مسابقات جام حذفی فوتبال امروز با انجام دیدارهایی از دو مرحله پیگیری خواهد شد که دریکی از حساس ترین بازی‌ها پرسپولیس در فولادشهر به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت. این بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی برگزار می‌شود و تیم پیروز آن به مصاف برنده مسابقه سپاهان و راه‌آهن خواهد رفت. ذوب‌آهن این روزها در لیگ برتر زیباترین بازی‌ها را انجام می‌دهد و در دو هفته اخیر به هر یک از حریفانش تراکتورسازی و راه‌آهن چهار گل زده است. خط دفاع آنها بی‌شک بهترین خط دفاعی این فصل لیگ برتر است.

اگر چهار گلی که این تیم برابر تراکتورسازی دریافت کرد را کنار بگذاریم، سبزجامگان اصفهانی در ۱۰ دیدار لیگ برتری‌شان تنها سه گل خورده‌اند. در همین حال ذوب‌آهن با ۱۶ گل زده در کنار پرسپولیس دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد، اما پرسپولیسی‌ها با دریافت ۱۵ گل خورده به همراه پدیده سومین خط دفاع ضعیف لیگ را دارند. جدا از آمار و ارقام، همیشه دیدار تیم‌هایی که یحیی گل‌محمدی را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت خود دارند با پرسپولیس جذاب و تماشایی از کار درآمده است. از سوی دیگر عملکرد خوب پرسپولیس در دربی اخیر این نوید را به هواداران تیم سرخ تهران می‌دهد که در جام حذفی بتوانند رنگ مراحل بالاتر از یک‌چهارم نهایی را ببینند. نگرانی بزرگ پرسپولیسی‌ها غیبت مهدی طارمی و سوشا مکانی است که در بازی قبل محروم شدند و نمی‌توانند این تیم را در اصفهان همراهی کنند.

امید استقلال به بحران فولاد

در دیگر بازی مهم امروز، شاگردان پرویز مظلومی که پیروزی در دربی را در آخرین ثانیه از دست دادند، باید به مصاف فولاد خوزستان بروند. این مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی برگزار می‌شود و برنده آن باید رودرروی فاتح مسابقه نفت و پدیده بایستد. وضعیت فولاد به شدت بحرانی است و این تیم به خاطر شکست‌های متوالی در لیگ برتر با مشکلات زیادی دست به گریبان است. خیلی‌ها عقیده دارند اگر فولاد امروز در تهران حذف شود، اسکوچیچ از همان جا به خانه برمی‌گردد. خبر بد برای اهوازی‌ها این است که اسماعیل شریفات هم به‌خاطر محرومیت انضباطی این بازی را از دست داده است!

چهارشنبه- 13 آبان‌

مرحله یک‌هشتم نهایی:

پدیده نفت تهران، ساعت ۱۴:۳۰

استقلال تهران فولاد، ساعت ۱۸

مرحله یک‌چهارم نهایی:

سایپا تراکتورسازی، ساعت ۱۵

ذوب‌آهن پرسپولیس، ساعت ۱۴:۳۰

پنج‌شنبه - 14 آبان

مرحله یک‌چهارم نهایی:

سپاهان راه‌آهن، ساعت ۱۵