رشد قابل‌توجه ریپل تنها در 24 ساعت

رمزارز ریپل به یک دلار خواهد رسید؟

کدخبر: ۶۰۸۵۸۹
اقتصادنیوز: رمزارز ریپل در طی شبانه‌روز گذشته با ۸.۵ درصد افزایش قیمت، رشد قابل‌توجهی داشت و از این حیث از رهبران بازار؛ یعنی بیت‌کوین و اتریوم، پیشی گرفت. بررسی‌ها نشان می‌دهد این رشد می‌تواند ناشی از خبرهای مثبت در مورد این شبکه در طول چند ماه اخیر باشد.
رمزارز ریپل به یک دلار خواهد رسید؟

به گزارش اقتصادنیوز، در پی رشد قیمتی قابل توجه این ارز طی شبانه‌روز گذشته توجه سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان بازار رمزارزها مجددا به این رمزارز محبوب جلب شده است. ریپل که حالا پس از پیروزی در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادر، فعالیت‌های بین‌المللی خود را گسترش داده، در پی همکاری با بانک‌ها و موسسات مالی جهانی است.

ریپل با نماد XRP در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت عملکرد بهتر نسبت به رمزارزهای بزرگی چون بیت‌کوین و اتریوم توانسته است توجه بیشتری را به خود جلب کند. قیمت این ارز در روز یکشنبه با افزایش چشمگیر ۸.۵ درصدی به ۰.۶۷ دلار رسید و حجم معاملات آن طی شبانه‌روز گذشته از ۱ میلیارد دلار به بیش از ۳ میلیارد افزایش یافت. قابل‌ذکر است ریپلِ رده پنجمی برای ساعاتی با پیشی‌گرفتن از بایننس کوین توانست به چهارمین رمزارز بازار، از نظر ارزش کل تبدیل شود.

بنا به این گزارش که در اکوایران منتشر شده است؛ شرکت تجزیه‌وتحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای Santiment امروز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس این رشد را موردتوجه قرارداد و گفت: ریپل تنها در طول هفتهٔ گذشته ۲۳ درصد در برابر بیت‌کوین رشد کرده است. در حال حاضر کیف پول‌های با موجودی ۱۰۰ هزار الی ۱ میلیارد واحد از این ارز ۴۵.۸ درصد از کل عرضه را در اختیار دارند که این حجم بالاترین سطح آنها در طی سال ۲۰۲۳ است.

فراتر از اهمیت انباشت دوبارهٔ نهنگ‌ها، افزایش قیمت فعلی، ناشی از دو پیشرفت مهم این شرکت در سطح جهانی است. این سلسله اخبار مثبت به خوش‌بینی بیشتر گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاری نسبت به آیندهٔ این شبکه دامن می‌زند.

اداره خدمات مالی دبی با صدور بیانیه‌ای در تاریخ ۲ نوامبر با لیست‌شدن رمزارز ریپل در فهرست رمزارزهای مورد حمایت خود موافقت کرد. این مورد سبب به رسمیت شناخته‌شدن ریپل در مرکز مالی بین‌المللی دبی (Dubai International Financial Centre) می‌شود. این تأییدیه به بیش از ۴٬۰۰۰ مؤسسه مالی فعال در این منطقه ویژه اقتصادی اجازه می‌دهد تا از آن برای انجام تراکنش‌های خود استفاده کنند. این خبر تداعی‌کنندهٔ یک مسیر امیدوارکننده برای پذیرش ریپل در سطح کشورهای خاورمیانه است. منطقه‌ای که به لطف کشورهای پیشرو، به طور فزاینده‌ای از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند.

 علاوه بر این، همکاری اخیر ریپل با بانک ملی گرجستان در پروژه آزمایشی لاری دیجیتال توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. بانک ملی گرجستان (National Bank of Georgia) شبکه بلاک‌چین ریپل لبز را به‌عنوان شریک رسمی خود برای توسعه لاری دیجیتال معرفی کرده است. شرکت فناوری ریپل لبز در بیانیهٔ خود پس از این قرارداد اعلام کرد: این مشارکت شامل پیاده‌سازی طرح آزمایشی لاری دیجیتال از طریق پلتفرم CBDC شرکت ریپل است. بانک مرکزی گرجستان امیدوار است با بهره‌مندی از توانمندی‌های ما و نیز استفاده از این پلتفرم خلاقانه بتواند در ارزیابی صحیح از کاربردهای بالقوه لاری دیجیتال، تعیین مزایای آن برای بخش‌های مختلف صنعت و کاربردهای مخصوص تراکنش‌های خرد استفاده کند.

 اما نباید فراموش کنیم سرآغاز شروع ماجراجویی‌های این شرکت در سطح بین‌الملل به پیروزی‌های اخیر آن برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بازمی‌گردد. در ۱۹ اکتبر امسال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به تمام اتهامات باقیمانده علیه برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل و کریس لارسن، رئیس اجرایی ریپل خاتمه داد و از امکان هرگونه ادعای آتی از سوی SEC جلوگیری کرد. باید خاطرنشان کرد که با تأیید بالقوه صندوق‌های معاملات اسپات بیت‌کوین و اتریوم در سه‌ماههٔ اول ۲۰۲۴ امکان گسیل سرمایه‌های بزرگ به سمت بازار رمزارزها، خصوصاً ارزهای محبوب فراهم می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید