دنیای اقتصاد: هفته سوم مسابقات فوتبال لیگ برتر امروز و فردا در شرایطی برگزار می‌شود که این هفته بازی‌ها تحت‌تاثیر حواشی باشگاه پرسپولیس قرار دارد، چرا که این باشگاه پس از باخت هفته پیش به فولاد و متعاقبا اخراج صادقیان، بازیکن محوری این تیم دچار حواشی بیشتری شد؛ چرا که اختلافات مدیریتی این باشگاه قبل از این بازی نیز مشهود بود و این موضوع قطعا بر عملکرد این تیم تاثیر منفی خواهد گذاشت. اما گذشته از این موضوع اوج حساسیت این هفته لیگ برتر به بازی سپاهان و استقلال که در فولادشهر برگزار می‌شود برمی‌گردد. این دو تیم در حال حاضر رده‌های اول و دوم لیگ را به خود اختصاص داده اند و به همین منظور از این بازی به‌عنوان فینال زودرس یاد می‌شود. در ۶۰ بازی رودرور، استقلال ۲۱ بار و سپاهان نیز ۲۴ بار پیروز شده‌اند و ۱۵ بازی نیز نتیجه تساوی به همراه داشته است. در مجموع بازی‌های دو تیم ۱۴۳ گل به ثمر رسیده است.

در سوی دیگر نیز تیم بحران زده پرسپولیس باید مقابل دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب‌آهن بازی کند که با توجه به مشکلات اخیر قرمز‌ها و غیبت چند بازیکن اصلی این تیم مثل صادقیان، علی عسگر، ماهینی و دغاغله، کار را برای این تیم سخت می‌کند. اما گذشته از این مسائل این بازی تقابل دو بازیکن سابق پرسپولیس است که حالا در کسوت مربیان دو تیم فعالیت می‌کنند. جایی که علی دایی و یحیی گل‌محمدی برای ششمین بار در لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. در مجموع ۵ رویارویی قبلی، یحیی گل‌محمدی ۲ برد و دایی یک برد به‌دست آورده‌اند.

این دو مربی پرسپولیسی لیگ برتر فصل جاری را بر خلاف پیش‌بینی‌ها آغاز کرده‌اند و با یک تساوی خانگی و یک باخت در انتظار روزهای بهتری در لیگ برتر هستند. پرسپولیس و ذوب‌آهن تاکنون ۵۰ بار با هم دیدار کرده‌اند که سهم پرسپولیس ۲۵ برد بوده و ۱۶ بازی دو تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است، ضمن آنکه ذوب‌آهن نیز ۹ بار موفق به شکست پرسپولیس شده است. پرسپولیس ۸۳ بار دروازه ذوب‌آهن را گشوده و ۵۳ گل نیز از این تیم اصفهانی دریافت کرده است.

برنامه بازی‌های هفته سوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر به شرح زیر است:

پنج‌شنبه - ۲۳/۰۵/۹۳

* پدیده مشهد - صبای قم ساعت ۱۷:۳۰

* سایپا البرز - گسترش فولاد تبریز، ساعت ۱۸

* راه‌آهن تهران - فولاد خوزستان، ساعت ۱۸

* سپاهان اصفهان - استقلال تهران، ساعت ۱۹:۱۵

* پیکان تهران - نفت مسجد سلیمان ساعت ۱۹:۲۵

جمعه - ۲۴/۰۵/۹۳

* تراکتورسازی - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۸

* پرسپولیس - ذوب‌آهن، ساعت ۱۹:۲۰

* استقلال صنعتی خوزستان - نفت تهران، ساعت ۱۹:۲۵