در شرایطی که فقط چند روز از صدور کارت زرد مجلس شورای اسلامی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گذرد، حسن روحانی از وزیرش دفاع و تاکید کرد: دولتش از هیچ کارت زردی نمی‌ترسد.
به گزارش «ایسنا»، تالار وحدت شامگاه چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه، پذیرای اولین دیدار رسمی حسن روحانی رئیس‌جمهوری با هنرمندان رشته‌های مختلف بود، دیداری که در فضایی دوستانه انجام شد و هنرمندان هم دغدغه‌های صنف خود را بازگو کردند و هم سخنان رئیس‌جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را شنیدند.
درخواست حمایت از ادبیات داستانی
در این دیدار رضا امیرخانی داستان‌نویس به عنوان نماینده‌ای از هنرمندان حیطه ادبیات، دغدغه‌های این صنف را بیان کرد.
او در بخش‌هایی از سخنانش خواستار حمایت هر چه بیشتر از ادبیات داستانی شد و خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: جناب آقای دکتر روحانی، مورخ که نه، پرده‌خوان در پرده‌ای می‌گوید که لشگر جن به نزد حضرت ارباب رسیدند و به هواخواهی رخصت نبرد خواستند. حضرت ارباب رخصت نداد و فرمود حرب شما با خصم من از فتوت به دور است. شما ایشان را می‌بینید و ایشان شما را نمی‌بینند. آقای رئیس‌جمهور! ممیز و حامی و داور و سایر اعضای وزارت ارشاد را از لشکر اجنه انتخاب نفرمایید!»
حذف‌شدگان را فرابخوانید
نغمه ثمینی نمایش‌نامه‌نویس و استاد دانشگاه به ‌نمایندگی از هنرمندان تئاتر، متنی را خواند که در بخشی از آن آمده است: «آقای رئیس‌جمهور، ما تئاتری‌ها مطالبات روشن و بارها شنیده‌شده‌ای داریم. بودجه‌، سالن‌، ممیزی‌، برابری امکانات و زیرساخت‌ها و... اما انتهای تمام مطالبات ما همه یک چیز است: حذف‌شدگان را فرابخوانید‌، به ما اعتماد کنید و امید محتضر را در جانمان نمیرانید.»