نمایش آثار محمود زنده رودی پس از ۴۰ سال در ایران

محمود زنده‌رودی (زنده) که در عرصه بین‌المللی نمایشگاه‌های متعددی برپا کرده است، پس از قریب به ۴۰ سال برای دومین بار آثارش را از روز دوم خردادماه در گالری ساربان به نمایش می‌گذارد. به گزارش «ایلنا»؛ محمود زنده‌رودی (زنده) گفت: سال‌ها پیش از مهاجرتم به کشور فرانسه نمایشگاهی از نقاشی‌هایم را در تهران برپا کردم و این نمایشگاه با استقبال خوبی روبه‌رو شد، اما پس از مهاجرتم در سال ۱۹۷۸ به کشور فرانسه تمام فعالیتم متمرکز در کشورهای اروپایی و آمریکا شد و هرگز فرصتی فراهم نشد که آثارم را در کشورم که همواره دوستش دارم به نمایش بگذارم.

او افزود: بخشی از آثاری که در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارم، در سال ۲۰۰۴ و باقی در سال‌های اخیر خلق شده‌اند و وجه تمایز این مجموعه آثار با آثار دیگرم در این است که خط در این مجموعه جایگاه ویژه‌ای دارد؛ هرچند که من خودم را خوشنویس یا هنرمندی که تمرکزش را روی نقاشی خط گذاشته، نمی‌دانم و اتفاقا خط خوبی هم ندارم.

به گفته (زنده)، این نمایشگاه شامل ۲۵ اثر از این هنرمند است که با تکنیک کلاژ و اکرلیک در ابعاد مختلف همچون ۸۰ در۸۰ و حداکثر ۱۶۲ در۹۷ سانتی متر روی بوم خلق شده‌اند. محمود زنده رودی (زنده) نقاش خاطرات، یاد بود‌ها و ارزش‌های فرهنگی است که بخش اعظم حیات خود را در آن زیسته و تجربه‌ها آموخته است. او آثارش را نه زنده‌رودی، بلکه زنده امضا می‌کند. محمود زنده رودی (زنده) سال‌ها است که در فرانسه اقامت دارد و نمایشگاه‌های متعددی در نیویورک، واشنگتن، مراکش، هنگ کنگ، اسپانیا، سوئیس، الجزایر، کانادا، قبرس و فرانسه به نمایش گذاشته است. محمود زنده‌رودی، ۸ تابلو را که براساس منظومه هفت پیکر نظامی خلق کرده است به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا کرد و این آثار در لابی موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی شدند. گالری ساربان در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸ واقع شده است. نمایشگاه آثار محمود زنده رودی (زنده) دوم خرداد ماه ۱۳۹۳ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود، این نمایشگاه تا ۱۲ خرداد ماه همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.