حال و هوای بازار ارز و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

بازار دلار بی‌جان شد/ سکه بالا رفت

کدخبر: ۶۰۸۷۵۰
اقتصادنیوز: قیمت دلار در بازار امروز مانند روز گذشته قدرت زیادی برای صعود نداشت اما قیمت سکه امامی برخلاف مسیر کاهشی روز قبل، مسیر رشد را دنبال کرد. فلز زرد رنگ داخلی امروز با ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز قبل ۱۰۰ هزار تومان رشد را نشان می دهد.
بازار دلار بی‌جان شد/ سکه بالا رفت

به گزارش اقتصادنیوز؛ بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران در دو سه روز اخیر حکایت از آن دارد که قیمت دلار جانی برای افزایش ندارد. برخی از افزایش قدرت بازارساز در بازار ارز می‌گویند. برخی نیز بر این باورند که فرسایشی شدن تنش‌های ناشی از جنگ در سرزمین‌های اشغالی تا حدودی بر روی نوسانات نرخ ارز اثرگذار بوده است.

 قیمت دلار در تهران امروز در حدود ۵۱ هزار ۳۰۰ تومان معامله شد که در مقایسه با روز قبل تقریباً رنج بود. در هرات هم قیمت دلار که روز گذشته به کانال 50 سقوط کرده بود،‌امروز با نرخ ۵۰ هزار و 800 تومان به فروش رسید.

 تحلیلگران فنی معتقدند در حال حاضر حمایت 50 هزار و 200 و مقاومت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان، محدوده‌های مهم دلار هستند که در صورت پیشروی در هر جهتی آینده قیمت دلار مشخص خواهد شد.

نرخ حواله درهم نیز امر با ۱۴ هزار تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر امروز در حدود ۱۴ هزار و ۶۰ تومان معامله شد.به عقیده تحلیل‌گران فنی سطح حمایتی ۱۴ هزار تومان در بازار درهم برای دلار بسیار مهم است و تا زمانیکه این مرز حمایتی از دست نرود نمی‌توان گفت دلار به کاهش خود در کانال ۵۰ هزار تومان ادامه می‌دهد. اگر قیمت درهم امروز همچنان در کانال ۱۴ تومان معامله شود حتی قیمت دلار هرات می‌تواند به کانال ۵۱ هزار تومان برگردد. درواقع معامله‌گران کاهش درهم از این ناحیه را شرط لازم و کافی ماندگاری دلار در کانال ۵۰ هزار تومان می‌دانند.

در پشت خط سه‌شنبه خبر کاهش جریان نفت ایران در ماه اکتبر مورد توجه معامله‌گران بود. بلومبرگ مدعی شده بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط TankerTrackers، حرکت نفتکش‌ها نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران در ماه اکتبر برای دومین ماه کاهش یافته است. صادرات نفت ایران در ماه اکتبر به ۱.۴۳ میلیون بشکه در روز رسید.

از بازار ارز که بگذریم، قیمت طلای جهانی امروز در مقایسه با روز قبل نوسان خاصی را تجربه نکرد و با ۱۹۶۱ دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران قیمت هر گرم طلا در داخل ایران که عصردیروز با  ۲ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان بسته شد، در بازار امروز با ۲ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان  معامله شد که نسبت به روز سه شنبه تقریبا ۱۱ هزار تومان شد کرده است. 

همچنین امروز قیمت سکه امامی برخلاف مسیر کاهشی روز قبل، مسیر رشد را دنبال کرد. فلز زرد رنگ داخلی امروز با ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز قبل ۱۰۰ هزار تومان رشد را نشان می دهد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید