بهاره شریفیون، ظرفیت سالانه تولید این کارخانه را ۳‌هزار تن اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود ۶ ماه آینده خط تولید را به بهره‌برداری رسانده و ۹۰ نفر مشغول به کار شوند.

وی یادآور شد: مواد اولیه این کارخانه از پوره سنگ کاغذ و خارج از کشور وارد می‌شود و هیچ‌گونه ضایعات محیط‌زیستی نخواهد داشت.

دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در کردستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم در این آیین اظهار کرد: قرار است سرمایه‌گذار این طرح، در فاز اول ظرفیت اشتغال ۹۰ نفر و در مرحله تکمیلی ۱۲۰ را فراهم کند.

مهدی رمضانی با بیان اینکه مواد اولیه این طرح از سنگ است و هیچ آسیبی به محیط‌زیست نمی‌رساند، اضافه کرد: از سرمایه‌گذاران در تمام نقاط کشور دعوت می‌کنیم در کردستان و شهرستان مریوان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه مریوان به دلیل مرزی بودن ظرفیت بسیار خوبی در زمینه صادرات محصولات مختلف دارد، گفت: این طرح علاوه بر اشتغال‌زایی، قدمی موثر در راستای صنعتی شدن استان است.

فرماندار مریوان هم ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان، گفت: مرز باشماق مریوان با تراز تجاری ۷میلیارد دلار در سال گذشته، ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

اسماعیل احمدی یادآور شد: این شهرستان به دلیل داشتن نیروی کار باانگیزه و مواد اولیه بسیار مناسب، پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و کمکی به رونق اقتصادی منطقه است. مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.