تورهای آخر هفته سه استان

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» خوزستان یکی از مقاصد جذاب برای روزهای پایانی بهمن ماه است. یکی از تورهای تدارک دیده برای این استان شامل برنامه‌‌‌هایی نظیر بازدید از آبشار رفیع شیوند، سنگ‌نگاره کول فرح، بازدید از اثر ایلامی اشکفت سلمان، پیاده‌روی در دشت سوسن و قایق‌سواری در دریاچه سد کارون می‌شود. این تور سه و نیم روزه به ازای هر گردشگر پنج میلیون و ۶۵۰‌هزار تومان هزینه دارد، اقامت آن یک شب وسیله نقلیه و دو شب اقامتگاه بوم‌‌‌گردی و نوع وسیله نقلیه هم اتوبوس VIP و مینی‌‌‌بوس است.

آژانس‌‌‌های گردشگری دو تور دیگر را هم به مقصد این استان معرفی کرده‌‌‌اند. در یکی از آنها برنامه‌‌‌هایی نظیر بازدید از شهر ثبت جهانی شوش، قلعه شوش، کاخ آپادانا، موزه و کاخ دمرگان، دور‌نمای آرامگاه دانیال نبی، مجموعه ثبت جهانی چغازنبیل، قلعه سلاسل، نهر داریون، مجموعه ثبت جهانی سازه‌های آبی شوشتر، موزه و محوطه هفت‌تپه، قمش مومنون دزفول و تجربه مضیف (مهمان‌‌‌خانه) عربی گنجانده شده است. این تور سه و نیم روزه که با اتوبوس برگزار می‌شود به ازای هر نفر پنج میلیون و ۵۲۰‌هزار تومان هزینه دارد و اقامت آن یک شب وسیله نقلیه و دو شب هتل سه‌ستاره است.

p18 copy

دیگر تور خوزستان باز هم سه و نیم روزه بوده و با هفت میلیون و 850‌هزار تومان هزینه به ازای هر نفر شامل مواردی مانند قایق‌سواری تالاب شادگان و گشت روستای صراخیه (ونیز ایران)، گشت در بازار ته‌لنجی آبادان، صرف شام در مضیف (مهمان‌خانه عربی) جزیره مینو، گشت شهری آبادان، بازدید از مسجد رنگونی‌ها، رودخانه کارون، گشت شهری اهواز و بازدید از خانه ماپار، بازدید از تشکوه رامهرمز، وقت آزاد برای صرف شام در منطقه لشگر‌آباد اهواز و بازدید از پل هشتم (بزرگ‌ترین پل کابلی ایران) و پل هفتم (طولانی‌ترین آبشار مصنوعی) اهواز می‌شود. این تور هم با اتوبوس انجام می‌شود و اقامت آن یک شب وسیله نقلیه و دو شب هتل است.

اصفهان از جمله استان‌‌‌های پرطرفدار برای گردشگری در این فصل است. آژانس‌‌‌های گردشگری دو تور دو و نیم و دو روزه با اتوبوس به این مقصد تعریف کرده‌‌‌اند که اقامت آنها به واسطه تعداد بالای اقامتگاه‌‌‌های بوم‌‌‌گردی این استان در این مجموعه‌‌‌ها تعریف شده است. برنامه‌‌‌هایی مانند بازدید از کویر مصر، تپه‌‌‌های شن روان، نخلستان و چشمه گرمه، دریاچه نمک خور و بیابانک، گشت نیزار، شب‌نشینی کنار آتش در کویر جزو برنامه‌‌‌های تور دو و نیم روزه است که برای هر توریست سه میلیون و 350‌هزار تومان هزینه دارد. تور دو روزه با قیمت دو میلیون و 950‌هزار تومان به ازای هر نفر نیز شامل گشت‌‌‌زنی در تپه‌‌‌های شن روان ورزنه، چادرسفیدهای ورزنه، ارگ تاریخی قورتان، بازدید از روش سنتی انتقال آب (گاوچاه) و آسیاب شتر می‌شود.

آژانس‌‌‌های گردشگری دو تور دو و نیم روزه به مقصد جاذبه‌‌‌های استان یزد با هزینه سه میلیون و 590‌هزار و سه میلیون و 950‌هزار تومان با اتوبوس برای هر گردشگر تعریف کرده‌اند، ‌‌‌ اقامت این دو تور یک شب وسیله نقلیه و یک شب هتل است. اولین تور شامل بازدید از شهر باستانی یزد (ایساتیس)، مجموعه میدان میرچخماق، خرید سوغات و شیرینی، بافت قدیم شامل مسجد جامع، زندان اسکندر، بقعه دوازده امام، دخمه، آتشکده زرتشتیان و باغ دولت‌‌‌آباد است و تور دیگر برنامه‌‌‌هایی مانند بازدید از پیر چک‌چک، بافت تاریخی خرانق، منارجنبان خرانق، بازدید از بافت قدیم عقدا و پیاده‌‌‌روی تپه‌‌‌های شنی ریگ زرین را دربرمی گیرد.

استان خراسان جنوبی دیگر استان جذاب برای آژانس‌‌‌های گردشگری جهت تعریف تور است. یکی از این تورهای سه و نیم روزه که با اتوبوس انجام شده و اقامت آن یک شب وسیله نقلیه و دو شب هتل تعیین شده، پنج میلیون و 390‌هزار تومان برای هر گردشگر هزینه دارد. گشت شهر طبس، روستای خرو، دورنمای بقایای قلعه اسماعیلیه، سروهای قدیمی خرو، پیاده‌‌‌روی در تنگه مرتضی علی تا طاق عباسی، بند عباسی، پارک گلشن طبس، نخلستان‌‌‌ و شالیزارهای ازمیغان، پیمایش بخشی از دره کال جنی و بالا رفتن از تپه‌‌‌های شن روان حلوان جزو برنامه‌های این تور است.