دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی مقدم: رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان گفت: با وجود تاکید رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی، بانک‌ها هنوز اعتبارات اسنادی(LC) با 30 درصد را گشایش نمی‌کنند.
مصطفی رناسی با اشاره به گذشت یکصد روز از فعالیت دولت یازدهم گفت: فعالان اقتصادی از دولت انتظار دارند قول‌هایی را که داده‌اند عملی کنند و بدنه سیستم دولتی و بانک‌ها را مجاب به اجرای دستورالعمل‌های جدید از جمله گشایش اعتبار با 30 درصد کنند.
وی تاکید کرد: به دلیل تزریق دلارهای خانگی نرخ دلار در سه هزار تومان ثابت شده است و گرنه وضعیت اقتصادی تغییر چندانی نکرده است.
رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان، اقتصاد ایران را در حال عبور از تشنج دانست و گفت: مهار شدن تورم به عنوان مهم‌ترین رویکرد دولت در شرایط کنونی مد نظر است و گرنه رشد اقتصادی همچنان منفی است.
وی در ادامه تصریح کرد: مهندسان و پزشکان در ساختار مدیریتی کشور جای مدیران را گرفته‌اند و این در حالی است که رشته مدیریت را به رسمیت نمی‌شناسیم و به طور کلی رشته‌های علوم انسانی به ویژه اقتصاد، مدیریت و روان شناسی در جامعه به رسمیت شناخته نمی‌شوند.
رناسی تامین مالی را یکی از چالش‌های اساسی واحدهای صنعتی برشمرد و گفت: بورس می‌تواند نقدینگی مورد نیاز واحدها را با کمترین هزینه تامین کند.