پس‌انداز خودکار؛ امکانی جالب برای پس‌انداز سریع و ماهانه

رپرتاژ آگهی: در این نوشته می‌خواهیم شما را با امکانی به نام «پس‌ انداز خودکار» آشنا کنیم و روش‌های پس‌انداز اتوماتیک در ایران را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

پس‌انداز خودکار چیست؟

پس‌انداز خودکار روشی برای دخیره‌سازی پول است که در آن مقداری پول از پیش تعیین شده به طور منظم از حساب‌ جاری شما به حساب پس‌انداز مشخص به صورت اتوماتیک منتقل می‌شود. میزان پول، بازه‌های زمانی انتقال و اطلاعات حساب را مشخص می‌کنید. پس از آن، بدون نیاز به اقدامی دیگر، در بازه‌های زمانی مشخص مقدار پول مشخص به حساب پس‌انداز شما وارد می‌شود.

روش‌های پس‌انداز خودکار در ایران

پلتفرم‌های مختلفی در بازار مالی ایران وجود دارند که با تلفیق تکنولوژی و امور مالی، امکان پس‌ انداز خودکار را برای شما فراهم کرده‌اند. در برخی از این پلتفرم‌ها می‌توانید پس‌انداز ریالی داشته باشید و برخی امکان پس‌انداز به شکل‌های دیگر مثل طلا را برای شما فراهم کرده‌اند. بهترین برنامه‌ها برای پس‌ انداز خودکار این موارد هستند:

  1. پس‌انداز خودکار طلا با طلاین

  2. پس‌انداز خودکار با برنامه بلوط

  3. پس‌انداز خودکار با برنامه قلک

در ادامه هر یک از این برنامه‌ها، ویژگی‌ها و سرویس پس‌انداز خودکار آن‌ها را برای شما بیشتر توضیح می‌دهیم.

پس انداز خودکار طلا در اپلیکیشن طلاین

طلاین یک سامانه معاملاتی آنلاین برای خرید طلای آب شده است که در آن می‌توانید به سادگی طلای آب شده را بخرید و بفروشید. در این سامانه قیمت‌های خرید و فروش طلا تحت نظارت اتحادیه طلا و جواهر ایران تعیین می‌شود و کارمزد هر معامله در آن فارغ از حجم خرید یا فروش تنها ۵ هزار تومان است.

طلای آب شده به طور کلی یکی از بهترین کالاهای سرمایه‌ای در ایران است؛ چرا که برخلاف دیگر اشکال نیازی به پرداخت اجرت نخواهید داشت و دقیقا معادل سرمایه خود طلا دریافت می‌کنید.

برای فعال کردن قابلیت پس‌انداز خودکار طلاین باید در این سامانه ثبت‌نام و احراز هویت کنید؛ سپس وارد بخش «پس‌انداز خودکار» در پروفایل خود شوید و مبلغ و دوره پس‌انداز خود را مشخص کنید. در قدم بعدی وارد سامانه احراز بانکی می‌شوید و به طلاین دسترسی برداشت از حساب بانکی را می‌دهید. در نهایت، در تاریخ‌های مشخص شده طلاین به صورت خودکار از حساب شما مبلغ مشخص شده را برداشت می‌کند و به صورت لحظه‌ای به اندازه آن طلا می‌خرد و به کیف پول شما اضافه می‌نماید.

ویژگی‌های قابلیت پس‌انداز خودکار در طلاین:

  • حداقل میزان خرید پلکانی طلا در طلاین روزانه ۴۰ هزار تومان و حداکثر آن ۳ تا ۵ میلیون تومان است.

  • امکان خرید پلکانی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه وجود دارد. تاریخ برداشت در هر ماه یا هفته را شما مشخص می‌کنید.

  • امکان استفاده از سرویس پس انداز خودکار برای دارندگان حساب در بانک‌های ملت، کشاورزی، تجارت، اقتصاد نوین، سامان، سرمایه، سینا، آینده، دی، ایران زمین، فردا بانک، قرض‌الحسنه مهر ایران و پست بانک ایران وجود دارد.

اگر سوالی در این باره دارید می‌توانید با پشتیبانی سایت طلاین و شماره تلفن ۰۳۵۳۷۳۳۲۶۱۲ تماس بگیرید.

پس انداز خودکار در اپلیکیشن بلوط

یکی از سامانه‌هایی که امکان پس‌انداز خودکار را برای کاربران خود فراهم کرده، بلوط نام دارد. این سامانه تحت نظارت سازمان بورس ایران فعالیت می‌کند و به طور کلی اپلیکیشنی برای مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری است.

برای استفاده از اپلیکیشن بلوط ابتدا آن را دانلود و در آن ثبت‌نام کنید. سپس قابلیت قلک را فعال نمایید تا پس‌انداز شما در آن ذخیره شود. پس از آن می‌توانید روش پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری را مشخص کنید. برای مثال می‌توانید سرمایه پس‌انداز شده در بلوط را در صندوق‌های بورسی معتبر سرمایه‌گذاری کنید.

برای فعال کردن قابلیت پس‌انداز خودکار در صفحه اصلی برنامه بلوط روی پس‌انداز خودکار کلیک کنید، سپس مبلغ پس‌انداز و بازه زمانی مورد نظر برای برداشت پول را مشخص نمایید.

ویژگی‌های پس‌انداز خودکار اپلیکیشن بلوط:

  • در حال حاضر اپلیکیشن بلوط با این دوازده بانک همکاری دارد و برای استفاده از این سرویس باید حساب فعالی در یکی از این بانک‌ها داشته باشید: بانک ملت، سامان، آینده، پست‌بانک، انصار، اقتصاد نوین، کشاورزی، دی، سینا، مهر ایران، سرمایه و ایران زمین.

  • برداشت پس‌انداز خودکار در این اپلیکیشن مبلغ ۳۵۰ تومان کارمزد دارد که مالیات بر ارزش افزوده نیز به آن اضافه می‌شود.

  • حداقل پس‌انداز خودکار در بلوط ۵۰ هزار تومان است.

اگر درباره اپلیکیشن بلوط سوالی دارید می‌توانید با پشتیبانی این شرکت به شماره ۰۲۱۹۱۰۷۳۶۵۶ تماس بگیرید.

پس‌انداز خودکار در اپلیکیشن قلک

قلک یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت مالی است که با هدف «سرمایه‌گذاری پول‌های خُرد» وارد این بازار شده است. در قلک هم دو راه برای ذخیره دارایی‌ها وجود دارد؛ پس‌انداز خودکار به صورت آنی و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری.

این برنامه نیز تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند و برای فعالیت در آن نیاز به کد سجام دارید.

پس از ثبت‌نام، احراز هویت و تایید کد سجام می‌توانید فعالیت خود را در اپلیکیشن قلک شروع کنید.

ویژگی‌های قابلیت پس انداز خودکار در برنامه قلک

  • پس‌انداز خودکار اپلیکیشن قلک می‌تواند به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه انجام شود.

  • حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در قلک ۱۵۰۰ تومان است.

  • در اپلیکیشن قلک امکان پس انداز خودکار فقط برای دارندگان حساب بانک ملی وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با پشتیبانی این اپلیکیشن و شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۹۸۳۶۸ تماس بگیرید.

مزایای پس انداز خودکار چیست؟

پس‌انداز خودکار روشی است که مزایای زیر را برای شما فراهم می‌کند:

  1. با خودکار کردن پس انداز خود، مطمئن می شوید که بخشی از درآمد شما به طور مداوم برای پس انداز در هر ماه کنار گذاشته می‌شود و به شما کمک می‌کند عادت پس انداز در طول زمان را برای خود ایجاد کنید.

  2. پس از تنظیم پس انداز خودکار، لازم نیست هر ماه به یاد داشته باشید که پول را به صورت دستی منتقل کنید. این راحتی باعث می شود بدون نیاز به فکر کردن فعالانه به اهداف پس انداز خود، به اهداف خود پایبند باشید.

  3. با نگه داشتن پس انداز خود در یک حساب سود دار یا تبدیل مستقیم پس‌انداز خود به سرمایه‌گذاری طلا، م‌ توانید بابت پولی که در طول زمان پس‌انداز می‌کنید سود کسب کنید و به رشد سریع‌تر پس انداز خود کمک کنید.

  4. خودکار کردن پس انداز شما می تواند به شما کمک کند سریعتر به اهداف مالی خود برسید زیرا به طور مداوم پول را کنار می گذارید. خواه برای تعطیلات، صندوق اضطراری یا بازنشستگی پس‌انداز می‌کنید، پس‌انداز خودکار می‌تواند پیشرفت شما را تسریع کند.

جمع‌بندی

در این نوشته به شما قابلیت پس‌ انداز خودکار را معرفی کردیم و مزایای آن را برایتان توضیح دادیم. هم‌چنین اشاره کردیم که در حال حاضر کدام اپلیکیشن‌های بازار مالی قابلیت پس انداز خودکار را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. از جمله این برنامه‌ها به اپلیکیشن طلاین، بلوط و قلک اشاره کرده‌ایم.

در این بین، سامانه طلاین بهترین راه برای پس انداز خودکار را به کاربران ارائه می‌دهد؛ چرا که پس‌انداز شما را در لحظه تبدیل به طلای آب شده ۱۸ عیار می‌کند که اجرت ساخت ندارد و ارزش خود را به مرور زمان حفظ می‌کند. از سویی در طلاین کارمزد‌ها بسیار کم هستند و شما می‌توانید تمام سرمایه خود را تبدیل به طلا کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.