نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی، معدن و ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه از ۱۸ تا ۲۱ دی‌ماه ‌جاری با مشارکت انجمن سنگ ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. کاوه فاضل‌ بسطامی، عضو هیات مدیره انجمن سنگ ایران با بیان این مطلب افزود: برای نخستین بار متولیان صنعت سنگ در فضایی بالغ‌بر ۱۵‌هزار مترمربع برگزارکننده این رخداد صنعتی بین‌المللی در کشور خواهند بود.

بسطامی اولویت دادن به صنعت سنگ و افزایش سهم ایران در تجارت جهانی سنگ را از مهم‌ترین محورهای اجرایی نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی اعلام کرد و گفت: در راستای برگزاری هدفمند این نمایشگاه از مشارکت شرکت‌های نمایشگاهی ایتالیا، ترکیه، هند، ژاپن، چین و استرالیا نیز بهره گرفته‌ایم.

عضو هیات‌مدیره انجمن سنگ برگزاری نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی معدن و ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه یادآور شد: ایران پس از ایتالیا دومین تولیدکننده سنگ‌های تزئینی خام در جهان است که متاسفانه طی سال‌های اخیر سنگ فرآوری شده ایران نه تنها به سرعت بازار جهانی خود را از دست می‌دهد بلکه در بازار داخلی نیز با بحرانی سخت مواجه است.

وی تصریح کرد: واردات سنگ‌های خارجی به‌ویژه از چین و هند به‌دلیل قیمت ارزان، سنگ ایرانی را در معرض رقابتی نابرابر قرار داده است.

فاضل ادامه داد: مهم‌ترین مشکل فروش سنگ ایران در جهان ضعف بازاریابی است و به همین منظور ایجاد یک بخش ویژه‌سنگ ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی ضروری است.