تاخیر ۸ ساعته پرواز نجف-تهران و سرگردانی مسافران+جزئیات

تاخیر هشت ساعته پرواز نجف اشرف - تهران، هواپیمایی قشم‌ایر موجب سرگردانی مسافران این پرواز و متعهد شدن این شرکت به استراداد کامل مبلغ پرداخت شده بابت بلیت به مسافران شد.

تعدادی از مسافران این پرواز اظهار داشتند: این پرواز به شماره ۲۲۱۶ قرار بود در ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه روز گذشته به وقت نجف اشرف (۲۲ شهریور) از فرودگاه این شهر به مقصد تهران پرواز کند اما پس از هشت ساعت تاخیر در ساعت ۱۵ دقیقه بامداد امروز به وقت نجف اشرف این پرواز انجام شد.

«حسین جم» یکی از مسافران این پرواز با اشاره به اینکه تاخیر پرواز یاده شده مشکلات زیادی را برای مسافران در فرودگاه نجف اشرف به وجود آورد، گفت: حدود ۱۵۰ نفر از مسافران این پرواز پس از فرود هواپیما در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران حاضر به ترک هواپیما نشدند و خواستار رسیدگی به این مشکل شدند.

وی اظهار داشت: شرکت هواپیمایی یاد شده در ابتدا زیر بار مسئولیت نمی رفت اما در ادامه با قبول قصور خود در ارائه خدمات مجبور شد تا با ارائه تعهدنامه کتبی، استرداد وجه بلیت دریافتی از مسافران را متعهد شود.

جم تصریح کرد: بر اساس قانون، شرکت هواپیمایی قشم ایر باید تمام وجه دریافتی از مشتریان را همراه با خسارت به آنها استرداد کند.

بر اساس قوانین تاخیر در پروازهای داخلی و خارجی و حقوق مسافر در تاخیر پرواز، در شرایطی که اوضاع این تاخیر در شروع سفر هوایی، بیش از ۲ ساعت به طول انجامیده و البته همچنان کمتر از چهار ساعت باشد، وظایف شرکت هواپیمایی در مقابل مسافران، بیشتر خواهد شد.

در این حالت باید علاوه بر پذیرایی، امکانات و امتیازهایی نیز به مسافران از جمله امکان تغییر پرواز با درخواست مسافر (البته در صورتی که امکان آن وجود داشته باشد)، جابه‌جایی مسافران به دیگر پروازها (شرکت‌های هواپیمایی)، استرداد کامل مبلغ پرداخت شده بابت بلیت و انصراف از پرواز داده شود. (به واقع در این مرحله مسافر می‌تواند به طور کلی از پرواز انصراف داده و کل مبلغ پرداخت شده بابت بلیت، باید بدون جریمه و هیچ گونه کسوراتی، مسترد شود.)

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.