بازدید سیدمحمد خاتمی از نمایشگاه دست‌ها و سطرهای مهربان

در سومین روز از نمایشگاه دست‌ها و سطرهای مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی با حضور در نمایشگاه، از بانیان این رخداد فرهنگی تقدیر کرد. ۸۴ تابلو خوشنویسی شده آثار و اشعار سهیل محمودی که قرار است صد در صد عواید فروش آنها به امر مدرسه سازی و کمک به رفع فقر و تبعیض فرهنگی و آموزشی در نقاط محروم کشور اختصاص یابد، در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمده است. به گزارش «ایلنا»؛ سیدمحمد خاتمی پس از بازدید از نمایشگاه با طرح این پرسش که آیا هنر در طول فلسفه قرار می‌گیرد و یا در عرض آن، گفت: به نظر می‌رسد فلسفه، هنر و عرفان و حتی علم، همه جوشش جان آدمی است. یعنی در علم و در خلق هنر و عرفان آدم منفعل نیست، چیزی را منعکس نمی‌کند بلکه چیزی را خلق می‌کند. و می‌دانید که در قرن بیستم به بعد مساله فهم در برابر دانستن مطرح می‌شود. ما چیزها را می‌فهمیم یا اصلا انسان چیزی را می‌داند؟ آری می‌داند.

ولی این دانستن خود نوعی فهم و تلقی است که آدم از هستی دارد. عرفان نوعی از فهم و درک هستی است و هنر نیز نوعی از فهم و درک از هستی است که در جان هنرمند متجلی می‌شود. خاتمی از اقدام ارزنده سهیل محمودی و موسسه خیریه مهر گیتی تقدیر کرد. سهیل محمودی هم با ارائه گزارشی از چگونگی شکل گیری نمایشگاه ابراز امیدواری کرد این اقدام و اقدام‌های مشابه، گامی موثر در جهت رفع تبعیض و فقر فرهنگی و آموزشی در ایران باشد. در این مراسم یکی از تابلوهایی که توسط استاد اسرافیل شیرچی خوشنویسی شده و توسط یک خیر خریداری شده بود از طرف موسسه خیریه مهرگیتی به سیدمحمد خاتمی اهدا شد.

اجرای موسیقی سنتی توسط وحید تاج و سلمان سالک و شعرخوانی ساعد باقری از دیگر برنامه‌های روز سوم نمایشگاه دست‌ها و سطرهای مهربان بود.