گزارش «اقتصادنیوز» از بازار ارز و طلا؛

سیگنال برجامی به قیمت دلار /طلا و سکه صعودی شد

کدخبر: ۶۰۴۴۵۷
اقتصادنیوز: قیمت دلار در بازار امروز در مقایسه با روز قبل نوسان محدودی را ثبت کرد؛ این در حالی است که بازار طلا و سکه آرایش صعودی به خود گرفته است.
سیگنال برجامی به قیمت دلار /طلا و سکه صعودی شد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران امروز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه روز نسبتاً آرامی را سپری کرد. آن‌طور که معامله‌گران مدعی بودند قیمت دلار در معاملات نقدی امروز در مقایسه با روز قبل اندکی رشد کرد و در حدود ۵۰ هزار و 600 تومان به فروش رسید.

 تکنیکال کارها می‌گویند در حال حاضر اگر دلار ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست دهد مرز حمایتی بعدی محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ خواهد بود. از سوی دیگر نرخ حواله درهم نیز مرز حمایتی ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان را حفظ کرد و با رشد ۶۰ تومانی به ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان رسید.

 ادعای معامله‌گران در حالی است که امروز خبرگزاری تسنیم در گزارشی از کاهش چشمگیر نرخ دلار در بازار فردوسی خبر داده است. آن‌طور که تسنیم نوشته، قیمت دلار که با آغاز جنگ حماس و اسرائیل و تحولات منطقه افزایشی شد و به کانال ۵۳ هزار تومان هم رسیده بود، با ورود بازارساز از روزهای قبل وارد سیر نزولی شده و در کف بازار به کانال ۴۹ هزار تومان بازگشته است.

 این خبرگزاری اصول‌گرا همچنین اعلام کرده دلال‌های ارزی که هر روز در خیابان منوچهری تجمع می‌کنند، همه فروشنده شده‌اند و از ترس ضرر بیشتر می‌خواهند دلارهایی که در قیمت‌های بالا خریده بودند را بفروشند؛ اما مشتری ندارند.

 در کنار روایت تسنیم از بازار ارز، ماجرای دیگری نیز وجود دارد که در ماه های اخیر بارها بازار ارز به آن نیم نگاهی داشته است؛ داستان پر فراز و نشیب چهارساله دارایی های ارزی ایران در کره جنوبی که ظاهرا تمامی ندارد و اخبار سریالی آزادسازی آن، برای بازار ارز ادامه دار شده است.

 پس از خبرهای ضد و نقیض درباره دسترسی ایران به این منابع ارزی در بانک‌های قطری، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در تازه‌ترین اظهاراتش گفته برای دریافت پول‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

 از طرفی هم درحالی‌که تنها یک طلوع تا موعد اجرایی‌شدن بند غروب زمان باقی است، شورای اروپا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران در زمینه تسلیحاتی و موشکی که در تاریخ ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسد را همچنان حفظ می‌کند. برخی از تحلیلگران می‌گویند اگر این اتفاق به وقوع بپیوندد می‌تواند بهانه را برای جناح افزایشی بازار دلار مهیا کند.

 در بازار طلا هم امروز قیمت طلا ۱۸ عیار جهش قابل‌توجهی را تجربه کرد و به ۲ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. این قیمت مقایسه با روز قبل رشد تقریباً ۳۴ هزارتومانی را نشان می‌دهد .

 در بازار سکه هم قیمت سکه امامی امروز تا ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پایین آمد؛ اما در نیمه‌روز جناح افزایشی بازار قدرت را به دست گرفت و فلزگران بهای داخلی با رشد 550 هزارتومانی به ۲۸ میلیون 850 هزار تومان رسید.

 گفتنی است که خبرگزاری تسنیم امروز اعلام کرده بود قیمت سکه نیز که در هفته گذشته کانال ۳۳ میلیونی را هم دیده بود هم اکنون به کف کانال ۲۸ میلیونی رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید