گروه خودرو - امروز یک کره‌ای وارداتی که احتمالا در آینده تابعیت ایرانی خواهد گرفت میهمان ستون حق انتخاب است، منظورمان سراتو محصول وارداتی کیا است که چندی است زمزمه حضور آن در خط تولید شرکت سایپا به گوش می‌رسد.

به گفته مسوولان شرکت سایپا، احتمالا این خودرو به همراه اسپورتیج دیگر خودروی وارداتی شرکت کیا از سال آینده میهمان خط تولید شرکت سایپا خواهند بود. سراتو به سیستم چهار دنده اتومات مجهز است و از موتور ۲۰۰۰ سی سی بهره می‌برد که توان تولید ۱۴۳ اسب بخار قدرت را دارد. موتور ۲۰۰۰ سی سی این خودرو به شما این فرصت را می‌دهد تا بتوانید سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت را با آن تجربه کنید.

از سوی دیگر این خودرو برای رسیدن به شتاب صفر تا صد نیازمند ۲/۹ ثانیه زمان است که این امر نشان دهنده آن است که شما برای رسیدن به شتاب اولیه به کمتر از ۱۰ ثانیه زمان نیازمند هستید. اما نگاهی به میزان مصرف سوخت این خودرو نشان دهنده آن است که این خودرو در هر صد کیلومتر و در سیکل ترکیبی به ۸/۷ لیتر سوخت نیاز دارد. اما تجهیزات ایمنی در نظر گرفته شده در این خودرو موجب شده تا سراتو در رده خودروهای ایمن قرار گیرد به طوری‌که در کاتالوگ این کره‌ای آمده این خودرو به سیستم ترمز ضد قفل ABS دو گانه به همراه ترمز دیسکی خنک شونده و دو کیسه هوا (ایربگ) مجهز است. همچنین این خودرو از تجهیزاتی جانبی همچون سان‌روف و آینه بغل برقی با گرمکن بر خوردار است. براساس کاتالوگ این خودرو، قیمت پایه سراتو ۱۴میلیون و ۹۰۰هزار تومان است که با اخذ عوارض ۹۰درصدی و عوارض جانبی این خودرو در کشور با قیمت ۲۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.