اتحاد دانش در اصفهان

در این رویداد رییس هیات مدیره انجمن مدیران صنایع ضمن برشمردن دلایل تدوین این سند گفت : با آغاز دوره جدید فعالیت انجمن از آبان ماه ۱۴۰۲، بنا شد تا در جهت تقویت برندینگ مجموعه و افزایش قدرت تاثیرگذاری جمع فعالان بخش خصوصی در زنجیره اقتصاد استان و کشور، نقشه راهی تهیه شود تا بر مبنای آن فعالیت‌های انجمن مدیران صنایع استان اصفهان در مسیری هماهنگ برای تقویت تفکر توسعه در زیست‌بوم اقتصادی استان در تعامل با دیگر نقاط کشور و منطقه به کار گرفته شود.

همچنین عابدی با ذکر این نکته که ازاین‌پس انجمن مدیران صنایع استان اصفهان همکاری رسانه‌ای خود با گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد را به‌صورت جدی آغاز می‌کند، از برگزاری سومین همایش مسیر مدیران پیشرو در اوایل خردادماه سال جاری خبر داد و افزود: این همایش با موضوع نقش هوش مصنوعی و داده محوری  در تحول صنعت با حضور نخبگان ملی و استانی برگزار خواهد شد. او اضافه کرد در دوره جدید فعالیت که همایش مذکور یکی از نمودهای بیرونی آن خواهد بود، در پی شکل‌گیری مفهومی تحت عنوان اتحاد دانش خواهد بود.

در ادامه این رویداد علی صفر نورالله عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری این نهاد، خواهان هم‌افزایی بین نهادهای بخش خصوصی استان به‌ویژه انجمن مدیران صنایع و اتاق بازرگانی شد و گفت: در زمانه‌ای که برخی در عمل خواهان نابودی بخش خصوصی هستند، همکاری و هم‌افزایی فعالان این بخش می‌تواند به تقویت و ارتقای اقتصاد استان در راستای توسعه پایدار مفید و موثر باشد.

در ادامه جعفر ذره‌بینی از پیشکسوتان این انجمن، فلسفه وجودی نهادی مانند انجمن مدیران صنایع را مشورت و تبادل‌نظر خواند و افزود: انجمن می‌توان در قالب سمینار، بولتن و گزارش‌های تخصصی، چالش‌ها و راه‌کارهای مختلف برای حل مسائل مختلف  و مبتلابه فعالان اقتصادی و زیست‌بوم اقتصادی را مطرح و جایگاه کارشناسی و مشورتی خود در این حوزه را حفظ و تقویت کند.

فرهاد رهنما از دیگر اعضای انجمن و عضو قدیمی آن در رویداد رونمایی از سند استراتژیک انجمن مدیران صنایع استان اصفهان گفت: امروز صنعت تحت تاثیر چالش گوناگون است و خواجه در خیال نقش ایوان! او این پرسش را مطرح کرد که ایراد کار کجاست؟

رهنما افزود: فهرست شرکت‌های بزرگ جهان از ۲۰ سال پیش تا امروز تغییرات زیادی کرده و برخلاف گذشته، شرکت‌های بزرگ و قدرتمند جهان بیشتر در حوزه فناوری و آی تی فعال هستند و کمتر می‌توان از کمپانی‌ها و مجموعه‌های سنتی نشانی پیدا کرد، برای مثال اگر هندوستان یکی از بالاترین نرخ‌های رشد را تجربه می‌کنند، باید در نظر داشت که این روند از توسعه آی تی و فناوری‌های سطح بالا( هایتک) در این کشور سرچشمه می‌گیرد یا ویتنام یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ریزپردازنده( چیپست) در جهان به شمار می‌رود.

رهنما همچنین در ادامه خواهان توجه به نگرانی‌های فزاینده نسبت به مهاجرت جوانان و نخبگان شد و انجمن می‌تواند برای ایجاد کسب‌وکارها و تقویت نخبگان به آن‌ها در حوزه‌های مختلف بخصوص هدایت و مشورت، مفید و موثر واقع شود.

رویداد مذکور با صحبت‌های حسین نوریان  عضو و مشاور استراتژیک انجمن مدیران صنایع استان اصفهان ادامه پیدا کرد، او در تشریح این سند گفت :ازآنجاکه انجمن نهادی غیر همگن، غیرسیاسی و غیرانتفاعی محسوب می‌شود باید به مقصد و مسیر مدیریت خود  و اندازه‌گیری عملکرد اش آگاه باشد که برای این مهم ساعت‌ها کار کارشناسی و تبادل‌نظر صورت گرفت. نوریان اضافه کرد: در سند مذکور، ماموریت، چشم‌انداز و محورهای ارزش‌آفرینی انجمن  تعریف شد و بر اساس آن فلسفه وجودی انجمن تبیین شده است، پیرامون چشم‌انداز نیز قرار گرفتن در بین ۵ رتبه برتر انجمن‌های غیر همگن، غیرانتفاعی و غیرسیاسی مدنظر قرارگرفته است. نوریان همچنین اشاعه فرهنگ تغییر و بهبود مستمر زیست‌بوم را از محورهای ارزش‌آفرینی سند استراتژیک انجمن مدیران صنایع استان اصفهان نامید.

در پایان این رویداد از پیشکسوتان  و بنیان گذاران  انجمن مدیران صنایع استان اصفهان تقدیر و از  سند استراتژیک انجمن رونمایی شد.