شماره روزنامه ۶۰۲۳
|

آخر هفته

  • تعلیق توافق گازی

    ظاهرا کمبود منابع مالی، ثروتمندترین وزارتخانه کشور را هم به بازنگری در قراردادها واداشته و موجب شده تا زنگنه قید توافق گازی با پاکستان را بزند و پروژه‌ای را که کلنگ آن با حضور مقامات دو کشور، اسفندماه گذشته به زمین خورده بود، معلق کند. وزیر نفت اوایل این هفته با ابطال مصوبه دولت دهم، پرداخت ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار منابع مالی به پاکستان برای ساخت خط لوله انتقال گاز در خاک این کشور را متوقف کرد. وزیر نفت پاکستان گفته که ایران قادر به تامین منابع مالی این پروژه نیست. .
  • اکران - ۲۸ آذر ۹۲

  • راه دشـــوار

    احسان ابطحی دبیر گروه خبر تنها ۱۹ روز پس از توافق امیدوار‌کننده ژنو ۳، که میان گروه ۱+۵ و ایران به دست آمده‌ بود و بر اساس آن قرار بود تهران بخش‌هایی از فعالیت هسته‌ای خود را متوقف و در مقابل تحریم جدیدی علیه تهران تصویب نشود، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور اعلامیه‌ای، ۱۸ شخص و شرکت را به فهرست تحریم‌های این کشور علیه ایران اضافه کرد. این در شرایطی رخ داد که تنها چند روز پیش از آن، جان کری، وزیر خارجه ایالات‌متحده و دیگر مقامات دولتی این کشور تلاش همه‌جانبه‌ای انجام دادند تا مانع از تصویب تحریم‌های جدید کنگره شوند.
  • طولانی‌ترین شب سال، زیر کُرسی در دل کویر مرکزی

    پرستو فخاریان parastoo. fakharian@gmail. com روستاهای مصر و فرحزاد درست در جایی قرار گرفته‌اند که تا کیلومترها بعد از آنها، هیچ آبادی‌ای وجود ندارد. از این روست که بسیاری از گردشگران اقامت در کویر و مشاهده آسمان کویری را برای بلندترین شب سال انتخاب می‌کنند؛ زمانی که شب به درازا می‌کشد و می‌توان دقیقه‌ای بیش از سایر شب‌ها از مشاهده آسمان حظ وافر برد. ما برای بلندترین شب سال به شما کویر را پیشنهاد می‌کنیم؛ جایی که زمین در آنجا از عشق تر می‌شود. در ساعات ابتدایی روز به روستای فرحزاد (همان آخرین روستایی که بعد از آن وارد کویر مرکزی ایران شدیم.
  • با انواع پورت‌های کامپیوتری آشنا شوید

    پس از صفحه نمایش، کیبورد و در کل سخت‌افزار خارجی لپ‌تاپ‌ها، پورت‌های ارتباطی یکی از قابل مشاهده‌ترین بخش‌های کامپیوترهای همراه به حساب می‌آیند. ضمن اینکه برخی از کاربران یا بهتر بگوییم اکثر خریداران لپ‌تاپ نسبت به پورت و امکانات ارتباطی حساسیت زیادی دارند و وجود برخی از پورت‌ها روی دستگاه برایشان اهمیت بسیاری دارد. اهمیت وجود پورت و امکانات ارتباطی در کامپیوترهای شخصی در حدی است که نبود برخی از پورت‌ها در یک دستگاه مقبول و مورد توجه کاربر منجر به عدم پذیرش دستگاه از جانب خریدار می‌شود. اما واقعا این پورت‌ها چه کاربردی دارند و وجودشان تا چه حد در لپ‌تاپ یا کامپیوترهای شخصی اهمیت دارد؟ چقدر از کاربران کامپیوتر‌های شخصی نسبت به کاربرد و قابلیت این پورت‌ها آگاهی کامل دارند؟ اینها سوالاتی هستند که بر پایه آن ما تصمیم به معرفی پورت‌های کامپیوتری گرفته‌ایم.
  • نکته‌هایی برای رانندگی در زمستان

    رانندگی زمستانی با شروع فصل سرما هرچند نگهداری و توجه ویژه به خودرو اقدامی ضروری به نظر می‌رسد، اما توجه ویژه به نوع رانندگی در این فصل نیز امری اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا آمار تصادفات در این فصل همواره بیشتر از فصل‌های دیگر است. هر سال زمستان عواملی مانند سرعت بالا، اصطکاک اندک سطح جاده و ترمزهای عمل نکرده باعث می‌شوند تا صدها هزار تصادف در جاده‌ها رخ بدهد که متاسفانه هزاران مورد کشته و زخمی نیز در میان آنها دیده می‌شود. اگرچه هیچ‌کس همه چیز را نمی‌داند، اما نکات کوچکی هستند که برای افزایش ایمنی رانندگی در زمستان همچون گوهری گرانبها می‌مانند.
  • شبیه چهار راهی در خواب

    ژیلا مشیری دانشجوی دکتری سیاستگذاری فرهنگی من شعر می‌گویم، ولی نمی‌دانم چگونه / همچنان که ماهی نمی‌داند چطور شنا می‌کند و گنجشک آگاه نیست، چگونه می‌پرد (نزار قبانی) در شعر نو چون شعر کلاسیک شائبه محدودیت و گریزناپذیری از چارچوبی از پیش مشخص و دست و پاگیر وجود ندارد. نوآوری در شعر نو منجر به پوست‌اندازی و یافتن چهره و شکلی متفاوت می‌شود که خواننده را بیشتر ترغیب به خواندن شعر می‌کند. صاحبنظران، ساختار شعر را قالبی نمی‌پندارند که محتوا در آن ریخته شده باشد، بلکه آن را پدیده‌ای می‌دانند که همراه با پدید آمدن شعر، صورت‌می‌بندد و شکل می‌گیرد.
  • جیب بر خیابان جنوبی

    جیب بر خیابان جنوبی فیلمی است که یک هفته‌ای از اکرانش می‌گذرد و در همین مدت با استقبال خوبی روبه‌رو شده است. کارگردان این فیلم سیاوش اسعدی است که بعد از فیلم «حوالی اتوبان» این اثر دومین ساخته بلند سینمایی اش به حساب می‌آید. آنونس فیلم توسط مسعود کیمیایی گفته شده و مصطفی زمانی، نورا‌هاشمی، امیرجعفری، بهناز جعفری، محمود جعفری، لیلا بلوکات، نادر فلاح و. . . به‌عنوان بازیگر در آن حضور دارند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: بگذار به ضرب شمشیر یک دلاور از پا درآیم، پولاد در قلب و لبخند بر لب.
  • نقل و نبات

    در این هفته آلبومی در حوزه کودک و نوجوان منتشر شد که شنیدنی است. آلبوم موسیقی «نقل و نبات» شامل ترانه‌هایی برای کودکان اثری از فریبا هدایتی نیک‌فکر است که با اشعار محبوبه طهماسبی همراه می‌شود. همچنین، طلا بهاء، نیلوفر پایدار، سید امیرعلی رادمنش، یاسمن سادات رادمنش، مهدی کمیاب‌گهر، نیکا افکاری احمد‌آبادی و مایا شاملو به‌عنوان خوانندگان این اثر معرفی شده‌اند. فریبا هدایتی نیک‌فکر (سه‌تار)، نازنین پدرثانی (تنبک، دف و کوزه)، بیتا قاسمی (کمانچه)، نازلی بخشایش (هارپ)، علیرضا خورشیدفر (کنترباس و سوت)، شهاب فیاض (نی) و مارتین شمعون‌پور (زنبورک) در این آلبوم نوازندگی کرده‌اند.
  • هشدارهای وزیر مسکن در سال ۱۳۵۰

    سال ۱۳۵۰ را می‌توان در ظاهر یکی از ادوار موفق در بازار مسکن دانست. رشد آمار نسبت به سال‌های قبل گویای این موفقیت است. مطابق با آنچه در آمار وجود دارد در سال ۱۳۵۰ ارزش افزوده ساختمان به ۹/۴۶ میلیارد ریال رسید که موجب شد تا سهم ساختمان در رشد تولید ناخالص ملی به ۶/۰ درصد برسد. همچنین حضور بخش خصوصی به مراتب نسبت به گذشته در بازار مسکن بیشتر شد. چنان‌که کل سرمایه‌گذاری ساختمانی این بخش در مناطق شهری ۱۴ درصد رشد داشت. به تبع این رشد، دستمزد کار گران نیز ۷/۲ درصد نسبت به سال قبل ترقی کرد. در این سال تعداد ساختمان‌های شروع شده توسط بخش خصوصی در مناطق شهری به ۶۵ هزار واحد رسید که حدود ۳ درصد بیش از سال قبل بود.
  • ادامه رکوردشکنی بورس

    شاخص کل بورس که با رقم ۳۸ هزار واحد از ابتدای امسال آغاز به‌کار کرده است اواسط این هفته با افزایش حدود هزار واحدی بر فراز بلندترین قله تاریخ معاملات بازار سهام ایستاد و ۸۸ هزار واحدی شد. شاخص بورس که ابتدای هفته در واکنش به تحریم‌های جدید کمی عقب‌نشینی کرد روز یکشنبه از کانال‌های ۸۶ و ۸۷ هزار واحدی گذشت و دوشنبه نیز به روند صعودی خود ادامه داد و ۸۸ هزار واحدی شد. هرچند روز سه‌شنبه به فاز استراحت رفت و دوباره ۸۷ هزار واحدی شد.
    .
  • لغو پروژه ایران زمین

    با گذشت بیش از دوماه از ریزش گودبرداری پروژه ایران زمین که بابک زنجانی مالک آن است، شورایعالی معماری و شهرسازی تصمیم گرفت که احداث این پروژه در شهرک غرب را لغو کند. در این پروژه قرار بود یک مرکز تجاری با ۱۰ طبقه زیرزمین و ۱۸ طبقه روی زمین بنا شود که البته گودبرداری غیراصولی موجب ایجاد حفره‌ای در خیابان و نیز صدماتی به ساختمان‌های اطراف شد. حالا شهرداری موظف شده، ظرف ده روز پیشنهاد جدیدی در خصوص زمین مذکور به شورا ارایه کند. .
  • شکلک

    نمایش «شکلک» نوشته نغمه ثمینی و به کارگردانی کیومرث مرادی ۱۲ سال پیش در تالار قشقایی اجرا شد و توانست در بیست و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جوایز بهترین نمایشنامه نویس، بهترین بازیگر زن و بهترین موسیقی را از آن خود کند. این نمایش همچنین در همان سال توانست اثر برگزیده از نظر انجمن منتقدان نیز شود. در حال حاضر حضور پانته‌آ بهرام، امیر جعفری، ستاره پسیانی و نوید محمدزاده در نمایش «شکلک» قطعی شده است و این نمایش از اول بهمن ماه در تالار شمس اکو به صحنه می‌رود.
    .
  • انتصاب تاریخی ماری بارا به مدیریت بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا

    دانیل اکرسون مدیر ۶۳ ساله جنرال‌موتورز که از سال ۲۰۱۰ عهده‌دار این مسوولیت بوده به دلیل مشکلات سلامت همسرش از کار کناره خواهد گرفت و از ماه آینده رهبری بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا برای اولین بار در تاریخش به یک زن سپرده خواهد شد: ماری بارا. خانم بارا متولد ۲۴ دسامبر ۱۹۶۱ است و سابقه‌ای طولانی در همکاری با جنرال موتورز دارد. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی الکترونیک در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه استنفورد آمریکا است. خانم بارا در سال ۱۹۸۰ و در ۱۸ سالگی به عنوان دانشجوی کارآموز وارد جنرال موتورز شد و تقریبا تمام عمر حرفه‌ای خود را در این مجموعه سپری کرده است.
  • لغو تحریم‌های اروپا

    وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود از لغو تحریم‌ها علیه ایران خبر داده و اعلام کرده‌اند که تحریم‌های این اتحادیه به‌زودی برداشته می‌شود. این تصمیم به موجب برنامه اقدام مشترک توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ در ژنو گرفته شده است. به این ترتیب که در مدت زمان ۶ ماهه، ابتدا شورای امنیت سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران را تصویب نکنند و بخشی از تحریم‌ها شامل پتروشیمی، فلزات گرانبها و میزانی از تحریم‌های مالی و مشکلات انتقال وجوه را برطرف کنند. .
  • پایان شنود جنجالی

    ماجرای جنجالی کار گذاشتن دستگاه‌های شنود در دفتر علی مطهری سرانجام با برکناری معاون و مدیرکل وزارت اطلاعات که از دولت قبل به جا مانده بود، به پایان رسید و آن‌گونه که نماینده تهران گفته پرونده آنها مطابق مقررات داخلی وزارت اطلاعات در دست بررسی برای صدور حکم است. اواسط تیرماه علی مطهری از ورود ناشیانه عده‌ای به دفتر کار خود و نصب دستگاه‌های شنود در دریچه کولر خبر داد. احمد توکلی این اتفاق را تاسف‌آور و تعجب‌برانگیز خواند و خواستار توضیحات وزیر اطلاعات شد. .
  • سهم خواهی از بودجه

    مسعود یوسفی عضو گروه خبر دو روز پس از آنکه رییس‌جمهور، لایحه بودجه سال ۹۳ را به مجلس تقدیم کرد، موج اعتراض نمایندگان مجلس به لایحه دخل و خرج دولت، این بار به شکلی جدید آغاز شد؛ نمایندگان استان‌های مختلف یکی یکی از تریبون مجلس اعلام می‌کردند که «دولت در توزیع اعتبارات استانی، اولویت را به پروژه‌های نیمه تمام در کلان‌شهرها داده و اگر این روال اصلاح نشود، آنها استعفا خواهند داد. » این موج «تهدید به استعفا» از نمایندگان خوزستانی آغاز شد و به نمایندگان لرستان، اردبیل و حتی مازندران و کردستان نیز رسید.
  • شما اسکناس‌ها را کنترل می‌کنید، یا اسکناس‌ها شما را؟

    آیا ساعت‌های زیادی کار می‌کنید و باز هم در نیمه‌راه بی‌پول می‌مانید؟ اگر این اتفاق برایتان به مراتب تکرار می‌شود، بدانید اسکناس‌هایتان شما را کنترل می‌کنند نه شما آنها را! باید بتوانید دارایی و مخارج خود را کنترل کنید. مهم‌ترین اصول برای آنکه بی‌پول نمانید، تعیین اهداف است که شامل اهداف میان‌مدت و درازمدت می‌شود. به این کار برنامه‌ریزی می‌گویند مدیر برنامه‌ریزی باید در انتخاب اهداف دقت کافی داشته باشد؛ چراکه اهداف انتخاب شده قابل‌وصول باشد و هماهنگی منطقی بین آنها وجود داشته باشد. انسان برای پیشرفت در زندگی و توفیق در آینده نیازمند برنامه‌ریزی است.
  • ۶ لقمه جوانی

    اگر می‌خواهید جوانی‌تان را حفظ کنید، این شش نوع خوراکی را فراموش نکنید: روغن زیتون، ماست، ماهی، شکلات، آجیل و توت سیاه. روغن زیتون؛ چهار دهه پیش از این نتیجه مطالعات محققان ۷ کشور نشان داد که چربی‌های اشباع نشده تک‌ظرفیتی در زیتون به‌طور بارزی موجب کاهش سرعت ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شوند. اکنون ما می‌دانیم که روغن زیتون دارای پلی‌فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌های قوی است که مانع ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن فرد می‌شود. توت سیاه؛ در یک مطالعه که در سال ۱۹۹۹ به چاپ رسید، محققان تاثیر مصرف توت را در افزایش طول عمر موش‌های آزمایشگاهی به اثبات رساندند.
  • آیینه ها پنهان شد

    فرزانه جلالی کلاس گر گرفت و آتش به جان کودکان رسید، آتشی که نه تنها آرزوی ۲۸ دانش‌آموز را به باد داد، بلکه روستایی را در ماتم فرو برد و حال با گذشت یک سال از فاجعه شین‌آباد این بار چهره کودکان از فراموشی می‌گوید که پیش از آن گریبان بچه‌های «درود زن» را گرفته بود. امید به بهبود بسیار و وعده‌ها فراوان، اما دست یاری کوتاه، وعده‌هایی که با تغییر دولت ظاهرا فراموش شد تا این بار بچه‌های شین‌آباد همانند بچه‌های «درودزن» به فکر پوشاندن چهرهای خود از دید دیگران باشند. در گزارش زیر برگزاری برخی از برنامه‌های مربوط به مراسم یادبود سالگرد حادثه شین‌آباد گردآوری شده که در ادامه در پی می‌آید:


    «کنار همین سوختگان شعله ور به شین‌آباد من هم در شیون سیران و ستاره مُرده ام.
  • دو روی سکه بدهی زنجانی

    با گذشت بیش از چهار ماه از افشای بدهی نفتی بابک زنجانی که در طول تاریخ صنعت نفت بی‌سابقه بود و گفته می‌شود معادل ۳ ماه یارانه ۷۶ میلیون ایرانی است، پورمختار رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرده که این بدهی ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورویی به وزارت نفت پرداخت شده است. اما این خبر با تکذیب و تایید‌های فراوانی روبه‌رو شد. بابک زنجانی گفته که بدهی خود را از طریق شعبه خارجی یکی از بانک‌ها پرداخت کرده و از طرفی بانک مرکزی می‌گوید هیچ پولی دریافت نکرده است. .
  • آلبوم‌ها - ۲۸ آذر ۹۲

  • تئاتر - ۲۸ آذر ۹۲

    احساس آبی مرگ کارگردان: امین میری نویسنده: سجاد افشاریان بازیگران: ساناز پوردشتی، رویا حسینی، بهنام خرم نیک، نیلوفر سلیمانتاش، امید سلیمی، آنالی شکوری، ابراهیم عزیزی، آرش فضلعلی، گلبو فیوضی، مهتاب کرکوندی، مینا کریمی، سمی مسلمی، امین میری، نسرین نکیسا مکان: تماشاخانه سنگلج ساعت: ۱۹:۳۰ قیمت بلیت: ۱۰. ۰۰۰ تومان بین خودمان باشد. . . کارگردان: آروند دشت آرای نویسنده: فارس باقری بازیگران: صبا ایزدپناه، ساناز باقری، امیرحسین پسندیده، نگین تبرا، دیبا خاتمی، علی خلعتبری، فرشته رازقی، نرگس سعیدی‌نژاد، شهاب عباسیان، شهریار فرد، مهراد ماکویی، مینا ملک محمدی، امین موحدی پور، میثم میرزایی، نونا نیسی، لیلا هاشمی، امین یزدانی نژاد مکان: پلاتو تجربه (جنب سالن حافظ) ساعت: ۱۹:۰۰ قیمت بلیت: ۱۰.
  • شش ضلعی مذاکره تجاری

    اگر قصد دارید وارد یک مذاکره تجاری شوید، باید بدانید با یک شش ضلعی روبه‌رو هستید؛ شش ضلعی که دو ضلع آن قبل از مذاکره شکل می‌گیرد. اضلاع قبل از مذاکره اولین ضلع یک مذاکره شناخت است و ضلع دوم بیان اهداف. مرحله اول - شناخت یکدیگر: مذاکره مانند هر وضعیت اجتماعی دیگری که هدف معامله در آن وجود دارد، وقتی که دو طرف برای شناخت یکدیگر کمی وقت صرف کنند، مذاکره آرام پیش می‌رود. ارزیابی کسانی که درگیر مذاکره هستند قبل از شروع مذاکره مفید است. شناخت سوابق فردی برای تعیین حدود اهمیت مسایل و در جهت مهارت لازم، رهنمودی عالی برای موضوع مورد بحث فراهم می‌کند.
  • کدام قسمت بازار مسکن رونق گرفته است؟

    با پایین آمدن قیمت مسکن در تهران و برخی دیگر از شهرهای بزرگ طی ۵ ماه اخیر، اگر چه سطح جدید نرخ‌ها هنوز همخوانی منطقی با متوسط توان خرید متقاضیان مسکن پیدا نکرده، اما عوامل واسطه‌گر در بازار ملک تلاش می‌کنند تاثیر افت قیمت‌ها را زودتر از آنکه رخ دهد، القا کنند. تحقیقات میدانی در این باره نشان می‌دهد: در حال حاضر حجم معاملات مسکن تغییر آنچنانی در مقایسه با نیمه اول امسال پیدا نکرده است که این نشان‌دهنده اثربخش‌ نبودن کاهش‌قیمت لااقل در هفته‌های اخیر بوده است، این در حالی است که مشاوران‌املاک از بازگشت خریداران به صحنه معاملات و حتی افزایش خرید و فروش آپارتمان خبر می‌دهند.
  • جرقه‌ای برای دلگرمی اهالی تئاتر

    مهرداد نصرتی برنامه تلویزیونی «مجله تئاتر» به تهیه‌کنندگی نیما دهقان و مجری‌گری و کارشناسی منوچهر اکبرلو کاری از گروه فیلم و نمایش شبکه چهار، چهارشنبه‌های هر هفته ساعت یازده و ربع شب روی آنتن شبکه ۴ سیما می‌رود. باز پخش این برنامه شنبه‌ها ساعت یک و نیم بعد از ظهر است. معمولا مجری در برنامه‌های چالشی و گفت‌وگو محور زیر تیغ نگاه مخاطبان و منتقدان قرار می‌گیرد و هر پرسش یا مکث و سکوت او از سوی بینندگان مورد قضاوت و سنجش درست یا اشتباه بودن آن کنش یا واکنش است. از این رو، شاید بتوان توفیق نسبی برنامه‌های چالشی این حوزه را اجرای خوب مجری و کارشناس آن با دعوت از میهمانان و کارشناسان در آن عرصه خاص دانست.
  • حذف قطعی یک دهک

    در حالی‌که دولت تاکید کرده برای هدفمندی یارانه‌ها برنامه ویژه‌ای دارد و آن را در لایحه‌ای جداگانه به مجلس می‌آورد یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته آنچه که قطعی شده حذف یک دهک از یارانه‌بگیران است درحالی‌که پرداخت یارانه نقدی به هیچ وجه حذف نخواهد شد و احتمالا در کنار پرداخت کالاهای غیرنقدی به صورت ترکیبی در نظر گرفته می‌شود. موضوع افزایش قیمت بنزین هم ظاهرا در لایحه هدفمندی گنجانده شده و دولت سناریوهای مختلفی در این باره طراحی کرده است. .
  • لیست قیمت آپارتمان‌های وام‌دار

    مهدیس فرقانی در حال حاضر متراژ اکثر واحدهای مسکونی که از وام خرید برخوردار هستند، کمتر از ۷۰ مترمربع است. با این حساب متقاضیانی که در بازار مسکن قصد دارند واحدی را با کمک وام، خریداری کنند باید به فایل واحدهای متراژ کوچک مراجعه کنند. البته ناگفته نماند که در بین کلیه واحدهای فروشی تنها تعداد انگشت شماری در شمال تهران از وام خرید برخوردار هستند. در فایل فروش این دسته از واحدهای مسکونی، فروشنده‌ها به میزان ارزش رهن واحدها هم اشاره می‌کنند. فروشندگان واحدهای متراژ کوچک به دلیل اینکه خریداران را متقاضیان تنگ دست می‌دانند، سعی دارند از طریق رهن و وام راه صاحب خانه شدن را برای خریداران هموار کنند.
  • گفتمان سکوت

    سفید گذاشتن کاغذ کار ساده‌ای نیست، شاید پرکردن سفیدی به مراتب آسان‌تر از رها کردن آن باشد، این موضوع به قاب نقاشی یا طراحی خلاصه نمی‌شود همه ما در زندگی روزمره با این وضعیت مواجهیم، همیشه پاسخ دادن و نشان دادن واکنش بلافاصله پس از کنش راهی ساده‌تر و همه‌گیرتر است، تا سکوت و تامل برای یافتن راه و روش مناسب برای زیستن در دل روابط پرتنش و پیچیده انسانی. کسری گلرنگ در مجموعه طراحی‌های جدید خود، در گالری «هما» اشیا و تصاویر خود را به گفت‌وگو و همنشینی با سفیدی می‌برد. ابزار کار او مداد رنگی است او شیئ‌های محدودی چون صندلی، پوست حیوانات، میز، گلدان، نقشه جغرافیایی کره‌زمین و تلسکوپ را بر می‌گزیند و هر اثر او تصویری است از چیدمان دو یا نهایتا سه مورد از این اشیا.
  • رفت و برگشت فرگام

    هنوز کمتر از یک سال از زمانی که اولین میمون فضانورد ایرانی به فضا رفت نگذشته که دومین میمون فضانورد با نام فرگام هم به باشگاه فضانوردان پیوست و توانست در داخل کاوشگر پژوهش پس از طی یک مسیر زیرمداری تا ارتفاع ۱۲۰ کیلومتر، در مدت زمان حدود ۱۵ دقیقه به زمین باز گردد و زنده بماند. در طول این ماموریت دانشمندان فضایی کشور توانستند علایم محیطی داخل محموله زیستی از جمله صوت، تصویر، ترکیب گازی و علایم حیاتی موجود زنده نظیر نوار قلب را ثبت و لحظه به لحظه ببینند.
    .
  • مراقب تهدیدات آنلاین کریسمس باشید

    تهدیدات آنلاین به بخش جدایی ناپذیر از زندگی این‌روزهای کاربران اینترنتی تبدیل شده‌اند. اما تجربه‌ و اتفاقاتی که در این زمینه رخ داده نشان می‌دهد که تهدید‌ات امنیتی در پایان هر سال یا ابتدای یک سال جدید، با افزایش روبه‌رو می‌شود. به وجود آمدن چنین شرایطی نیز کاملا منطقی به نظر ‌می‌‌رسد؛ چرا که با فرا رسیدن تعطیلات سال نو، میزان خرید‌های اینترنتی نیز افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند هدایا یا محصولاتی را که به آن نیاز دارند، از طریق آنلاین خریداری کنند. بنابراین این زمان فرصت خوبی را به دست خرابکاران اینترنتی می‌دهد تا با انجام عملیات گوناگون و سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران آنها را فریب داده و دست به سرقت اطلاعات شان بزنند.
  • دست های تاریخ ساز

    نگار حسینی سرمایه‌داری و کمونیسم هرگز با هم روابط حسنه‌ای نداشته‌اند. این است که هرگونه ملاقات یا رابطه دوستانه میان سران این دو جریان در جهان می‌تواند خبرساز شود. مراسم گرامیداشت نلسون ماندلای فقید در آفریقای جنوبی، یکی موقعیت‌هایی بود که در آن صحنه‌های جالبی رقم خورد و عکاسان خبری، سوژه‌های بکری در این مراسم یافتند. یکی از جالب‌ترین صحنه‌های این مراسم، ماجرای دست دادن «باراک اوباما»، رییس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به‌عنوان نماینده سرمایه‌داری با «رائول کاسترو»، رهبر کنونی کوبا به‌عنوان نماینده سوسیالیسم بود.
  • عایق‌های ساختمانی را بهتر بشناسید

    عایق‌های ساختمانی نقش قابل‌توجهی در صرفه‌جویی انرژی و همچنین افزایش آسایش و آرامش افراد ساکن در یک واحد مسکونی ایفا می‌کنند. استفاده از عایق‌های ساختمانی سال‌ها است که به‌عنوان یکی از ضروری‌ترین اجزای ساختمان‌ها مورد توجه قرار گرفته است. همچنین براساس مقررات ملی ساختمان، تمامی ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند باید به اندازه کافی عایق‌کاری شوند. میزان عایق مورد نیاز نیز در همین مقررات تعیین شده است. عایق‌ها بسته به نوع و کاربردی که دارند، به انواع عایق‌های صوتی، حرارتی، رطوبتی و. . . تقسیم‌بندی می‌شوند که در طول زمان تکامل یافته و روز به روز انواع جدیدتری از آنها روانه بازار می‌شود.
  • خریدن یا اجاره کردن؟

    میان افراد درباره فایده‌ها و ضرر‌های خریدن یا اجاره کردن خانه، اختلاف نظر زیادی وجود دارد. نمی‌توان برای همه خانواده‌ها و افراد، به یک پاسخ رسید. در ادامه ما به نکاتی اشاره می‌کنیم که شما باید قبل از هر تصمیم‌گیری درباره اجاره یا خرید خانه، به آنها توجه کنید. ابتدا به نکات منفی خریدن خانه اشاره می‌کنیم: خرید خانه همواره و ضرورتا یک سرمایه‌گذاری مطمئن و تضمینی نیست. نوسانات بازار چندان قابل پیش‌بینی نیستند. بنابراین شما قبل از تصمیم‌گیری باید به خوبی توجه کنید که اوضاع بازار چگونه است. مخصوصا تجربیات عملی آشنایان و اطرافیانتان در این باره بسیار می‌تواند، به شما کمک کند.
  • ناتوانی پاکستان و بهانه تحریم‌ها

    حمزه بهادیوند چگینی دبیر نفت و پتروشیمی پاکستان در شرایطی توسعه خط لوله گازی ایران-پاکستان را «پشت گوش انداخته» و در ایفای تعهدات خود در این پروژه تعلل می‌کند که فهرست جدید سازمان ملل از محرومترین کشورهای جهان برای تامین انرژی نشان می‌دهد این کشور در لیست ۱۰ کشور اول جهان از این منظر قرار دارد. با این حال تحریم‌های ایران بهانه نخ‌نمایی است که هنوز کاربرد دارد! دولت پاکستان معتقد است تحریم ایران مانع از حضور سرمایه گذاران در این پروژه شده، اما تجربه تامین گاز از طریق قطر نیز برای این کشور شکست خورد، درحالی‌که آمریکا از خرید گاز پاکستان از قطر حمایت می‌کرد.
  • بهترین شرکت‌ها برای کار کردن در سال ۲۰۱۴ کدامند؟

    مترجم: مریم رضایی جامعه آنلاین Glassdoor در آمریکا، لیست ۵۰ شرکت برتر برای کار کردن در سال ۲۰۱۴ را منتشر کرده است. این وب‌سایت از شش سال گذشته، هر سال این لیست را منتشر می‌کند. برخلاف دیگر رتبه‌بندی‌های کاری، این رتبه‌بندی فقط مبتنی بر امتیازی است که کارمندان این شرکت‌ها به صورت بی‌نام در مورد مزایا و معایب شرکت و روسای خود طی یک نظر‌سنجی ارایه می‌کنند. در این نظرسنجی ۱۸ سوال از کارمندان در مورد سطح رضایتشان از شرکت و فاکتورهای کلیدی محیط کار مانند فرصت‌های اشتغال، پاداش و مزایا، تعادل بین کار و زندگی، مدیریت ارشد، فرهنگ و ارزش‌های شرکت، پرسیده می‌شود.
  • گیلاسیات

    به اینجا رسیدیم که گیلاس‌محور یهو به سرش زد که گیلاسیات بگیرد. . . و حالا ادامه ماجرا: گیلاس‌محور توی میدان ایستاد و به اکون‌آبادی‌ها گفت: من برای شما رییس خوبی هستم یا نیستم؟ همه گفتند: خیلی. گیلاس‌محور گفت: راضی نیستید که همه کارها را زن‌هامان دارند انجام می‌دهند و ما می‌نشینیم توی میدان و با گردوهامان بازی می‌کنیم؟ همه گفتند: خیلی. گیلاس‌محور گفت: این‌طوری زن‌هامان هم فکر می‌کنند به حقوق برابر با ما رسیده‌اند و فرقی با مردها ندارند، قاه قاه. . . همه خندیدند و گفتند: قاه قاه.
  • وام‌مسکن زیر تیغ

    فرید قدیری دبیر گروه مسکن عباس آخوندی کاملا متفاوت از علی نیکزاد، برای بازار مسکن تدارک دیده است. او برخلاف وزیر قبلی، اعتقادی به آستین‌بالا زدن دولت برای خانه‌‌سازی ندارد و می‌گوید به‌جای آنکه چند میلیون آپارتمان با کلی حرف و حدیث و نقص و ایراد بسازیم، بهتر است پول خرید خانه را به جیب‌شان واریز کنیم تا افراد با سلیقه خودشان از بازار ملک خرید کنند. آخوندی چنین دیدگاهی را فعلا شاکله دو سه فقره از برنامه‌ دولت برای بخش مسکن تعریف کرده و به صراحت گفته هدف ما قدرت‌بخشیدن به سطح توان خرید مسکن خانوارها است؛ یعنی اقدام برای پرداخت وام خرید مسکن معادل ۱۰۰ میلیون تومان.
  • عکس خبری - ۲۸ آذر ۹۲

  • آژیر قرمز کمبود گاز

    زمستان سرد امسال مصرف گاز مشترکان خانگی خصوصا در استان‌های نیمه شمالی کشور را چنان بالا برده که مسوولان، آژیر قرمز کمبود گاز را به صدا درآورده‌اند و از طرفی نیز به مشترکان پرمصرف هشدار قطعی داده‌اند. مصرف گاز ایران با ثبت یک رکورد جهانی به مرز ۵۲۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده، اما به دلیل عبور مصرف گاز مشترکان خانگی از خطوط قرمز، شرکت گاز مجبور به قطع گاز نیروگاه‌ها و برخی از صنایع شده و احتمال قطع گاز مشترکان پرمصرف دولتی هم قوت گرفته است. .
  • شرایط بازگشت پژو سهل شد؟

    همزمان با تعدیل تحریم‌های اعمالی علیه ایران بسیاری از نگاه‌ها به بازگشت شرکت‌های فرانسوی به صنعت خودرو کشورمان دوخته شده بود، این در حالی است که شرکت‌های مذکور پس از شرکت در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران به نوعی دست‌اندرکاران تولید خودرو کشورمان را ناامید کردند. این شرکت‌ها با اشاره به اینکه تحریم‌ها هنوز لغو نشده و برنامه‌ریزی نیز برای حضور دوباره در ایران ندارند، خودروسازان کشورمان را بلاتکلیف رها کردند در پی توافق ژنو و لغو برخی از تحریم‌های اعمالی علیه ایران، دو صنعت خودرو و پتروشیمی در اولویت رهایی از تحریم‌های غرب قرار گرفتند این در حالی است که دست‌اندرکاران صنعت خودرو ایران پیش از این توافق در تدارک برگزاری همایشی جهت جذب دوباره فرانسوی‌ها و دیگر خودروسازان جهانی بودند.
  • توقف مذاکرات در وین

    در حالی که تیم‌های فنی مذاکره‌کننده ایران و ۱+۵ در حال بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی اجرایی کردن مفاد توافق‌نامه ژنو در وین بودند، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۷ شرکت و چند فرد حقیقی و حقوقی را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه کرد. هرچند که بنا بر ادعای مقامات آمریکایی همه این شرکت‌ها به خاطر نقض تحریم‌های مالی و نفتی ایران تحریم شدند که پیش از این در قبال ایران تصویب شده بود، اما انتشار این خبر کافی بود تا تیم کارشناسی ایران در وین را به بهانه مشورت با تهران و نیز به نشانه اعتراض از پای میز مذاکرات، بلند کند.
  • «سرکه»، دوست یا دشمن سلامتی؟

    مصرف مقدار کمی سرکه یعنی ۱۰ گرم به همراه غذای شیرین، میزان گلیسمی یا همان قند خون را کاهش می‌دهد و همچنین مصرف مقدار کمی از این اسید می‌تواند باعث کاهش فشارخون شده و از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند، اما باید در مصرف آن دقت کرد زیرا که خطرات جانبی نیز دارد. به گزارش روزنامه ابتکار؛ اول از همه باید بدانید که سرکه باعث کاهش قند خون می‌شود. مصرف مقدار کمی سرکه یعنی ۱۰ گرم به همراه غذای شیرین، قند خون را کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد که اسید استیک موجود در سرکه چنین خاصیتی دارد. برای همین افراد دیابتی که می‌خواهند یک غذای سرشار از نشاسته میل کنند باید در کنارش سالادشان را با سرکه بخورند تا قند خونشان کنترل شود.
  • بازار شب یلدا با کاهش قیمت‌ها گرم می‌شود؟

    زندگی ماشینی و شهری امروز ما گاه باعث می‌شود اعضای یک خانواده تا مدت‌ها یکدیگر را نبینند و از نزدیک جویای احوال هم نشده باشند اما شاید یکی از بهانه‌های اصلی کسانی که ترجیح می‌دهند این شب را نیز همانند دیگر شب‌های سال بگذرانند و از دور هم بودن در این شب منصرف شوند قیمت اقلام خوراکی است که معمولا خانواده‌ها در این شب میل می‌کنند. هر چند خانم‌های خانه دار ایرانی معمولا سعی می‌کنند با تزئینات و میوه آرایی بهترین پذیرایی را از اعضای خانواده‌شان به عمل بیاورند. با این حال قیمت آجیل، میوه و برخی تنقلات دیگر در این شب معمولا کار را به جایی می‌رسانند که صاحبخانه را بر آن می‌دارد که از خرید برخی خوراکی‌ها صرف نظر کند با این حال حسین مهاجران رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از فراوانی میوه به‌ویژه اقلام مورد نیاز در شب یلدا خبر می دهد.
  • نخبه روشندل

    المیرا چهره‌گشا زهرا شجاعی روشندل ۱۱ ساله‌ای است که به تازگی در مسابقات (ucmas)چرتکه، محاسبات ذهنی ریاضی که در کشور مالزی برگزار شد برگزیده شده است. او استعداد فوق‌العاده‌ای در انجام محاسبات ذهنی دارد و می‌تواند به راحتی چندین عدد را در زمان بسیاری کوتاهی جمع و تفریق کند. زهرا شجاعی، سیدمانی حسینی، علی‌اصغر حسن‌زاده و حسین شفیعی‌نیا، عبداله رضایی پنج کودک روشندلی هستند که استعداد زیادی در محاسبات ریاضی دارند. چند شب پیش به‌طور اتفاقی برنامه‌ای از تلویزیون دیدم که میهمان برنامه‌، یک دختر یازده ساله نابینا بود که استعداد‌های زیادی داشت.
  • چگونه در خانه میوه خشک تهیه کنیم؟

    خانم‌های خانه‌دار معمولا برای خرید میوه‌های خشک که یکی از تنقلات شب یلدا محسوب می‌شود معمولا ترجیح می‌دهند به یک فروشگاه رفته و مایحتاج خود را از این طریق تامین کنند، اما شاید کسانی هم باشند که بخواهند در کنار سفره‌آرایی و تزئین میوه و آجیل شب یلدا میوه خشک را هم خودشان آماده کنند. با این حال روش‌هایی هست که می‌توان، میوه خشک را در خانه تهیه کرد و از سالم بودن و با کیفیت بودن آن مطمئن شد. یاد گرفتن این روش خشک کردن میوه فقط برای شب یلدا به کار نمی‌آید. اگر به خوبی بتوانید این روش‌ها را به کار ببندید می‌توانید جایگزین خوبی برای تنقلات ناسالمی که معمولا کودکان میل به خوردن آنها دارند داشته باشید.
  • ۸ سوال بهداشتی برای داشتن پوستی سالم

    به گزارش هفته‌نامه زندگی مثبت، بعضی مواقع تصوراتی میان افراد وجود دارد که از لحاظ علمی صحیح نیست. در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با چند تای آنها آشنا کنیم: ۱) نوشیدن مقدار زیادی آب موجب نرمی و‌ مرطوب شدن پوست می‌شود؟ خیر. با وجود آنکه نوشیدن آب برای داشتن پوستی سالم ضروری است اما آبرسانی مداوم باعث نرم و مرطوب شدن بیشتر پوست و جوان‌تر به نظر رسیدن آن نمی‌شود. میزان رطوبت موجود در پوست شما بیش از هر چیز به این عوامل بستگی دارد: ۱) میزان رطوبت موجود در هوا. ۲) مدت زمانی که در آفتاب می‌گذرانید.
  • پیاده‌روی در بام پایتخت

    دنیا سهرابی تهران‌گردی این هفته قرار است از بالاترین نقطه شهر که مترو در آنجا ایستگاه دارد آغاز شود. تجریش، یکی از محله‌های کلان‌شهر تهران و در واقع مرکز شهرستان شمیرانات استان تهران است. تجریش نقطه پایان بلندترین و زیباترین خیابان تهران، یعنی خیابان ولیعصر هم هست، به همین خاطر گردش امروز ما از میدان تجریش شروع و در خیابان ولیعصر ادامه پیدا می‌کند. برای پیاده‌روی در منطقه یک تهران به خاطر داشته باشید که با اینکه تجریش جزو تهران است، اما دمای آن به خاطر ارتفاع بیشترش از سطح دریا و نزدیکی به رشته کوه بسیار پایین‌تر از بقیه نقاط این شهر است؛ بنابراین لباس مناسب را فراموش نکنید تا برودت هوا گردشتان را به هم نزند.
  • ۶ دلیل مهم برای خوردن شکلات

    مطالعات دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد، هر چه مردم کشوری شکلات بیشتری بخورند، آن کشور بیشتر جوایز علمی می‌گیرد. به گزارش واحد مرکزی خبر؛ شکلات تلخ که سرشار از کاکائو است، نه تنها خوشمزه است، بلکه فلاونوئید موجود درآن، عملکرد ذهنی را بهبود می‌بخشد. البته این تنها خاصیت شکلات نیست و ۶ دلیل مهم وجود دارد که ما شکلات را در سبد تغذیه خود بگنجانیم: یک - شکلات سرشار از مواد معدنی است شکلات سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی یا حتی ویتامین‌ها، به‌ویژه ویتامین‌های گروه ب است.
  • شوخی با شما

    حاشیه‌های زندگی چهره‌های مشهور ورزش و فرهنگ و هنر همواره مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. در سال‌های اخیر مجموعه‌های زیادی در همین راستا تولید شده است که عمدتا مورد توجه بوده‌اند. تازه‌ترین کاری که در این حوزه قرار است به شبکه نمایش خانگی بیاید مجموعه «شوخی با شما» به کارگردانی امیرحسین قهرایی است. «شوخی با شما» در غالب دوربین مخفی به سراغ فوتبالیست‌ها، خوانندگان و هنرپیشگان رفته‌ و آنها در موقعیت‌های غافلگیرکننده‌ قرار می‌دهد. تدوین این مجموعه همزمان با به اتمام رسیدن فیلمبرداری توسط شهاب علوی آغاز شده است.
  • وعده خانه‌دار شدن

    وزیر راه و شهرسازی که اعتقادی به ادامه ساخت وساز به روش مسکن مهر را ندارد برنامه‌ای ارایه کرده که در قالب آن مردم در یک دوره ۳ تا ۵ ساله با حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان آورده و دریافت ۱۰۰ میلیون تومان وام مسکن خانه‌دار شوند. برنامه‌ای که البته فقط یک طرفش وزارت راه و شهرسازی است و طرف دیگرش بانک مرکزی است که بودجه آن‌را باید فراهم کند. آخوندی گفته باید کاری کنیم مردم قدرت خرید پیدا کنند تا بتوانند مسکنی را که دوست دارند بخرند. .
  • سالار عقیلی و حمید متبسم

    حمید متبسم، سرپرست گروه موسیقی «مضراب» پس از برگزاری تورهای اروپایی این بار ۲۶، ۲۷ و ۲۸ دی ماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت، این کنسرت «زمزمه‌ها» نام دارد که با خوانندگی سالار عقیلی همراه خواهد بود. پویان بیگلر، نوشین پاسدار، آوا ایوبی، نغمه فرهمند، سمیرا گلباز، افشین بابایی، جلال امیر پورسعید، پدیده احرارنژاد، پژمان زاهدیان، بهناز بهنام‌نیا و هم در این کنسرت هنرنمایی خواهند کرد، بهای بلیت‌های اجرا ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان است و محوریت کنسرت کلام شفیعی کدکنی است.
    .
  • آخرین یادگاری عسل بدیعی

    فیلم تلویزیونی «خانه پدرم» که آخرین بازی زنده‌یاد عسل بدیعی محسوب می‌شود، از تلویزیون پخش خواهد شد. «خانه پدرم» ساخته کامران قدکچیان محصول سیمافیلم است و فردا جمعه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از شبکه دو سیما پخش می‌شود. داستان این فیلم درباره‌ کاوه پسری ۱۳ ساله است که به خاطر دزدی کوچکی در دادگاه گیر افتاده است. مادر او که از پدر کاوه جدا شده و مجددا ازدواج کرده و اکنون صاحب چند فرزند از شوهر دومش است به خاطر نارضایتی و اصرار همسرش، مجبور می‌شود کاوه را در دادگاه به پدر اصلی خود بسپارد. پدر او را با خود به تهران می‌برد.
  • از دور هم نشینی تا حضور درفضای مجازی

    قدرت خرید پایین، دوری خانواده‌ها از هم به دلیل تغییر شیوه زندگی، گرانی، میل به تنهایی، خرافی دانستن برخی آیین‌ها و. . . . این‌ها همه بهانه‌هایی است که خیلی از افراد برای آن که شب یلدا دور هم جمع نشوند می‌آورند. با این حال خیلی دیگر از ایرانی‌هاترجیح می‌دهند این شب را در کنار بزرگ‌ترهای فامیل خانواده مانند مادربزرگ و پدربزرگ‌هایشان بگذرانند. عده‌ای دیگر هم سعی می‌کنند هر طور که شده هر چند هم کوچک و. مختصر چله نشینی این شب را برگزار کنند و با پهن کردن یک سفره کوچک و مختصری تنقلات آیین برگزاری شب یلد را به نوعی پاس بدارند.
  • یلدا؛ هدیه سنت‌های از دیروز تا فردا

    مهرداد نصرتی حافظ شاعر شناخته شده‌ای برای ایرانیان و فارسی زبانان جهان است. شاعری که هدیه ویژه‌اش برای مخاطبانش چند منظوره بودن او است که پسند خاص و فهم عام را توأمان با هم دارا است، البته این به این معنی نیست که عامه مردم غزل‌های استوار او را با تمام زوایای پیدا و پنهان معنا و مفهوم و ساخت و محتوایش می‌فهمند اما همین که دستی به شعرهای او می‌برند و به قصد تفأل دیوان او را باز می‌کنند و آنچه را می‌بینند با برداشت خودشان منطبق می‌کنند همین یعنی فهم عام از غزلیات شاعری که به نظر بسیاری بزرگ‌ترین غزل سرای شعر پارسی است که در این مجال، قصد مناقشه در این باب را نداریم.
  • گزارش - ۲۸ آذر ۹۲

  • وقت شمردن جوجه‌ها رسید

    مریم عابدینی ۲ شب دیگر ایرانیان، مطابق با رسم و آیین هر ساله شان دور هم می‌نشینند تا طولانی‌ترین شب سال را کنار خانواده و دوستان شان به صبح برسانند. هر چند ملزومات زندگی مدرن و شهری امروز ما و قیمت‌های صعودی اقلام خوراکی مورد استفاده در این شب ممکن است بسیاری از افراد را از برگزاری این شب منصرف کرده باشد اما چله نشینی و گرامیداشت این شب کمتر از خاطر کسی پاک می‌شود. فارغ از آنکه افراد شاغل خانواده باید فردای شب یلدا مانند هر روز بر سر کارشان حاضر شوند یک دور هم نشینی ساده به جایی بر نمی‌خورد.
  • روش‌های حفاظت از پوست در مقابل سرما

    هوای سرد و خشک زمستان می‌تواند، رطوبت پوست را بگیرد و سبب بروز خارش زمستانی شود. به گزارش سلامانه؛ اما شما می‌توانید با اجرای توصیه‌های دکتر رابین جی مایرک، متخصص پوست و مدیر مرکز لیزر پوست مرکز پزشکی بیمارستان نیویورک، از خشک شدن پوست و بروز خارش زمستانی جلوگیری کنید. دکتر جی مایرک گفت: «بلافاصله پس از خروج از حمام، پوست بدنتان را با وازلین مرطوب کنید. با این کار رطوبت لازم برای حفظ سلامت پوست بدن را تامین کرده‌اید. افرادی که پوست حساس دارند، باید از مرطوب کننده‌های عاری از عطر یا لانولین استفاده کنند.
  • کرسی شعر

    جواد سروش soroushjavad@gmail. com چیزی که شاید این روزها بیش از گذشته به چشم می‌خورد، انواع مختلف مواجهه نقاشان با دنیای متون و واژگان است. تلاش‌هایی که پدیدارهای تصویری این هنرمندان به انحای گوناگون بازنمایی می‌کند، گویای آن است که مرزهای این ارتباط برای بسیاری مرزهایی به شدت گنگ وگاه بی‌معناست. سه رویکرد متداول در این گستره عبارتند از: انتخاب عناوین پیچیده و به ظاهر فلسفی برای کسب هویت معنایی دور از ذهن، عدم انتخاب عنوان به‌دلیل عدم توانایی یافتن ارتباط با بستر زبانی مشخص و مطلوب-به نوعی عدم درک ارتباط زبانی با نشانه‌های تصویری خلق شده-و در آخر انتخاب عناوین و خلق تصاویری در خدمت تداعی کلمات و عبارتی که در عنوان به‌کار گرفته شده‌اند.
  • یک تست سلامت بی‌‌نظیر و ساده

    در بعضی از مطالعات دیده شده استرس‌های روحی و روانی شغلی و خانوادگی و اجتماعی ریسک حوادث عروقی را معادل ریسک فاکتورهای ماژور قلبی افزایش می‌دهد، حتی گاهی استرس‌های حاد و شدید مثلا در مواجهه با بلایای طبیعی شانس بروز حمله حاد قلبی را افزایش می‌دهد. مسایل شغلی، اقتصادی، عصبانیت و خصومت نیز در حوادث قلبی دخیل هستند. در یک‌پنجم بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر سرپایی و یک‌سوم بیماران نارسایی قلبی، افسردگی دیده می‌شود. به گزارش سلامت نیوز، کافی است در مقابل هر یک از ۲۵ عبارتی که در زیر می‌خوانید، موافقت یا مخالفت خودتان را با «بله/خیر» مشخص کنید.
  • انقلاب زمستانی؛ زمانی برای جشن و شادی

    برای ما ایرانی‌ها یلدا به‌عنوان شبی گرامی داشته می‌شود که بلندترین شب سال است. این بلندترین شب زمان مناسبی است برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده. اما یلدا در باقی نقاط دنیا نیز شبی خاص است. بسیاری از کشورها و مناطق دنیا این زمان را با برگزاری کارناوال‌ها، فستیوال‌ها و جشن‌ها گرامی می‌دارند. در بسیاری مناطق مانند شرق دور همانند ایران این شب، شبی مهم برای جمع شدن اعضای خانواده است. از آنجا که این شب یعنی بلندترین شب سال بر انقلاب زمستانی منطبق است، در بسیاری مناطق بابت این ویژگی مورد توجه قرار گرفته است.
  • راز لوینسون

    پس از گذشت ۷ سال از ماجرای مفقود شدن رابرت لوینسون در جزیره کیش، این بازرگان آمریکایی مامور سیا از آب درآمد. روزنامه واشنگتن پست نوشته ماموریت لوینسون جمع‌آوری اطلاعاتی در ایران بوده است. در طول همه این سال‌ها، مقامات آمریکایی ۵/۲ میلیون دلار حق السکوت به خانواده لوینسون پرداخت کرده‌اند تا از شکایت خود صرف‌نظر کنند. مقامات ایرانی از مکان وی ابراز بی‌خبری کرده و خواستار پاسخگویی دولت آمریکا شده‌اند. موضوع لوینسون در گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما هم مطرح شده است.
    .
  • تلویزیون - ۲۸ آذر ۹۲

    عصر پاییزی(شبکه یک) داستان «عصر پاییزی» درباره تجدید فراش مردی ۶۵ ساله است که حوادث عجیب و غریب این ازدواج و چالش خانواده گسترده‌ای را رقم می‌زنند. در این میان پسر خانواده که مهندسی خلاق است با ورود به یک ماجرای عاشقانه تغییر کرده و به فردی کارآفرین تبدیل می‌شود. زمان پخش: شنبه تا چهارشنبه ساعت۲۲:۲۰ تکرار روز بعد ساعت ۱۵
    خانه‌ای روی تپه (شبکه ۲) قصه زندگی پسری نوجوان در شمال کشور است که با خواهر و مادر خود در یک روستا زندگی می‌کنند و هر بار یک خانواده میهمان آنان می‌شوند. پسر خانواده به خاطر اینکه احساس مسوولیت می‌کند و در عین حال‌ خلاقیت‌های خوبی دارد، تلاش می‌کند تا برای کسب درآمد و تامین معاش خانواده، خانه مخروبشان را محلی برای جذب توریست قرار دهد و این شروع ماجراهای جالبی می‌شود.
  • یلدا پدیده‌ای دوفرهنگی است

    میلاد حسین‌نژاد جشن‌های ایرانی ریشه در فرهنگ این سرزمین دارد که واکاوی آنهاابعاد مختلفی از آداب و رسوم جامعه ایرانی را از گذشته تا اکنون نمایان می کند. یلدا یکی از مهم‌ترین جشن‌های ایرانی است که از گذشته تااکنون حفظ شده است. درباره این جشن باستانی و چگونگی پیدایش آن با دکتر داوود اسپرهم دانشیار گروه ادبیات فارسی دانشگاه علامه‌طباطبایی که آثارش برای علاقه‌مندان ادبیات آشنا است، به گفت‌وگو نشسته‌ایم. جشن‌های ایرانی مثل جشن شب یلدا از کجا و به چه دلیل پدید آمدند؟ من مقاله‌ای برای همایش ایرانشناسی قزاقستان درباره جشن‌های ایرانی نوشتم.
  • چالش بر سر بودجه عمرانی

    امسال با وجود آنکه لایحه بودجه به موقع به مجلس رسید اما استعفای دسته جمعی برخی از نمایندگان، شیرینی تحویل به موقع بودجه را به کام ملت تلخ کرد. تنها سه روز بعد از رونمایی از بودجه، برخورد عجیب برخی از نمایندگان، حاشیه‌های تازه‌ای را در رابطه مجلس نهم با دولت تدبیر و امید ایجاد کرد. دولت به دلیل کمبود اعتبارات که حالا دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست، با کاهش ۳۳ درصدی اعتبار بودجه عمرانی تصمیم گرفت تا این منابع محدود را طوری توزیع کند که کارآیی منابع به حداکثر خود برسد نه اینکه به همه طرح‌ها بودجه برسد، ولی اثربخشی لازم را نداشته باشد.
  • مثلی هست که می‌گوید تنها روز آسان دیروز بود - ۲۸ آذر ۹۲

    ترجمه حسین موسوی هنوز مدت زمانی از شکار بن‌لادن توسط تیم تفنگداران نیروی دریایی نگذشته بود که مارک اوون، یکی از تفنگداران نیروی دریایی که در این عملیات حضور داشت دست به انتشار خاطرات خود از این شکار زد. هلاکت بن‌لادن، رهبر القاعده اما با حرف و حدیث‌هایی همراه بود که حکایت از روایتی متفاوت از آنچه پنتاگون تعریف می‌کرد، داشت. رازهایی همچون به دریا انداختن جسد او به این بهانه که مبادا خاکسپاری او با جار و جنجال همراه باشد و اینکه برخی روایت‌ها حکایت از این داشت که او پیش از دستگیری توسط تیم تفنگداران نیروی دریایی ایالات متحده، اقدام به خودزنی کرده بود تنها گوشه‌ای از پیچیدگی موضوع است.
  • جست‌وجو از زن

    پانته آ غلامی اولین تداعی ذهنی ما از شنیدن واژه تصویرسازی، شکلی از تصویرسازی است که مخاطب کودک دارد؛ اما آثار «مهرداد جعفری» با آنکه گاهی به لحن کودکانه نزدیک می‌شوند، به سبب سنگینی فضای حاکم بر آنها نمی‌توانند مخاطب کودک سال داشته باشند. آثارش فیگوراتیو و روایی هستند. خودش اعتقاد دارد به گونه‌ای مثل خاطره‌نویسی تصویری هستند؛ چرا که همه آنها بر اساس تجربیات زیستی‌اش شکل گرفته‌اند و مضامین خیلی پیچیده‌ای در پس آنها نیست؛همین ویژگی در وجه تکنیکال آثارش نیز به چشم می‌خورد. کارهایش به نوعی سهل و ممتنع هستند و همین سبب می‌شود هم مخاطب عام با آن ارتباط بگیرد و هم مخاطب خاص.
  • ترین‌های کفپوش برای اتاق شما

    چند پیشنهاد کاربردی اگر رنگ کفپوش ساده و تیره‌تر از دیوارها باشد، فضا را گرم و صمیمی و دلچسب می‌نماید و اگر رنگ کف روشن‌تر باشد، فضا نورانی و درخشان به نظر می‌رسد. برای اینکه فضا بزرگ تر دیده شود بهتر است از پوشش‌های یکدست و با رنگ و بافت ساده استفاده کنیم و در مقابل اگر بخواهیم فضا کوچک‌تر به نظر برسد، بهتر است از کفپوش‌هایی با طرح‌های بزرگ و رنگ‌ها و کنتراست‌های متفاوت استفاده کنید. در نهایت اینکه در انتخاب نوع کفپوش به گرمسیری و سردسیری محل مورد نظر و اینکه آن محل برای چه نوع فعالیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد توجه کرد.
  • نمایش‌خانگی - ۲۸ آذر ۹۲

  • اینجا مسکو صدای جمهوری ارتدکس

    مائده کاووسی sky_moedeh@yahoo. com ازدحام عجیبی در فرودگاه امام (ره) به چشم می‌خورد. یک جور شلوغی که جز در فرودگاه آمستردام مشابه آن را ندیده بودم. البته بیشتر مسافران قصد سفر به ترکیه را داشتند؛ ما مقصد متفاوتی با دیگران داشتیم،‌ روسیه.
    روز اول: اولین اقدام اما پس از رسیدن به سرزمین شوراهای قدیم و روسیه کنونی،‌ خریدن سیم‌کارت بود و پس از آن با اتوبوس به سمت مترو راه افتادیم. نیم ساعتی در راه بودیم و با الفبای روسی سر و کله می‌زدیم تا به مترو کثیف، شلوغ و قدیمی مسکو رسیدیم. کارت زدیم و ۶ متری پایین رفتیم تا به قطارها برسیم،‌ جدا از قدیمی بودن ایستگاه،‌ طبقه‌ای بودن آن برای من جالب توجه بود.
  • مصرف داروهای اعصاب و آرام بخش را به یکدیگر توصیه نکنید

    یک روانپزشک با اشاره به اینکه مصرف خودسرانه داروهای آرام بخش و اعصاب می‌تواند بیماری اولیه فرد را تشدید کند، از مردم خواست از توصیه داروهای آرام بخش به یکدیگر خودداری کنند. دکتر وحید فرنیا در گفت‌وگو با «ایسنا»)، با بیان اینکه کشور ما از نظر سوء مصرف دارو و خوددرمانی از استانداردهای جهانی بالاتر است، افزود: در این بین سوءمصرف داروهای اعصاب و آرام بخش خطر مضاعفی را برای فرد در پی دارد و می‌تواند باعث وابستگی و حتی اعتیاد شود. وی اظهار کرد: گاه عوارض سوء مصرف داروهای اعصاب و آرام بخش آنقدر شدید است که فرد برای رهایی از این داروها نیز به درمان دارویی و مشاوره نیازمند می‌شود.
  • خداحافظی با دست دوزهای قدیمی

    با ورود تشک‌‌های خوش‌خواب به بازار و رشد استفاده از این نوع تشک‌ها، بازار کسب‌وکار پنبه‌زن‌ها و لحاف و تشک‌دوزهای سنتی کساد شده و در مقابل عرضه‌کنندگان تشک‌های خوشخواب در انواع طبی،فنری، اسفنجی و. . . روزگار پررونقی دارند. این تشک‌ها که در انواع و سایزهای گوناگونی در بازار موجودند مشتریان بسیاری دارند و در مناطقی که به خرید و فروش سرویس‌های اتاق خواب می‌پردازند می‌توان نشانی از این تشک‌ها نیز یافت. اما با توجه به گستردگی نوع و تنوع این محصولات در بازار شاید انتخاب یک نمونه مناسب در میان هزاران نوع تشک خوش‌خواب برای همگان کار ساده‌ای نباشد.
  • معرفی هنرمند منتخب نسل نو

    هنرمند: طاهر روزمه سالی دیدن تصاویری از معماری بناهای سنتی و قدیمی شاید بیش از هرچیز تداعی‌گر ارجاعی به گذشته و زیست تاریخی انسان باشند؛ اما این ارجاع می‌تواند به جز یادآوری، کارکردهای دیگری نیز داشته باشد؛ چراکه بسیاری از پیچیدگی‌های زندگی امروز ما ریشه در گذشته و تاریخ نسل‌های پیشین دارد. اثر «طاهر روزمه سالی» تصویری است وهم آلود از معماری کهن ایرانی. هم‌نشینی المان‌ها و مولفه‌هایی از زمان‌های دور و نزدیک و ارتباط آنها در فضایی تو در تو نمایانگر میل نقاش به بیان ارتباط نهان میان دوره‌های مختلف تاریخی و یافتن همسانی و مشابهت‌های آنهاست.
  • ۵ نکته برای رفتار با نوجوان پرتوقع

    نوجوانی دوران تحول، تغییر و بحران است. از بارزترین ویژگی‌های این دوره تغییرات گسترده جسمی، عاطفی، شناختی، استقلال‌طلبی، دوستی با همسالان، زودرنجی و پرتوقعی است. به گزارش خراسان؛ بنابراین باید بدانید در این دوران چگونه رفتار کنید تا نوجوان شما این مرحله را با کمترین آسیب طی کند. نوجوانتان را بشناسید: در ابتدا اطلاعات و آگاهی خود را درباره دوران نوجوانی افزایش دهید. با شناخت ویژگی‌های دوره نوجوانی متوجه خواهید شد که برخی از رفتارهای ناخوشایند آنان طبیعی است. همچنین با فرزندانتان درباره ویژگی‌های دوره نوجوانی صحبت کنید و اطلاعات او را درباره این مرحله بحرانی افزایش دهید.
  • اعدام شوهرعمه «اون»

    رهبر جوان کره شمالی در اقدامی ناگهانی شوهرعمه خود را که از قضا دومین فرد قدرتمند نظام سیاسی این کشور محسوب شده و از طرفی نقش استادی کیم جونگ اون برای آشنایی با زیر و بم سیاست را برعهده داشته، به جرم خیانت اعدام کرد. تحلیل‌گران این مجازات سخت را از طرفی هشدار به دیگران دانسته و از طرفی تلاش برای تثبیت قدرت از سوی اون می‌دانند. مقام‌های پیونگ یانگ گفته‌اند چانگ سونگ تائک، رهبری این کشور را به چالش کشیده و جناحی رقیب در داخل حزب حاکم تشکیل داده بود. همچنین در مراسم حزبی دیگر با شور وحرارت کف نمی‌زد.
  • گرمای صحنه در شب‌های سرد زمستان

    روزهای زیادی باقی نمانده تا ماراتن نفس‌گیر کنسرت‌های تهران، دوباره به راه بیفتد و سالن‌های شهر را پر از نوای موسیقی کند، گروه موسیقی تلفیقی «دارکوب» به خوانندگی محسن شریفیان و علی زند وکیلی کنسرت زمستانی برگزار خواهند کرد. این اجرا ۱۳، ۱۴ و ۱۵ دی در تالار وحدت برگزار خواهد شد و همایون نصیری هم سرپرست گروه است این در حالی است که این گروه به تازگی آلبوم «لیوا» را منتشر کرده است بهای بلیت‌های این کنسرت ۴۰ تا ۷۰ هزارتومان است. *** گروه «آوای پارسیان» ۱۵ و ۱۶ دی ماه با اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی به روی صحنه خواهند رفت و این اجرا به خوانندگی سامان علی‌پور در تالار رودکی برگزار خواهد شد، بهای بلیت‌های این اجرا ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است *** علاقه‌مندان موسیقی پاپ ۱۸ دی‌ماه می‌توانند با محمد علیزاده در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی دیدار کنند، این کنسرت در دو سانس ۱۸ و ۲۱:۳۰ برگزار خواهد شد و بهای بلیت‌های اجرا ۳۰ تا۱۰۰ هزار تومان است.
بیشتر