سرتیپ خوش‌قلب: آسمان ایران وحشتناک‌ترین برای دشمنان است

امیرسرتیپ محمد یوسفی خوش‌قلب درباره وضعیت نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار داشت: نیروی پدافند هوایی تجربیات مفیدی از ۴۰ سالگی اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در دفاع مقدس دارد.

خبر مرتبط
جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی: برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

وی با بیان این که نیروی پدافند مانند همه بخش های اقتصادی و صنعتی در تحریم های ظالمانه دشمنان قرار دارد، افزود: مدیریت جهادی با موتور پیشران انقلابی ما را از نگاه به دستان ظالمانه بیگانگان مصون کرد و همین امر باعث شد که ریل گذاری منطقی و صحیح در حوزه پدافند هوایی انجام شود.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: برداشت گام های بلند و استوار در دو بُعد نیروی انسانی و تجهیزاتی، توسعه، تقویت، به روز رسانی و استفاده از فناوری های بومی در لبه تکنولوژی، فرماندهی کنترل ارتباطات بُرد بلند و چند لایه و امن، مدیریت صحنه نبرد، تجهیزات حوزه های کشف، درگیری، اطلاعاتی، پهپادی، جنگالی، سایبر و هوش مصنوعی از جمله اقدامات شگفت آور و غیرقابل وصف و در حال انجام این نیرو است.

سرتیپ خوش قلب با بیان اینکه پدافند هوایی با نصب العین قراردادن فرمایشات گوهربار رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این نیرو با مدیریت جهادی و رسیدن به پیشرفت ها از ایمان و اعتقاد قلبی به اصل "ما می توانیم" رسیده است.

وی افزود: توکل، توسل و وحدت فرماندهی، امید به آینده، خودباوری و اقدامات هم افزا، بصیرت دینی و انقلابی، شناخت عملیات روانی و سیاست تبلیغی رسانه ای، دشمنان پدافند هوایی را در مسیر صراط مستقیم قرار داده و حفظ کرده است.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان این که این نیرو در ابعاد تجهیزاتی و ماموریتی قابل قیاس با چهل سال اول عمر انقلاب نیست، یادآورشد: رشد در کمیت و کیفیت تجهیزات، رشد در تنوع و بُرد فرکانس، سامانه های کشف، درگیری، شنود، پهپاد جنگال و ارتباطات، رشد دربکارگیری ترکیبی تجهیزات با ایجاد فضای ابهام برای دشمنان، رشد در سامانه فرماندهی کنترل بومی و تخصصی در نیروی پدافند هوایی از جمله پیشرفت های این نیرو است.

سرتیپ خوش قلب استفاده از نیروی انسانی جوان و با انگیزه دانشی و انقلابی، توسعه امکانات فنی و ماموریتی، قطعه سازی و افزایش اطمینان و تداوم کاری تجهیزات، به روز رسانی تجهیزات قدیمی و بهره گیری از تجهیزات نوین با بهره گیری از تهدیدات جدید، افزایش چند برابری نیروی انسانی دانشمند و نخبه دارای مدارج علمی معتبر، افزایش سطح کمی و کیفی آموزش ها در دانشگاه پدافند هوایی خاتم (ع)، مراکز آموزشی و تحقیقاتی با بهره گیری از اساتید مجرب، افزایش دانایی های علمی، پژوهشی، تحقیقات صنعتی و نظری و چند برابر شدن توان نیرویی، استفاده از ظرفیت های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه های معتبر صنعتی و شرکت های دانش بنیان، تزریق و افزایش سطح امیدواری را از دیگر پیشرفت های این نیرو در طول عمر چهل سال اول انقلاب عنوان کرد.

وی تاکید کرد: امروز فرهنگ ایثار از خودگذشتگی، شهادت و سبک زندگی ایرانی - اسلامی واژه تاریخ گذشته و غریبی در نیروی پدافند نیست، البته راه نرفته زیاد داریم اما دست یافتنی و نزدیک است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.