بررسی نرخ ارز در 9 ماهه نخست سال 1400

بازار ارز در مدار ثبات

کدخبر: ۴۷۱۵۳۱
نگاهی به تحولات بازار ارز در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته نشان از بازگشت ثبات و آرامش به این بازار دارد. براین اساس و در حالیکه میزان افزایش نرخ بازار آزاد در انتهای سال گذشته در مقایسه با ابتدای سال، 60 درصد افزایش را تجربه کرد؛ در 9 ماهه سال جاری فقط 19.7 افزایش یافته است.
بازار ارز در مدار ثبات

به گزارش  اقتصادنیوز، ثبات نرخ ارز به اذعان کارشناسان و فعالان اقتصادی همواره به عنوان یکی از مهمترین مولفه های تصمیم گیری اقتصادی در راستای رونق کسب و کارها مطرح می شود. بر همین اساس کاهش نوسانات و پیش بینی پذیر بودن بازار ارز یکی از مهمترین دغدغه ها و درخواست های فعالان اقتصادی از دولت ها و سیاستگذاران بوده تا انها بتوانند در فضایی آرام و با چشم اندازی روشن به فعالیت پرداخته و نگران شوک های ناگهانی در اقتصاد نباشند.

نرخ ارز بازار آزاد در ابتدای سال 99 معادل 14 هزار و 896 تومان و در انتهای سال به 23 هزار و 963 تومان رسید. براین اساس شاهد افزایش 60 درصدی نرخ ارز در پایان سال نسبت به ابتدای آن بوده ایم. 

همچنین بالاترین نرخ ارز ثبت شده در سال گذشته 31هزار و 856 تومان بوده و متوسط نرخ ارز در این دوره معادل 22 هزار و 731 تومان بوده است.

بازار ارز سال 1400 را با نرخی معادل 25 هزار و 130 تومان آغاز کرد و این نرخ در پایان آذرماه به 30هزار و 70 تومان رسید. براین اساس شاهد افزایش 19.7 درصدی نرخ ارز در پایان نه ماهه سال جاری نسبت به ابتدای آن بوده ایم.

همچنین بالاترین نرخ ارز ثبت شده در ۹ ماهه سال جاری معادل 30 هزار و 900 تومان بوده و متوسط نرخ ارز در این دوره معادل 26 هزار و 395 تومان بوده است. 

بر اساس این گزارش متوسط نرخ ارز بازار آزاد در ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به این میزان در کل سال گذشته 15.7 درصد افزایش یافته است و بالاترین نرخ ثبت شده در 9 ماهه سال جاری (30هزار و 900 ) از بالاترین نرخ ثبت شده در سال گذشته (31هزار و 856 تومان)  پایین تر بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید