گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازا ر ارز و سکه تهران،

فشار سیاسی به بازار دلار / قیمت سکه دو نرخی شد!

کدخبر: ۵۸۱۵۷۲
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی امروز متفاوت بود.در حالی که برخی از سایت ها از ریزش 300 هزار تومانی فلز گران بهای داخلی خبر می دادند برخی از سکه فروشی ها می گفتند که نرخ سکه کاهش معناداری را ثبت نکرده و نسبت به عصر دیروز تقریبا رنج بوده است.این دسته امروز مدعی بودند که قیمت سکه امامی 28 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.
فشار سیاسی به بازار دلار / قیمت سکه دو نرخی شد!

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در آخرین روز خرداد ماه بار دیگر زیر بمباران اخبار و سیگنال های مثبت سیاسی قرار گرفت؛ روز گذشته یک خبرنگار اتریشی از دیدار علی باقری و انریکه مورا در دوحه خبر داد و در روز چهارشنبه این دیدار تایید شد. 

یک پیش‌بینی جدید از ریزش شدید قیمت خودرو در بازار

آخرین قیمت اجاره و رهن خانه در تهران+ جدول

فشار سیاسی به بازار دلار 

این خبر همزمان است با سفر امیر عبداللهیان به قطر و همین امر باعث شده تنور گمانه زنی های سیاسی در بازار ارز تهران داغ تر شود.علی باقری کنی در تازه ترین پیام توئیتری خود این خبر را تایید کرده و نوشته: ‌جلسه ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم.  در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در توئیتی نوشته یکی از موضوعات گفتگو در این دیدار درباره مذاکرات برجام، رفع تحریه ها ، توافق ایران و عربستان و ...بوده است. نکته مهم این است که هم باقری و هم مورا از این دیدار تقریبا اظهار رضایت کرده اند.

البته امروز یک ادعای دیگر هم در بین معامله گران بازار دلار تقریبا برجسته شد.امروز برخی از منابع خبری مدعی بودند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به زودی راهی کویت می شود.این ادعا درحالی است که امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران بعد از سفر به قطر به عمان راهی کویت شده است.همین ادعا باعث افزایش گمانه زنی‌ها در مورد ارتباط سفر وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه با پرونده ایران شده است.

با این حال طبق ادعای برخی از سایت ها و کانالها بازیگران ارزی از مرز حساس 48 هزار و 800 تومان حمایت کردند و اسکناس آمریکایی در محدوده 48 هزار و 400 تا 48 هزار و 800 تومان به فروش رسید. مرز یاد شده از نگاه فعالان بازار برای قیمت دلار خاکریز مهمی است که در صورتی که از دست برود احتمال فشار فروش در بازار می شود. 

برخی ها می گفتند یکی از دلایل نوسان کمرنگ دلار در تهران ناشی از ثبات نسبی نرخ حواله درهم بود.گفته می شود درهم در بازار امروز در حول وحوش 100 تومان نوسان نزولی را ثبت کرده بود. نرخ حواله درهم عصر امروز تقریبا در حدود 13 هزار و 500 تومان بود. نرخ برابری درهم به دلار امروز در نیمه کانال 49 هزار تومان قرار داشت که نسبت به قیمت نقدی نزدیک به 800 تومان بالاتر بدست آمد.البته نرخ دلار در هرات مرز حمایتی 48 هزار و 800 تومان را از دست داد و در محدوده 48 هزار و 600 تومان به فروش رسید.

عده ای  از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی باور دارند که پنجره دیپلماسی بعد از مدت ها بار دیگر تا حدودی باز شده،با این حال معامله گران دلار منتظر نتایج این اتفاقات جدید سیاسی هستند و به همین دلیل بازار امروز نوسان قابل توجهی را ثبت نکرد.برخی از تکنیکالیست ها باور دارند در شرایط فعلی مرز 48 هزار و 300 تا مرز 48 هزار و 800 تومان برای اسکناس آمریکایی خط قرمز است و در صورتی که این مرز از دست برود احتمال تقویت هیجانات ارزی و افزایش فروش در بازار وجود دارد .

کاهش مقطعی قیمت طلا جهانی 

قیمت اونس در بازار امروز یک واکنش مقطعی به سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نشان داد و تا نزدیک مرز 1920 دلار پایین آمد. این قیمت در واقع کاهش تقریبا 10 دلاری را نشان می دهد. با این حال اونس طلا عصر امروز در محدوده 1931 دلار به فروش رسید مه نسبت به روز قبل تقریبا 2 یا 3  دلار افت کرده بود. 

عقبگرد قیمت طلا 18 عیار 

در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار طبق سایت اتحادیه طلا و ارز نسبت به روز سه شنبه در حول و حوش 30 هزار تومان پایین آمد و عدد 2میلیون و 299 هزار و 900 تومان را در آخرین روز خرداد 1402 برای خود ثبت کرد. 

قیمت سکه دو نرخی شد!

در بازار سکه هم قیمت سکه امامی امروز متفاوت بود.در حالی که برخی از سایت ها  از ریزش 300 هزار تومانی فلز گران بهای داخلی خبر می دادند برخی از سکه فروشی ها می گفتند که نرخ سکه کاهش معناداری را ثبت نکرده و نسبت به عصر دیروز تقریبا رنج بوده است.این دسته امروز مدعی بودند که قیمت سکه امامی 28 میلیون و 500 هزار تومان بوده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید