فوری/ بیانیه مشترک مهم قطر و کویت درباره جنگ غزه+ جزییات

کدخبر: ۶۲۹۸۸۰
اقتصانیوز: قطر و کویت با انتشار یک بیانیه مشترک خواستار توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شدند.
فوری/ بیانیه مشترک مهم قطر و کویت درباره جنگ غزه+ جزییات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت پس از رایزنی با یکدیگر بیانیه مشترکی را صادر کردند و در آن نگرانی عمیق خود را نسبت به بحران انسانی نوار غزه و جنگ وحشیانه علیه هزاران غیرنظامی بی‌گناه از جمله زنان، کودکان و سالمندان ابراز کردند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، دو طرف در این بیانیه مشترک خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوزات خود و ممانعت از هرگونه کوچ اجباری فلسطینیان از نوار غزه شدند.

خبر مرتبط
حمله جنگنده‌های اسرائیل به مناطق مسکونی غزه/ چند فلسطینی شهید شدند؟

اقتصادنیوز: بخش‌های مختلف نوار غزه طی بامداد و صبح امروز چهارشنبه شاهد از سرگیری حمله‌های هوایی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

امیر کویت تلاش‌های میانجیگرانه قطر به‌ویژه تلاش‌ها در راستای فرایند تبادل اسرای فلسطینی و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را ارج نهاد.

امیران کویت و قطر ضمن تاکید بر حفظ امنیت و ثبات در دریای سرخ و احترام به حق ناوبری دریایی، به بررسی همکاری مستحکم میان دو کشور در زمینه‌های مختلف پرداختند و روابط تاریخی و برادرانه میان قطر و کویت را ستودند.

در حالی که جنگ غزه وارد صد و سی و هشتمین روز خود شده‌ است و تهاجم زمینی به خان یونس در جنوب نوار غزه و حمله هواپیماهای اشغالگر به شهر رفح ادامه دارد، بحران انسانی در نوار غزه همچنان وخیم است و از ورود مواد غذایی و مواد اولیه به نوار غزه جلوگیری می‌شود و سازمان یونیسف هشدار داده است که ۹۰ درصد کودکان نوار غزه از سوء تغذیه رنج می‌برند.

در حالی که هشدارها درباره پیامدهای یورش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هزاران آواره به آنجا پناه برده‌اند، افزایش یافته است، وزارت بهداشت فلسطین در غزه سه‌شنبه اعلام کرد: تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) به ۲۹ هزار و ۱۹۵ شهید و ۶۹ هزار و ۱۷۰ مجروح رسیده‌ است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید