گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز تهران؛

پمپاژ اخبار مثبت به بازار دلار/قیمت سکه نزولی شد

کدخبر: ۵۹۲۶۷۷
اقتصادنیوز: امروز پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه 1402 قیمت دلار در تهران یک کانال عقب نشینی کرد، قیمت سکه و طلا هم مسیر نزول را دنبال کردند.
پمپاژ اخبار مثبت به بازار دلار/قیمت سکه نزولی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه، در بازار ارز هرات نسبت به روز قبل رنج بود و در حول و حوش ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید.هرات امروز از تعطیلی روز شنبه هفته آینده خبر داد.

نرخ درهم نیز امروز با نوسان کاهشی ۶۰ تومانی بر روی نیمه کانال ۱۳ میلیون تومان قرار گرفت.

اما، در تهران قیمت دلار امروز طبق پیش بینی صبح امروز، کانال ۴۹ هزار تومان را از دست داد و در محدوده ۴۸هزار ۷۰۰ تومان تا ۴۸ هزارو ۸۰۰ تومان معامله شد. این قیمت نسبت به عصر چهارشنبه تقریبا‌ ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان کاهش را نشان می دهد.

فعالان‌بازار باور دارند قسمتی از نبود خریدار در بازار به این موضوع برمی‌گردد که نقدی در بازار بخاطر آخر ماه کم شده است.

از سوی دیگر، بازار ارز تهران در چند وقت گذشته شاهد پمپاژ اخبار مثبت بوده است.اخباری از جمله افزایش فروش نفت ایران به چین، آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران در عراق و کره و موضوع تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا همچنان در بازار داغ است. در حالی که آمریکا اعلام کرده که موضوع تبادل زندانیان از سایر مسائل کاملا جدا است،برخی تصور می کنند که‌ این اقدام می تواند یک گام به جلو در حل شدن برخی مناقشات سیاسی ایران و آمریکا باشد.

امروز جزئیات جدیدی در این رابطه در رسانه ها منتشر شد که مورد توجه معامله گران دلار قرار گرفت. امواج مدیا در گزارشی اعلام کرده که قطر میزبان تبادل زندانیان بین آمریکا و ایران است. این در حالی است که در گذشته بازداشت‌شدگان یا به عمان، سوئیس یا امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) منتقل می‌شدند، تبادل زندانیان این بار در دوحه انجام خواهد شد».

همچنین امروز ریاض میزبان وزیر امور خارجه ایران بود. معامله گران دلار به این سفر و نتایج آن گوشه چشمی دارند.زیرا این سفر در واقع، نخستین سفر رسمی یک مقام بلندپایه جمهوری اسلامی به عربستان پس از نزدیک به دو دهه محسوب می‌شود.

در حال حاضر معامله گران اعتقاد دارند اگر قیمت دلار محدوده  ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد و زیر محدوده حمایتی ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان قرار بگیرد این امر می تواند زمینه ساز عقب نشینی دلار تا پله سوم کانال ۴۸ هزار تومان شود.

ردپای چین وعربستان در بازار دلار ایران/پیش بینی قیمت دلار 

با این حال،اما اگر قیمت  دلار بالای ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان بماند برای ورود ۴۹ هزار تومان تلاش خواهد کرد

قیمت اونس طلا امروز بین محدوده ۱۸۹۵ دلار تا ۱۹۰۲ دلار در نوسان بود.عصر امروز قیمت طلا جهانی در حدود ۱۸۹۷ دلار معامله شد.

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸عیار عصر امروز با ۲میلیون و ۳۰۴هزار و ۳۰۰تومان به فروش رسید که نسبت به روز قبل نوسان کاهشی محدودی را نشان می دهد.

سکه امامی هم‌ امروز در محدوده ۲۷ میلیون و ۹۰۰هزار تومان نرخ گذاری شد که در مقایسه با دیروز تقریبا ۱۰۰ هزار تومان پایین آمده بود‌.

۳ سیگنال مهم برای بازار سکه/پیش بینی قیمت سکه امروز ۲۶ مرداد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید