افشاگری مشاور سابق ترامپ درباره جنگ اوکراین

سرهنگ بازنشسته آمریکا و مشاور ارشد سابق پنتاگون معتقد است: اوکراین نه تنها در جنگ با روسیه پیروز نمی‌شود،‌ بلکه تمامی دروغ‌ها درباره اوکراین در حال فروپاشی است.

«داگلاس مک‌گرگور»، سرهنگ بازنشسته آمریکا و مشاور ارشد سابق پنتاگون در زمان ریاست دونالد ترامپ، در تازه‌ترین قسمت از برنامه «تاکر کارلسون» که از شبکه اجتماعی «ایکس»، توییتر سابق پخش می‌شود، گفت: «من فکر می‌کنم همه دروغ‌هایی که در این بیش از یک سال و نیم درباره اوکراینی‌ها گفته‌اند، در حال فروپاشی است. آن‌ها در این مدت دروغ گفته‌اند که اوکراین در حال پیروزی است و روس‌ها شرور، شیطان و بی‌کفایت هستند».

وی در ادامه تاکید کرد: تمامی این دروغ‌ها درباره اوکراین در حال فروپاشی می‌باشد زیرا آنچه در میدان نبرد رخ می‌دهد، افتضاح است.

مک‌گرگور همچنین با اشاره به تلفات اوکراینی‌ها خاطر نشان کرد: فکر می‌کنیم اوکراینی‌ها تاکنون ۴۰۰ هزار تن را در نبرد از دست داده‌اند. چند ماه قبل ما درباره عدد ۳۰۰ یا ۳۵۰ هزار صحبت می‌کردیم. طی این مدت به دلیل ضدحمله‌ای که داشتند، دست کم ۴۰ هزار نفر دیگر را از دست دادند. علاوه بر این، ۴۰ تا ۵۰ هزار سرباز اوکراینی نقص عضو شده‌اند و بیمارستان‌های اوکراین مملو از جمعیت است.

داگلاس مک‌گرگور طی این برنامه جزئیات دیگری از رقمی که نسبت به تلفات اوکراین داد، ارائه نکرد.

کی‌یف آمار رسمی تلفات را علنا اعلام نکرده است اما با این حال روزنامه نیویورک تایمز چند روز پیش به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرد، اوکراین در حین جنگ ۷۰ هزار کشته و ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار زخمی داشته است. این روزنامه همچنین مدعی شد که روسیه ۱۲۰ هزار نفر کشته و ۱۷۰ الی ۱۸۰ هزار نفر مجروح دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.