گزارش «اقتصادنیوز» از نتایج نظرسنجی کیتکو

آینده طلا معلوم نیست /بازار جهانی بلاتکلیف شد

کدخبر: ۴۴۷۵۲۵
بر اساس نظرسنجی هفتگی قیمت طلا از سوی کیتکو ، تحلیلگران وال استریت پس از شکست سطح 1800 دلار در هر اونس در این هفته ، بلاتکلیف هستند.
آینده طلا معلوم نیست /بازار جهانی بلاتکلیف شد

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، طلا پس از افزایش 40 دلار در اواسط هفته بر اساس داده های تورم بیش از حد انتظار ، نتوانست سطح قابل توجه روانی خود را در سطح 1800 دلار در هر اونس بشکند. همین امر باعث دور دیگری از فروش شد.

در زمان نگارش این خبر ، معاملات آتی طلای دسامبر(دی) با 1768.00 دلار معامله شد که 1.66 درصد در روز کاهش یافت اما در هفته کمی بالاتر بود.

نتایج نظرسنجی قیمت طلا کیتکو نشان داد که از میان 13 تحلیلگر شرکت کننده در وال استریت ، نظرات تقریباً به طور مساوی تقسیم شده است - 38.5 درصد صعودی ، 38.5 درصد دیگر نزولی و 23 درصد دیگر نسبت به قیمت ها در هفته آینده بی طرف بودند.

خرده فروش ها اما همچنان قاطعانه خوش بین هستند. از 1425 سرمایه گذار خرده فروشی که شرکت کردند ، 68 درصد در هفته آینده صعودی پیش بینی کردند ، 19 درصد نزولی و 13 درصد خنثی بودند. این هفته همچنین بالاترین میزان مشارکت در نظرسنجی را از اواسط ماه ژوئن (تیر) رقم خورد.

فشار بر طلا در پایان هفته قوی تر از آمار فروش خرده فروشی بود ، که نشان می داد فدرال رزرو می تواند در مورد کاهش یا افزایش نرخ ها تهاجمی تر باشد.

photo_2021-10-16_09-59-49

مدیرعامل دارایی آدریان دی ، گفت: ما همچنان به این فراز و نشیب ها ادامه می دهیم تا بازار متوجه شود که هرگونه تشدید اقدامات فدرال رزرو و دیگر بانک های مرکزی بسیار دیر خواهد بود. گفتن این امر دشوار است ، اما زمانی که این اتفاق بیفتد ، طلا به شدت بالا می رود و هر چه بیشتر طول بکشد ، این حرکت انفجاری تر خواهد بود.

مارک چندلر ، مدیرعامل Bannockburn Global Forex ، گفت در حال حاضر ، بازار افزایش احتمالی نرخ را در نیمه دوم سال آینده پیش بینی می‌کند ، که زودتر از آنچه قبلا تصور می شد ، است.

تحلیلگرانی که همچنان پیش بینی روند صعودی را دارند، به دلیل ترس از تورم ، تضعیف دلار آمریکا و تقاضای امن بیشتر در بازار ، معتقدند هر اونس طلا به 1800 دلار می رسد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید