گروه بورس - هدیه لطفی: نماد معاملاتی لیزینگ ایرانیان پس از ارائه اطلاعات با اهمیت، روز گذشته با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد بازگشایی شد. در ابتدای معاملات دیروز نماد «وایران» بازگشایی شد و هر سهم این شرکت رشد چشمگیر ۲۴ درصدی را تجربه کرد و در پایان به نرخ دو هزار و ۸۸۵ ریال رسید.

همچنین در مجموع بیش از ۲۰ میلیون و ۸۷۶ هزار سهم این شرکت، ارزشی معادل ۶۰ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال کسب کرد که به این ترتیب نماد مزبور به عنوان پرمعامله‌ترین و باارزش‌ترین سهم دیروز شناخته شد.

بازار فرابورس در مجموع روز گذشته شاهد معامله ۲۷ میلیون و ۸۱۷ هزار سهم به ارزش ۱۱۳ میلیارد ریال بود که نماد «وایران» حدود ۵۳ درصد از این رقم را به معاملات خود اختصاص داد.

بالاست نیز با حجم معاملات یک میلیون و ۷۸۸ هزار سهم و ارزش ۲۸ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال، رتبه بعدی را به معاملات خود اختصاص داد.

همچنین نماد معاملاتی گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان نیز در بازار دیروز ارزش قابل‌توجهی کسب کرد و رقم ۱۰ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال روانه بازار کرد.

در این روز نمادهای معاملاتی «کمرجان»، «وگستر» و «ودی» هر کدام به ترتیب با ۷/۴ درصد، ۷۱ صدم درصد و ۴۲ صدم درصد، بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

این در حالی است که نمادهای معاملاتی بالاست، تجارت الکترونیک پارسیان، عمران و توسعه شاهد، حق تقدم تجارت الکترونیک پارسیان به همراه تمام گواهی‌های تسهیلات بانک مسکن شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.

در بازار اوراق مشارکت نیز روز گذشته تنها گواهی سپرده بانک کشاورزی معامله شد.

بر این اساس تعداد ۶ هزار و ۹۴۰ برگه از اوراق بانک کشاورزی به ارزش ۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال دادوستد شد.

رقابت دنباله‌دار «ایران ایرتور»

همچنین رقابت برای خرید سهام شرکت ایران ایرتور در بازار سوم فرابورس همچنان ادامه داشت و پس از رسیدن به نرخ ۳۱ هزار و ۲۰ ریال، ادامه این رقابت به امروز موکول شد.

بر این اساس در معاملات دیروز بازار، تعداد ۲/۷ میلیون سهم معادل ۱۰۰ درصد از سهام شرکت ایران ایرتور عرضه شد که پس از رقابت میان خریداران و رسیدن به نرخ ۳۱ هزار و ۲۰ ریال، ادامه این معامله به امروز اول اسفندماه موکول شد.