تسهیلات با نرخ سود 16درصد برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یزد

ایــرنا: رئیس سـازمان میــراث فرهنگی، صنــایع دستی و گردشگری با بیان اینکه زیرساخت‌های بخش گردشگری کشور دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است، نبود سرمایه‌گذاری، سوء تدبیر و مدیریت ضعیف را دلیل کم‌رونقی این صنعت عنوان کرد. مسعود سلطانی‌فر عصر شنبه در شورای بافت تاریخی استان یزد افزود: هم‌اکنون برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری نیاز به حمایت و پوشش دستگاه‌های مختلف داریم تا شور سرمایه‌گذاری برای ایجاد شرایط مطلوب ایجاد شود.

این مسوول، توجه ویژه به کیفیت حفاظت و حراست از بناهای تاریخی را خواستار شد و گفت: مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد، به همین دلیل تیمی برای ارزیابی تجهیز بناهای تاریخی به سیستم‌های الکترونیکی حفاظتی تشکیل دادیم و امیدواریم استان یزد نیز در این زمینه اقدام کند.

وی بر ضرورت ارائه بسته‌های تشویقی به گردشگران به‌ویژه گردشگران داخلی در ایامی که مسافران خارجی کمتری در کشور حضور دارند، تاکید کرد و افزود: در کشور ۱۰ روز پررونق گردشگری و ۲۵۰ روز کم‌رونق وجود دارد که در نظر داریم با ارائه مشوق‌ها به قشرهای مختلف از جمله بازنشستگان، دانشجویان و سایر قشرها زمینه استفاده از ظرفیت هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی و گردشگری را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاری در این زمینه توجیه‌پذیر شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با بررسی‌های انجام شده سعی خواهیم کرد طی دو سال آینده، پرونده ثبت بافت تاریخی استان یزد در یونسکو آماده شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور مژده‌ای نیز به سرمایه‌گذاران یزدی داد و گفت: در نظر است از محل صندوق توسعه ملی به صورت ویژه به استان یزد توجه شود، به گونه‌ای که مراکز اقامتی که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، ۷۰ درصد را از حمایت‌های تسهیلاتی ریالی با بهره ۱۶ درصد یا تسهیلات ارزی با بهره ۶ درصد از صندوق توسعه ملی برخوردار شوند.