همایش فصل «عبرت‌ها و بصیرت‌ها» برگزار شد

ظهر دیروز همایش فصل عبرت‌ها و بصیرت‌ها، پاسداشت حماسه ۲۲ خرداد و ۲۲ بهمن در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا وسیما برگزار شد. به گزارش ایسنا، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد در این مراسم گفت: مردم با قیام ۹ دی در برابر حوادث تلخ و خیانت منافقان قد علم کردند و فصلی نو را نوید دادند که در ۲۲ بهمن به اوج خود رسید. محمدعلی رامین حوادث پس از انتخابات را نیز یادآور شد و گفت: پس از انتخابات، برخی که نظام به آنها اعتماد کرده و رسانه‌های نظام را در اختیارشان قرار داده بود، ناگهان با پایان انتخابات نمک خوردند و نمکدان شکستند. ابتدا تصور می‌شد که احساسات براین افراد غلبه کرده و چند روز بعد فروکش خواهد کرد، اما با ادامه جریانات این تفکر بیشتر شد که افرادی اطراف برخی نامزدهای انتخاباتی را گرفته‌اند. با بیانات مقام معظم رهبری انتظار این بود که این افراد توبه و از مردم عذرخواهی کنند، اما چنین نشد و ماجرا ادامه یافت و حوادث تا قیام مردم در ۹ دی پیش رفت که حوادث تلخی بود. آنها مثلثی را تشکیل داده بودند و به کمک رسانه‌های خارجی وارد مسیری شدند که جز به خواری و ذلت در پیشگاه مردم، تاریخ و خداوند چیزی نصیب آنها نکرد. وی هم‌چنین یادآور شد: مردم با قیام ۹ دی در برابر حوادث تلخ و خیانت منافقان قد علم کردند و فصلی نو را نوید دادند که در ۲۲ بهمن به اوج خود رسید.

پیام آیت‌الله نوری همدانی

در همین حال آیت‌الله حسین نوری همدانی، مرجع تقلید خطاب به نخستین همایش «فصل عبرت‌ها و بصیرت‌ها، پاسداشت حماسه ۲۲ خردادماه تا ۲۲ بهمن‌ماه ۸۸» پیامی صادر کرد. به گزارش ایسنا در بخشی از متن این پیام آمده است: عبرت‌آموزی از حوادثی که پیش آمد اقتضا می‌کند که آیندگان خود را از آسیب‌های مشابه مصون نگاه بدارند و از خداوند متعال خواهان توفیق باشند.

این مرجع تقلید در پایان نیز نوشته است: با عبور از فضای غبارآلود فتنه، بازگشت همگان به میزان عدل، حق، قانون و تمسک واقعی به محور وحدت امت اسلامی، یعنی ولی فقیه و مراعات ساختار نظام و تبعیت از قانون اساسی، موجب اتحاد و اقتدار بیشتر، پیشرفت مملکت و نجات دنیا و آخرت همه دستجات و افراد خواهد شد.

برخی سیاسیون عمله آمریکا شدند

در این همایش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم هم گفت: کسانی عمله اقداماتی شدند که منفعتی را به آمریکا می‌رساند و این افراد دانسته یا ندانسته به این اقدامات و همراهی با آمریکا دست زدند.

محمد حسین صفارهرندی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس گفت: چند هفته گذشته کنگره آمریکا باراک اوباما رییس‌جمهور این کشور را احضار کرد و از وی گزارش بودجه ۵۵ میلیون دلاری آمریکا علیه ایران را خواستار شد.

وی افزود:‌حقیقتا آن روز که این خبر را شنیدم متاثر شدم، چون عریان‌تر از این نمی‌شد که جماعتی از سیاسیون داخلی را تحقیر کنند. صفارهرندی خاطرنشان کرد: ‌محیط سیاسی ایران به محیط داخله آمریکا تلقی شد و کسانی عمله اقداماتی شدند که منفعتی را به آمریکا می‌رساند و این افراد دانسته یا ندانسته به این اقدامات و همراهی با آمریکا دست زدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش موسسه خاور نزدیک واشنگتن اشاره و تاکید کرد: موسسه خاور نزدیک واشنگتن در موج جدید خود علیه ایران و جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که واشنگتن باید با جدیت به مبارزه با استبداد و شیعه در ایران بپردازد و از زبان خود رژیم علیه خود آنها اقدام کنیم و باید سعی کنیم در اقدامات خود علیه ایران با الفاظ دینی به مقابله با آنها بپردازیم. پس در این راه افراد و گروه‌های داخل ایران که حامی آمریکا هستند، می‌توانند بهترین نقش را بازی کنند.

حوادث سال گذشته اغتشاش بود

هم چنین حسن عباسی در این همایش گفت: مردمی بصیر و آگاه داریم و رهبری که وقتی تشخیص می‌دهند مسیری درست است، لحظه‌ای در آن تردید نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، حسن عباسی با اشاره به تئوری فشار از پایین و چانه‌زنی از بالای سعید حجاریان، به تاثیرات منفی این تئوری در یک‌سال گذشته اشاره و اظهار کرد: با وجود توصیه‌هایی که به سران فتنه کردیم، با کمال تاسف آنها در مسیر خود ادامه دادند تا جایی که در روز قدس گفته شد نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران تا در روز نهم دی مردم به آنها پاسخ دادند و در ۲۲ بهمن نیز این قضایا جمع شد. وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در حوادثی که در سال گذشته اتفاق افتاد، هیچ‌کدام شورش نبود. شورش یک اقدام سازمان‌یافته و مسلحانه است مانند کاری که ریگی انجام داد. این حوادث آشوب هم نبود؛ چراکه آشوب یک اقدام سازمان‌نیافته و غیرمسلحانه است.

این اتفاقات اغتشاش بود. اغتشاش به معنای بلوای سازمان‌یافته و غیرمسلحانه است. ما در کشور بحران نداشتیم، حتی در ۳۱ سال گذشته هیچ‌وقت بحران نداشتیم، حتی زمان جنگ؛ چرا که در دوران جنگ هم تمام دستگاه‌ها به صورت عادی به کارهای خود می‌پرداختند.