جهرودی با بیان اینکه هفته آینده تولید محصولات جدید نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در این جلسه مشخص می‌کنیم که آیا استراتژی ما حفظ دو محصول موجود در رده کیفی تک‌ستاره و ارتقای کیفیت آنها و یا از رده خارج کردن این محصولات است.وی درباره تولید خودروهای جدید در این گروه گفت: در حال حاضر بین محصولات گروه سایپا پیوستگی وجود ندارد و بعد از پراید که در محدوده قیمتی ۲۰ میلیون تومان است محصول بعدی ما در محدوده قیمتی ۵۰ میلیون قرار دارد و بر این اساس نمی‌توانیم مشتری را نگه داریم.جهرودی  افزود: چیدمان محصولات سایپا نقص دارد و ما در تلاش هستیم با یک برنامه مدون محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنیم تا همه محدوده قیمتی و کل  نیاز مشتریان را پوشش دهد.

وی ادامه داد: قیمت خالص فروش پراید برای ما حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و مابقی قیمت آن مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و دیگر عوارض دولتی است؛ بنابراین هیچ خودرویی با این قیمت در جهان وجود ندارد. ضمن آنکه تولید آن نیز برای ما زیان‌ده است. با این حال به‌دلیل آنکه حدود ۱۳۰ هزار نفر در تامین قطعات پراید فعال هستند، از رده خارج کردن آن نیاز به تامل و راهکار مناسب در این زمینه دارد.مدیرعامل شرکت سایپا با بیان اینکه زیان انباشته شرکت سایپا در مقایسه با ۲۷ هزار میلیارد تومان گردش مالی سالانه این شرکت زیاد نیست، گفت: در یک ماه گذشته تلاش شده بدهی قطعه‌سازان پرداخت شود. در این زمینه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از یکی از صندوق‌ها دریافت و به قطعه‌سازان پرداخت شد. به این ترتیب بخش قابل‌توجهی از بدهی‌ها به قطعه‌سازان کاهش یافته است.

محسن قاسم جهرودی با بیان اینکه سال‌ها پیش که منابع مالی مورد نیاز وجود داشت و می‌توانستیم به توسعه محصولات جدید بپردازیم، در این کار تعلل شد، گفت: ما هم‌اکنون از زمان طلایی صنعت خودرو در گذشته فاصله گرفته‌ایم بنابراین نیازمند بازنگری در استراتژی‌های صنعت خودرو هستیم.وی همچنین از مذاکره با چند خودروساز معتبر جهان برای طراحی پلت‌فرم جدید خبرداد و گفت: این پلت‌فرم منعطف خواهد بود و می‌توان انواع خودرو از محصولی در کلاس پراید تا شاسی‌بلند را پوشش داد؛ همچنین در آینده نزدیک یکی از سایت‌های تولیدی سایپا به تولید خودروی الکتریکی اختصاص خواهد یافت.مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به پرسشی درباره واگذاری سایت بن‌رو به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت رنو اظهار کرد: در مورد بن رو ما مجری سیاست‌های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هستیم و سیاستی که از سوی آنها اتخاذ شود، اجرا خواهیم کرد.