وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه به زودی دعوای بزرگی بین مجلس و دولت بر سر کنکور ایجاد می‌شود، مطرح کردن تنبیه بدنی دانش‌آموزان را از سوی رسانه‌ها خیانت به آموزش‌وپرورش دانست.
به گزارش ایسنا، علیرضا علی‌احمدی گفت: در سیستم آموزشی، حدود ۲۵۰‌هزار فرهنگی حضور دارند، حالا یک نفر هم ممکن است یک اشتباهی در این میان انجام دهد؛ ولی ما نباید به این حرف‌ها دامن بزنیم. وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چرا با تغییر هر وزیر، برنامه‌های وزارتخانه مربوطه تغییر می‌کند، گفت: باید اصل تغییر را بپذیریم و در همین راستا هر مسوولی که سکان‌دار شود، باید توانایی هدایت تغییر را داشته باشد. وی ادامه داد: وزیر از گزند روزگار در امان نیست؛ به همین منظور باید به سیاست‌ها، ثبات نسبی داده شود، تا با عوض شدن یک وزیر، کشور صدمه نبیند.
علی‌احمدی تصریح کرد: راهکار این است که وزیر، مقامی تشریفاتی باشد و قائم‌مقام وی، به عنوان بازوی اجرایی، ایفای نقش کند و برای ثبات بیشتر سیاست‌های تدوین شده توسط وزارتخانه‌ها، می‌توان سیاست‌ها را با مشارکت مجلس و دیگر قوا اتخاذ کرد. وزیر آموزش‌وپرورش افزود: به زودی دعوای بزرگی بین مجلس و دولت بر سر قضیه کنکور به وقوع خواهد پیوست که مطمئنا ابعاد گسترده‌ای خواهد داشت. علی‌احمدی درباره یک شیفته کردن مدارس کشور هم گفت: تجربه ثابت کرده که بهترین ساعات یادگیری، صبح است، پس این گونه استنباط نشود که آموزش‌وپرورش به دنبال بریدن نان معلمان است؛ چراکه معلمان حقوق خود را به طور کامل دریافت خواهند کرد.