محصول جدید شرکت فرآورده‌های نسوز ایران

دنیای اقتصاد-اصفهان: محسن پروان در این نشست خبری با اشاره به انعقاد نخستین قرارداد همکاری بین این شرکت و ذوب‌آهن اصفهان افزود: ذوب‌آهن به‌عنوان مصرف‌کننده اصلی این محصول، بخشی از تجهیزات خود که قابلیت استفاده برای تولید آجرنسوز شاموت دارد را در اختیار شرکت فرآورده‌های نسوز ایران قرار داده و بنابراین چهارمین سایت تولیدی این شرکت در ذوب‌آهن فعال خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران تصریح کرد: نخستین مرحله تولید آزمایشی این محصول با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تُن در سال آغازشده و پس از پایان این مرحله در انتهای مردادماه، فعالیت این کارگاه در شهریورماه سال جاری به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود. باید توجه داشت که دستیابی به تولید آزمایشی آجرنسوز در مدت کمتر از ۱۰ روز، نوعی رکورد محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با تولید این محصول، ظرفیت تولید آجرنسوز تقریبا ۴۰ درصد و حجم تولید شرکت فرآورده‌های نسوز حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. این در حالی است که بر اساس برنامه از پیش تعیین‌شده، ظرفیت تولید مجموعه نسوز ایران تا پایان امسال ۸۰ درصد رشد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با اشاره به چشم‌انداز آینده این شرکت گفت: شرکت نسوز ایران علاوه بر فروش آجرهای نسوز و مواد ویژه نسوز باید بتواند در زمینه توسعه دانش نسوز و ارائه خدمات این حوزه نیز گام بردارد و برای مسائل صنعتی کشور در این حوزه راه‌حل‌های کاربردی ارائه کند. در این زمینه با چند شرکت دانش‌بنیان مذاکره کرده‌ایم و چند محصولی که در زمان حاضر توسط ذوب‌آهن از خارج وارد می‌شود تا پایان امسال توسط شرکت ما بومی‌سازی خواهد شد. شرکت فرآورده‌های نسوز ایران پس از حدود۵۰ سال تولید نسوز در کشور باید به فکر توسعه این بازار و توسعه صادرات خود باشد و به یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان نسوز در دنیا تبدیل شود. اکنون این ظرفیت ازنظر مواد معدنی، نیروی انسانی و دانش در ایران وجود دارد. باید توجه داشت که کشورهای همسایه در حوزه خلیج‌فارس، ترکیه و آذربایجان مصرف‌کنندگان بزرگ نسوز محسوب می‌شوند بنابراین ظرفیت تولیدی بالایی برای این محصول وجود دارد.

وی با تاکید بر نگاه ویژه در چشم‌انداز توسعه این شرکت برای صادرات به کشورهای همسایه اظهار کرد: در یک برنامه سه تا پنج‌ساله، این مهم تحقق خواهد یافت. شرکت فرآورده‌های نسوز ایران با توجه به موقعیت استراتژیک خود در بین ۲ فولادساز بزرگ ایران و خاورمیانه ظرفیت بالایی برای توسعه دارد که به‌خوبی از آن برای رفع نیاز صنعت فولاد کشور استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران خاطرنشان کرد: شرکت فرآورده‌های نسوز ایران برای توسعه صنعتی، به همراهی اجتماعی نیاز دارد و به همین دلیل بیش‌ازپیش از ظرفیت رسانه و خبرنگاران بهره خواهد برد.