سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی روز دوشنبه به‌مناسبت «روز صنعت و معدن» افزود: بعنوان یک صنعتگر، هر وقت که به پول و تسهیلات نیاز داریم، وجود ندارد و پول ما هم هر روز بی‌ارزش‌تر می‌شود و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی نیز روز به روز کاهش پیدا می‌کند و تسهیلات خیلی گران و با بهره ۲۷ درصدی به دست تولیدکنندگان می‌رسد.

او ادامه داد: کشور ما از همه امکانات در زمینه انرژی برخوردار است و نباید شرایط برق، آب و گاز ما به این حال و روز برسد. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌ دولت در زمینه تامین آب که با همکاری صنایع در حال انجام است، مساله آب بخش صنعت تا حدودی برطرف شود. وی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در زمینه تامین آب برای صنایع چندان فعال نیست در حالی که باید در این زمینه از خود بیشتر مایه بگذارد و در صورت رفع این مشکلات، جامعه صنعتی رشد اقتصادی بیشتری پیدا خواهد کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه دعاوی کارگری و کارفرمایی استان به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، گفت: سال‌های گذشته هر روز در یکی از کارخانه‌های استان شاهد اعتصاب کارگری بودیم اما در یکی دو سال گذشته، این مسائل کاهش چشمگیری پیدا کرده است. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان‌اینکه امروز کارگر کاربلد در استان وجود ندارد، افزود: خانه صنعت و معدن در این زمینه قراردادی را با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد کرده است تا از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی در صنایع و در کنار استاد کار فنی و حرفه‌ای، کار را فرا بگیرند. سهل‌آبادی با بیان اینکه امروز مالیات بزرگترین فشار را به تولیدکنندگان وارد می‌کند، اضافه کرد: جامعه صنعتی از طریق جذب حمایت‌های دولتی و همراهی خانه صنعت و اداره صنعت معدن و تجارت استان موفق شده است بسیاری از دغدغه‌های این شهر بزرگ صنعتی را بکاهد. وی بیان کرد: دولت باید بخش خصوصی را در تصمیم گیری‌ها و نظارت‌ها در نظر بگیرد و در صورتی که دولت، اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کند موفقیت های زیادی در این زمینه نصیب کشور خواهد شد.