بهترین لپ‌تاپ و تبلت‌های معرفی شده در CES 2016
در نمایشگاه CES امسال که ابتدای هفته گذشته به پایان رسید جدیدترین محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دنیای تکنولوژی در معرض دید عموم قرار گرفت. ماشین‌های هوشمند، عینک‌های واقعیت مجازی، اینترنت اشیا، پهپاد‌ها و... از جمله ابزارهایی بودند که مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت. از دیگر ابزارهایی که در این نمایشگاه معرفی شد جدیدترین پرچمداران شرکت‌های تکنولوژی در حوزه لپ‌تاپ، تبلت و دانگل بود. اگر دوست دارید با این محصولات جدید آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.
لپ‌تاپ هیبریدی HP Spectre x360
نسخه جدید لپ‌تاپ‌ هیبریدی Spectre X۳۶۰ که تنها ۹/ ۱۵ میلی‌متر ضخامت و ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد، از نمایشگری ۱۵ اینچی با رزولوشن ۴K بهره می‌برد که قادر است تصاویری با وضوح تصویر ۸۲۰/ ۳ در ۱۶۰/ ۲ پیکسل را نمایش دهد. علاوه بر این باتری تعبیه شده در آن می‌تواند انرژی دستگاه را تا ۵/ ۹ ساعت تامین کند. به گزارش فارنت، البته نسخه دیگر از این محصول نیز با نمایشگر فول اچ‌دی تولید شده که باتری آن عمر شارژ ۱۳ ساعته را به همراه دارد. از دیگر مشخصات نسخه به‌روز شده لپ‌تاپ Spectre X۳۶۰ اچ‌پی می‌توان به ۱۶ گیگابایت حافظه رم، کیبورد مغناطیسی آلومینیومی، یک ترابایت حافظه SSD و بلندگوهایی مجهز به فناوری Bang & Olufsen اشاره کرد. به گفته شرکت سازنده، این محصول از ماه آینده با قیمت ۱,۱۴۹ دلار راهی بازار خواهد شد.

لپ‌تاپ گیمینگ Razer Blade Stealth
Blade Stealth یک اولترابوک ۵/ ۱۲ اینچی است که به همراه یک داک مخصوص با اتصال Thunderbolt ۳ عرضه می‌شود. به این ترتیب می‌توانید بازی‌هایی مانند Battlefront را به لطف کارت گرافیکی قدرتمند دسکتاپی GeForce GTX ۹۸۰ ti یا هر کارت گرافیک دلخواه خودتان با تنظیمات اولترا بازی کنید. این اولترابوک به درگاه‌های Ethernet و چهار درگاه USB ۳.۰ نیز مجهز است.خود اولترابوک به تنهایی با پردازنده دو هسته‌ای Core i۷ با سرعت ۵/ ۲ گیگاهرتز، ۸ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی SSD و صفحه‌نمایش QHD با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل عرضه می‌شود.این مدل با قیمت ۹۹۹ دلار عرضه خواهد شد اما مدل با صفحه‌نمایش ۴K و حافظه ۵۱۲ گیگابایتی را نیز می‌توانید با قیمت ۱۵۹۹ دلار تهیه کنید.

تبلت Galaxy TabPro S سامسونگ
تبلت Galaxy TabPRO S از نمایشگری ۱۲ اینچی با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ یا ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بهر می‌برد و در سینه میزبان تراشه ۱۳ نانومتری Core M اینتل به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR۴ است. در نگاه اول شاید مشخصات این دستگاه برای پلت‌فرم محدودی همچون اندروید مناسب به نظر برسد، با این حال در دنیای ویندوزی با وجود تبلت‌هایی همچون یوگا ۳ یا سرفیس ۴ شانس زیادی نخواهد داشت.کیفیت ساخت بدنه بسیار خوب است و سامسونگ مانند خانواده گلکسی اس ۶ از یک قاب فلزی در اطراف تبلت استفاده کرده است. درگاه شارژ دستگاه به USB Type-C ارتقا یافته و باتری نیز ۵۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. سامسونگ قرار است یک تبدیل ویژه برای اضافه کردن به درگاه‌ها و قابلیت اتصال سایر وسیله‌ها مانند HDMI را نیز فراهم کند.

لپ‌تاپ هیبریدی Yoga 900S لنوو
بدون شک لنوو را می‌توان فعال‌ترین شرکت حاضر در نمایشگاه CES۲۰۱۶ نامید. این شرکت چینی در کنار طیف وسیعی از پی‌سی، لپ‌تاپ و تبلت‌های ویندوزی خود، از یک لپ‌تاپ هیبریدی جدید نیز که لقب باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان را هم به دوش می‌کشد تحت سری یوگا رونمایی کرد.لپ‌تاپ Yoga ۹۰۰S همان‌طور که گفته شد با ضخامت بدنه (همراه با کیبورد) ۲۷/ ۱ میلی‌متر و وزنی معادل ۹۰۰ گرم سبک‌ترین لپ‌تاپ سری یوگا تولید شده تا به امروز محسوب می‌شود زیرا تا پیش از این یوگا ۳ پرو با وزن ۳/ ۱ کیلوگرم این لقب را یدک می‌کشید. در هر حال قلب این پرچمدار لنوو را که از نمایشگری ۵/ ۱۲ اینچی با وضوح تصویر QHD بهره می‌برد قرار است تراشه نسل ششمی اسکای‌لیک سری Core i۷ به تپش درآورد.از دیگر مشخصات لپ‌تاپ Yoga ۹۰۰S می‌توان به ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR۴، یک گیگابایت کارت گرافیک اینتل و یک باتری با عمر شارژ ۱۰ ساعته اشاره کرد.

دانگل Compute Stick اینتل
قوی‌ترین دانگل معرفی شده اینتل در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ به پردازنده Core m۵ vPro مجهز شده که تصور قدرت آن در چنین ابعادی دشوار است. پس از آن محصول میان‌رده با پردازنده Core m۳ و نهایتا محصول ارزان‌تر نیز به Atom x۵ مجهز شده است.نسخه‌های Core m با چهار گیگابایت رم عرضه می‌شوند که نسبت به یک یا دو گیگابایت حافظه رم مدل‌های قبلی پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. این مدل‌ها همچنین با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به همراه درگاه کارت حافظه و USB ۳.۰ از راه خواهند رسید.

لپ‌تاپ‌ تبدیل‌پذیر EliteBook Folio G1
معیار ظرافت در طراحی و ضخامت کم از اصلی‌ترین ویژگی‌های سری جدید لپ‌تاپ‌های سری EliteBook هستند که تمامی آنها به کیبورد مغناطیسی مجهز شده‌اند. بر این اساس مدل EliteBook Folio Gi که یک لپ‌تاپ فوق باریک محسوب می‌شود که دارای نمایشگری مجهز به پنل فول اچ‌دی لمسی از نوع LED بوده صرفا به تعبیه دو درگاه یو‌اس‌بی ۳ و یک خروجی USB-C در آن بسنده شده است. البته کاربران در صورت نیاز به پورت‌های بیشتر می‌توانند داک جداگانه‌ای تحت عنوان HP Elite را هم با قیمتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار برای آن تهیه کنند. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این مدل که قرار است از اسفندماه با قیمت ۱۱۰۰ دلار راهی بازار شود می‌توان به یکی از تراشه‌های نسل ششمی سری Core اینتل، ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD، حافظه رم ۸ گیگابایتی و باتری ۳ سلولی اشاره کرد.

لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر Dell Latitude 12 7275
مدل E۷۲۷۰ که در دو نسخه ۵/ ۱۲ و ۱۴ اینچی با رزولوشن تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل تولید شد، به نظر می‌رسد بیشتر برای استفاده اهالی کسب‌وکار مناسب باشد زیرا به قابلیت‌های امنیتی از جمله حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD با قابلیت رمزگذاری اطلاعات، سیستم احراز هویت پیشرفته از طریق حسگر اثرانگشت، کارت‌خوان هوشمند و شتاب‌دهنده سخت‌افزار رمزنگاری شده تجهیز شده است. این محصول نیز در سینه خود میزبان سخت‌افزاری از جمله تراشه اسکای‌لیک Core i۷ اینتل و ۱۶ گیگابایت حافظه است. ناگفته نماند که نسخه‌ای از E۷۲۷۰ هم با نمایشگر فول اچ‌دی قابل سفارش است.

اولترابوک‌ Notebook 9 سامسونگ
دل ۳/ ۱۳ اینچی اولترابوک سامسونگ تنها ۸۴۰ گرم و مدل ۱۵ اینچی تنها ۲۹/ ۱ کیلوگرم وزن دارد و شاید تا آنها را در دست نگیرید متوجه وزن پایین‌شان نشوید. با وجود باریک‌بودن، سامسونگ از پردازنده‌های جدید Core i۷ نسل ششم اینتل به همراه ۸ گیگابایت رم استفاده کرده است. زاویه باز شدن لولا نیز در هر دو مدل تا ۱۸۰ درجه است و کلیدها نیز اندازه و عمق بسیار خوبی دارند.خبری از صفحه ‌لمسی و هزینه اضافه برای امکانات کم‌مصرف نیست و مدل ۱۵ اینچی همچنین به درگاه USB C و شارژ سریع نیز مجهز شده است. نسخه ۱۵ اینچی به ۲۵۶ گیگابایت و نسخه ۳/ ۱۳ اینچی هم به ۱۲۸ گیگابایت حافظه پرسرعت SSD مجهز شده‌اند.