جدایی نتانیاهو از بایدن؟/تنها می‌جنگیم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اشتراک‌گذاری ویدئویی به تهدید اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که گفته بود ممکن است ارسال تسلیحات به تل‌آویو را متوقف کند واکنش نشان داد. 

به گزارش تایمز اسرائیل، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم در حال «مقابله با دشمنانی است که برای نابودی آن تلاش می‌کنند» و ضمن اعتراف صریح به تصمیم خود برای ادامه جنایات در غزه گفت: «من به رهبران جهان می‌گویم که هیچ فشار و تصمیمی از سوی هیچ مجمع بین‌المللی نمی‌تواند اسرائیل را از دفاع از خود بازدارد». 

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: «تعهد می‌دهم که اگر اسرائیل مجبور شود که به تنهایی بایستد، این کار را خواهد کرد». 

جو بایدن روز گذشته به سی‌ان‌ان گفت که اگر نتانیاهو دستور حمله زمینی به شهر رفح در جنب غزه را بدهد، ارسال تسلیحات آمریکایی به تل‌آویو را متوقف خواهد کرد. پیش از آن، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گزارش‌ها مبنی بر توقف ارسال یک محموله تسلیحات به تل‌آویو را تایید کرد. این امر در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن با فشار فزاینده افکار عمومی برای توقف کمک‌ها به رژیم صهیونیستی مواجه است. 

روز گذشته یک مقام صهیونیست که نام او فاش نشده از عمیق شدن اختلافات بین واشنگتن و تل‌آویو پرده برداشت و گفت که اسرائیل به خاطر تصمیم اخیر آمریکا بسیار ناامید شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.