بررسی معاملات این هفته بازار سهام

جهت بورس مشخص شد /کاهش شدت خروج پول

کدخبر: ۵۴۱۷۰۷
بازار سهام در این هفته وضعیت خوبی داشت. به جز روز شنبه که شاخص ها افت کردند، در سایر روزهای معاملاتی، شاخص های کل بورس، هم وزن و کل فرابورس رشد کردند.
جهت بورس مشخص شد /کاهش شدت خروج پول

به گزارش اقتصادنیوز، این هفته بورس صعودی بود و برخلاف چند هفته گذشته که درجا می زد، سرانجام جهت خود را مشخص کرد و بالا رفت. در 5 روز معاملاتی این هفته شاخص کل بورس حدود 70 هزار واحد معادل 4.99 درصد رشد کرد.

همچنین شاخص کل هم وزن 16600 واحد معادل 4 درصد رشد کرد و شاخص کل فرابورس نیز 294 واحد معادل 1.59 درصد افزایش یافت.

وضعیت خوب نمادهای بزرگ

با توجه به وضعیت شاخص ها می توان این طور گفت که در این هفته نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار بهترین وضعیت را داشته اند چراکه رشد شاخص کل بیشتر از سایر شاخص ها بوده است.

همچنین شاخص کل بورس حدود 3 برابر شاخص کل فرابورس رشد کرده و شاخص هم وزن بورس نیز بیش از 2 برابر شاخص کل فرابورس رشد کرده است و به طور کلی شرکت های بورسی وضعیت بهتری نسبت به شرکت های فرابورسی داشته اند.

جهش ارزش معاملات خرد

ارزش معاملات خرد در این هفته نسبت به هفته گذشته رشد خوبی داشت. هفته قبل تنها در روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد به بیش از 4000 میلیارد تومان رسید. اما در این هفته 2 بار ارزش معاملات در کانال 4000 میلیارد تومان و یک بار در کانال 5000 میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش معاملات خرد در این هفته مربوط به روز سه شنبه بود که رقم 5400 میلیارد تومان را ثبت کرد. در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هم ارزش معاملات خرد به ترتیب 4100 و 4300 میلیارد تومان بود.

شنبه و یکشنبه هم معاملات خرد در سطح 3100 و 3300 میلیارد تومان بود که کمترین ارزش معاملات این هفته در همین دو روز به ثبت رسید.

شدت خروج پول کم شد

در این هفته برآیند ورود و خروج پول حقیقی ها به بازار حدودا 10 میلیارد تومان منفی بود. به عبارتی در مجموع 5 روز معاملاتی این هفته، حقیقی ها 10 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

ابتدا در روزهای شنبه و یکشنبه به ترتیب حدود 400 و 30 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد. اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه ورق برگشت و حقیقی ها در این دو روز به ترتیب 240 و 310 میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

در روز چهارشنبه هم حدود 130 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد که در مجموع می توان گفت شدت خروج پول از بازار کم شده است.

حقیقی ها بالاخره بازار را در دست گرفتند

شاخص قدرت خریداران حقیقی در این هفته وضعیت خوبی داشت. البته در روز شنبه این شاخص عدد 0.9 را ثبت کرد که کمترین رقم در این هفته بود. اما پس از آن در 4 روز متوالی قدرت خریداران بیشتر از فروشندگان شد.

روز یکشنبه این شاخص به عدد 1.04 رسید و روز دوشنبه هم عدد 1.17 برای این شاخص ثبت شد. پس از آن در روز سه شنبه شاخص قدرت خریداران حقیقی به 1.35 رسید که بالاترین رقم این هفته بود. روز چهارشنبه هم عدد 1.23 برای این شاخص به ثبت رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید