به گزارش ایرنا ، «لوئی گوتیه» روز دوشنبه در دیدار علا الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران افزود: فرانسه بسیار علاقه مند به تقویت و ادامه گفت وگوها با ایران است.
وی مبارزه با تروریسم را از اولویت های کشور مطبوعش اعلام و اضافه کرد: ما ریشه تروریسم را در خشونت می دانیم و معتقدیم نباید گذاشت جوانان به این روند بپیوندند.
گوتیه با بیان اینکه مسلمانان بخش مهمی از جامعه فرانسه را تشکیل می دهند؛ تاکید کرد: معتقدیم که این قشر هیچ ارتباطی با گروه های افراطی ندارند.
وی اضافه کرد: امروز احساس می کنیم که ارتباط متقابلی بین مناطق بحرانی و مشکل تروریسم در داخل مرزهای فرانسه بوجود آمده است که باید برای مقابله با آن راهکار مناسبی پیدا کنیم.
گوتیه با اشاره به وضعیت کنونی یمن، گفت: فرانسه با قدرت از پیشبرد راه حل سیاسی در این کشور حمایت می کند و معتقد است که جنگ سرانجامی ندارد.
دبیرکل دفاع و امنیت ملی فرانسه با اشاره به عملیات باز پس گیری موصل، اظهار کرد: باید از هم اینک برای دوران پس از فتح موصل چاره اندیشی کرد تا این پیروزی سرآغاز جنگ های بعدی نباشد.

** سیاست های اشتباه آمریکا عامل گسترش تروریسم است
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به تبدیل شدن پدیده تروریسم به یک معضل جهانی، گفت: سیاست های اشتباه آمریکا و متحدان آنها در منطقه، یکی از دلایل اصلی گسترش تروریسم است.
علاءالدین بروجردی با اظهار تاسف از حوادث خونین تروریستی در فرانسه؛ افزود: باید با ریشه ها و خاستگاه تفکرات تروریستی مبارزه شود.
وی اضافه کرد: جذب جوانان از برخی کشورهای فقیر در منطقه به تفکرات تکفیری عجیب نیست؛ اما مراکز فکری فرانسوی و اروپایی باید چرایی جذب جوانان فرانسه و دیگر کشورهای غربی را بررسی کنند.
بروجردی در ادامه با تاکید بر اینکه مشکلات یمن به هیچ وجه راه حل نظامی ندارد؛ گفت: عربستان با ادامه بمباران ها، بزرگترین بازنده این جنگ خواهد بود.
وی با اشاره به سیاست های غلط برخی کشورهای منطقه در سوریه، اظهار کرد: باید از تکرار وضعیت وخیم سوریه در لیبی جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه محمدمحمدی برومندی نماینده مرودشت و سیامک مره صدق نماینده کلیمیان با دعوت رسمی از سوی مقامات مجلس فرانسه، با هدف تبادل نظر پیرامون موضوعات پارلمانی، به پاریس پایتخت فرانسه سفر کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.