شماره روزنامه ۶۰۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۹۴ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۵۹۹۴

  • روگردانی دنیا از سیاست‏‏‌ صنعتی؟

    دنیای اقتصاد -گروه اقتصاد بین‌الملل: دولت‏‏‌ها در گذشته از ابزاری به نام «سیاست‏‏‌ صنعتی» برای کمک به تولیدکنندگان داخلی و رونق بخشیدن به صنایع خاص استفاده می‏‏‌کردند. این سیاست‏‏‌ شامل مداخلات هدفمند در اقتصاد می‌شود. اگرچه برخی از کشورهای در حال توسعه هنوز از سیاست‏‏‌ صنعتی استفاده می‌کنند، اما این رویکرد به دلیل پیچیدگی و عدم‌‏‏‌قطعیت در مورد مزایای آن، در بیشتر نقاط جهان طی سال‌های گذشته محبوبیت خود را از دست داده است.
  • ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان سه‌برابر می‌شود

    دنیای‌اقتصاد: ایران و ترکمنستان همکاری‌‌‌ خود در زمینه برق و انرژی را توسعه می‌دهند و در این راستا یک هیات ترکمنستانی وارد تهران شده است.
  • افزایش ۶ درصدی تقاضای برق

    دنیای‌اقتصاد: مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: افزایش میزان تقاضای مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۶‌درصد شد.
  • رضایت کارآفرینان؛ شاخص ارزیابی کارمندان دولت

    دنیای‌اقتصاد: مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تغییر شاخص ارزیابی عملکرد کارمندان دولت براساس میزان رضایت کارآفرینان از آنها خبر داد و گفت: شاخص ارزیابی تهیه شده و به‌زودی این امر عملیاتی می‌شود.
  • توسعه معدن در گرو ایجاد زیرساخت

    مهرداد اکبریان/ رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران
    دولت در برنامه هفتم توسعه، معدن‌‌‌کارها را موظف کرده است تا به توسعه‌‌ رشد ۱۳درصدی دست پیدا کنند. وقتی از افزایش تولید و توسعه معدن و صنایع معدنی صحبت می‌شود، باید تمهیدات لازم را تهیه کنیم. حوزه معدن نیازمند زیرساخت‌‌‌های کافی است و تا زمانی که نیازهای اولیه گسترش نیابد، صحبت از توسعه‌‌ معدن و صنایع معدنی بیهوده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر