌‌‌بات استفاده می‌کنند به خطر می‌‌‌اندازد.  داروسازان دانشگاه لانگ آیلند، ۳۹ سوال تخصصی از چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی رایگان پرسیده‌‌‌اند و گفته‌‌‌اند فقط ۱۰ پاسخی که دریافت کرده‌‌‌اند «قابل قبول» بوده است. پاسخ چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی به ۲۹ سوال دیگر یا غیرمرتبط بوده یا ناقص و اشتباه. محققان برای هر کدام از سوال‌‌‌ها از چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی خواستند منبع اطلاعاتش را ارائه دهد، اما فقط برای ۸ پاسخ منبع ارائه داد.  مثلا یکی از سوال‌‌‌ها این بود که آیا بین قرص ضد کووید «پاکسلووید» شرکت فایزر و داروی فشار خون «وراپامیل» تداخل دارویی وجود دارد یا نه. پاسخ چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی این بود که تاکنون موردی گزارش نشده، اما در واقعیت مصرف همزمان این دو دارو می‌تواند فشار خون را تا حد زیادی پایین بیاورد.  این مطالعه مشخص می‌کند که بیماران و متخصصان خدمات درمانی باید نسبت به اتکای بیش از حد به چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی برای دریافت اطلاعات دارویی، محتاط باشند.  نسخه رایگان چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی محدودیت‌هایی دارد و به این معناست که احتمالا اطلاعات مهم در دنیای به‌‌‌سرعت متغیر علم پزشکی را ارائه نخواهد داد. البته مشخص نیست نسخه پولی چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی هم چقدر در این زمینه دقت دارد.