امیدمعامله‌گران به تداوم صعود!

شاخص کل در انتظار رشدی دیگر/پیش بینی بازارسهام امروز 16 آبان

کدخبر: ۶۰۸۴۳۸
اقتصادنیوز: با ثبت سومین روز صعودی در انتهای معاملات سهام دوشنبه، امروز می‌تواند چهارمین روز صعودی بورس تهران باشد.
شاخص کل در انتظار رشدی دیگر/پیش بینی بازارسهام امروز 16 آبان

به گزارش اقتصادنیوز، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار سهام برای سومین روز پیاپی صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 16 آبان- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل 14 هزار و 143 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 5 هزار و 918 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  151 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش هزار و 340 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت توسعه صنایع بهشهر (وبشهر)، شرکت تولیدی کاشی تکسرام (کترام) و شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان (کسرا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای)، شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک) و شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای دروز (شرکت داروسازی روز دارو)، سفار (شرکت سیمان فارس) و ختراک (شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه معلم (ومعلم)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (قغرب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 81 نماد صف خرید داشتند و 43 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 57 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 230 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 20 درصدی به 391 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز 

معاملات دیروز بورس تهران با روند صعودی شاخص کل آغاز شد و تا پایان به رشد ادامه داد. شاخص هم وزن نیز با روند مشابه رشد کرد. شاخص‌ها برای سومین روز متوالی رشد کردند. در مجموع سه روز اخیر شاخص کل بیش از 60 هزار واحد بالا آمده و شاخص هم وزن در مجموع 24 هزار و 587 واحد صعود کرده است.

نمادهای شپنا، شپدیس، تاپیکو، شبندر و شتران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 96 میلیارد تومان به بازار وارد شد. نمادهای بالبر، بوعلی، ذوب، خاهن و بمپنا  بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد. ارزش معاملات خرد با افزایش 4 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 155 میلیارد تومان رسید. 

رشد بازار و ورود سرمایه در شرایطی رخ داد که دیروز خبری مبتنی بر تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و سوخت صنایع منتشر شد. دیروز اعلام شد که سقف نرخ خوراک 7000 تومان و نرخ خوراک شهریور 4800 تومان تعیین شده است.

به نظر می‌رسد در سه روز اخیر خبرهای سیاسی-اقتصادی نقش مهمی در رشد بازار داشته‌اند. دور ماندن ایران از آتش جنگ در غرب خاورمیانه و مهمتر از آن نرخ اعلامی خوراک پتروشیمی دو خبر مهم و اثرگذار در روزهای اخیر بوده است. ورود سرمایه حقیقی در معاملات دیروز سیگنال مثبتی است که معامله گران را به تداوم صعود بورس برای چهارمین روز امیدوار می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید