گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازا ر ارز و سکه تهران،

سکه تیک‌آف کرد/ حمایت دلار در خاکریز ۴۹

کدخبر: ۵۹۹۴۶۲
 اقتصادنیوز: در بازار امروز قیمت سکه امامی برخلاف روز گذشته آرایش صعودی به خود گرفت و قیمت دلار هرات هم که روز گذشته کانال 49 هزار تومان را ازدست‌داده بوده امروز دوباره به بالای مرز یاد شده بازگشت.
سکه تیک‌آف کرد/ حمایت دلار در خاکریز ۴۹

 به گزارش اقتصادنیوز، سرنوشت قیمت سکه امامی در بازار امروز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه برخلاف دو روز گذشته رقم خورد. فلز زردرنگ داخلی که در روز سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری مسیر نزول را دنبال کرده بود امروز آرایش صعودی به خود گرفت. طبق ادعای معامله‌گران امروز سکه تیک‌آف زد و بخشی بزرگی از زیان روز گذشته را جبران کرد.

قیمت سکه امروز به ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به‌روز قبل ۲۵۰ هزار تومان بالاتر بود. رشد قیمت سکه امامی در بازار امروز در حالی اتفاق افتاد که در بازار موازی یعنی بازار طلا، قیمت‌ها پایین‌تر از روز قبل بود. قیمت اونس طلا امروز با کاهش تقریباً ۸ دلاری با ۱۹۲۲ دلار به فروش رسید و در بازار داخلی ایران هم هر گرم قیمت طلا ۱۸ عیار با نوسان کاهشی تقریباً ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی عدد ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان را ثبت کرد.

تابلوی قیمت سکه قرمز شد/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز

در بازار ارز هم قیمت دلار امروز در هرات با گپ مثبت باز شد. اسکناس آمریکایی در بازار مذکور روز گذشته در سرازیری افتاد و با کاهش ۶۰۰ تومانی از محدوده ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد. امادر شروع معاملات نقدی با رشد ۱۰۰ تومانی روانه بازار شد و در واپسین ساعات کاری بازار در حدود ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان نرخ‌گذاری شد که نسبت به‌روز قبل نوسان صعودی ۴۵۰ تومان را نشان می‌دهد.

با رشد قیمت دلار هرات، بازیگران ارزی تهران هم در برابر کاهش قیمت دلار مقاومت کردند. نرخ دلار در تهران امروز بین ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان به فروش رسید. لازم به ذکر است که در معاملات پشت خطی چهارشنبه‌شب هم قیمت دلار با ۴۹ هزار و ۱۲۰ تومان بسته شده بود.

امروز اگرچه نرخ دلار، طلا و سکه نوساناتی را تجربه کردند؛ اما قیمت درهم در مقایسه با روز قبل ثابت ماند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرخ حواله درهم از روز دوشنبه این هفته تا امروز در یک محدوده خاص تقریباً خشک شده و نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرده است. قیمت درهم امروز ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان بود.

در شرایط کنونی برخی از معامله‌گران دلیل کاهش تقاضا در بازار دلار را ناشی از بی‌پولی و رسیدن به آخر برج می‌دانند؛ اما اکثر معامله‌گران معتقدند با آزادسازی پول‌ها و افزایش صادرات نفت ایران چپ بازارساز پر شده است. 

در شب چهارشنبه گزارش وزیر خارجه ایران از دیدار با وزیر امور خارجه عمان در حاشیه نشست مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در شبکه اکس به بازار مخابره شد. امیر عبداللهیان گفته ابتکار سلطان عمان برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات برجامی روی میز است. از سوی دیگر رویترز در گزارشی مدعی شده که قطر می‌خواهد از توافق میان آمریکا و ایران برای آزادی زندانیان که در طول ماه‌ها دیپلماسی شکل گرفت برای یافتن زمینه‌های مشترک در مورد موضوع حل ناپذیرتر بین دو دشمن سرسخت، یعنی اختلاف بر سربرنامه هسته‌ای ایران استفاده کند. این اخبار هم موردتوجه بازیگران ارزی قرار گرفته و باعث شده که در خریدهای هیجانی تا حدودی کنترل شود.

البته امروز معامله‌گران در انتظار سورپرایز سید ابراهیم رئیسی، هم بودند. صبح امروز رسانه به نقل از مدیرکل روابط‌عمومی ریاست‌جمهوری از خبر خوش رئیسی به ملت ایران خبر دادند.

محمدمهدی رحیمی، مدیرکل روابط‌عمومی ریاست‌جمهوری در توئیتی نوشت: سفر فشرده نیویورک به پایان رسید. رئیس‌جمهور در بدو ورود به تهران خبری خوش و غرورانگیز برای ایرانیان عزیز اعلام خواهد کرد. 

با این حال، دقایقی پیش عزت الله ضرغامی خبر خوشی که قرار بود رئیسی اعلام و با آن مردم را غافلگیر کند را افشا کرد. او در توییتی نوشت: «قرار است از ‌رئیس‌جمهور⁩ و ۳۵۰۶ لوح تاریخی مربوط به دوره هخامنشی که در هواپیمای او است استقبال کنم.» بر اساس اعلام ضرغامی، ۹ صندوق، هر کدام به وزن ۷۵ کیلوگرم که شامل مجموعه‌ای ارزشمند از میراث فرهنگی و تمدنی کشور است، از آمریکا تحویل گرفته شد.

با توجه به اینکه ابراهیم رئیسی صبح امروز نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد، احتمالا تا ساعتی دیگر وارد ایران خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید