آناند کریشنا، بنیان‌گذار این استارت‌آپ‌‌‌ می‌‌‌گوید، دلیل راه‌‌‌اندازی آن، تجربه‌‌‌ای بوده که خودش به عنوان صاحب یک کسب و کار غیرآمریکایی در این کشور داشته است. او می‌‌‌گوید: «همه مراحل مربوط به مالیات، حسابرسی و تکمیل مدارک برای من واقعا چالش‌‌‌برانگیز بود. و وقتی برای کمک به دنبال یک حسابدار می‌‌‌گشتم، کسی را که تخصص درست و دقیقی در این زمینه داشته باشد پیدا نکردم.» کسب‌وکار کریشنا آنقدر کوچک بود که حسابدارهای بزرگ بین‌المللی وقتشان را برای آن تلف نکنند، اما پیچیدگی‌‌‌های معاملات برون‌‌‌مرزی هم برای مشاوران حسابداری کوچک، خیلی بزرگ بود.

کریشنا به این نتیجه رسید که اگر این مشکل برای او دردسرساز شده، هزاران کسب و کار دیگر هم هستند که برای فعالیت در آمریکا، باید همین مسیر را طی کنند. واکنش او راه‌‌‌اندازی Inkle بود؛ یک پلتفرم حسابداری دیجیتال مبتنی بر چت که امکان دسترسی به حسابدارهای متخصص را برای شرکت‌های کوچک خارجی فراهم می‌کند. خدمات Inkle از طریق یک پلتفرم SaaS (نرم‌‌‌افزار به عنوان خدمات) ارائه می‌شود که به هر کسب و کاری در دنیا امکان می‌دهد مدارکی را که برای تبعیت از قوانین آمریکا هنگام اداره یک شرکت تابعه یا جداگانه نیاز دارند، جمع‌‌‌آوری کند.

قطعا این خدمات توسط تیمی از حسابداران رسمی و معتبر آمریکا که با تخصص خود کسب و کارها را در مسیر درست راهنمایی می‌کنند، پشتیبانی می‌شود. هر کسب و کاری می‌تواند از طریق قابلیت چت که در پلتفرم وجود دارد، به صورت آنی با حسابدار متخصص اختصاصی خود گفت‌‌‌وگو کند. کریشنا می‌‌‌گوید: «این راه‌حل بهتر از فرستادن و گرفتن ایمیل‌های بی‌پایان با فایل‌های پیوست است.»

کریشنا که در انگلستان بزرگ شده، اما در ۱۰ سال اخیر در هند زندگی کرده، Inkle  را طبق قابلیت‌‌‌هایی که در کشور خودش وجود داشت راه‌‌‌اندازی کرد. او می‌‌‌گوید: «به ذهنم خطور کرد که راه‌حل درست جلوی پایم است. تخصص‌‌‌های حسابداری، مهندسی و SAAS در هند به اندازه کافی وجود دارد.» حسابدارهای رسمی Inkle به صورت پیمانکاری کار می‌کنند و در استخدام دائم شرکت نیستند و تیم کریشنا، کیفیت کار آنها را چک می‌کند. به گفته کریشنا، مساله کلیدی برای مشتریان او این است که دقیقا به همان کاری که دارند، رسیدگی می‌شود. «من قبلا با این حسابدارها کار کرده بودم و چیزی که باعث ناامیدی بود این بود که آنها همه قوانین مربوط به شرکت‌های خارجی را نمی‌‌‌دانستند.» مدیر شرکت ‌Picus Capital، یکی از سرمایه‌گذاران Inkle، معتقد است این شرکت دست روی بازار بکری گذاشته است. «با توجه به ماهیت الزام‌‌‌آور و بدون پیش‌‌‌فرض حسابداری و مالیات، ابزارهای نرم‌‌‌افزاری یک نیاز مهم مشتریان محسوب می‌‌‌شوند و در فضای اقتصادی فعلی، اجتناب‌‌‌ناپذیرند. Inkle با ارائه خدمات کامل‌SaaS، فصل مشترک مشتریان، حسابداران رسمی و ابزارهای حسابداری محسوب می‌شود و باعث می‌شود جریانات کاری به وضوح کارآمدتر و با خطای کمتری پیش بروند.»