شکست بازیگر بتمن
انیمیشن «یخ‌زده» تولید دیزنی در هفته دوم اکران «بازی‌های گرسنگی: گرفتن‌آتش» را کنار زد و پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «یخ‌زده» از جمعه تا یکشنبه در ایالات متحده و کانادا 6/31 میلیون دلار به دست آورد و با کنار زدن دومین فیلم مجموعه سینمایی «بازی‌های گرسنگی»، رده اول جدول فروش آخر هفته را به خود اختصاص داد.
انیمیشن سه‌بُعدی «یخ‌زده» در سطح بین‌المللی هم موفق ظاهر شد و با ۶/۳۰ میلیون دلار مجموع فروش جهانی خود را به ۲/۱۹۰ میلیون دلار رساند.
این فیلم به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی اقتباسی آزاد از قصه پریان «ملکه برفی» نوشته هانس کریستین آندرسن است. داستان درباره یک پرنسس بی‌باک است. او برای پیدا کردن خواهرش که قدرت‌های یخی او باعث یک زمستان ابدی شده راهی سفری حماسی می‌شود. دو فیلم «یخ‌زده» و «گرفتن‌آتش» اجازه ندادند تریلر تلخ «بیرون کوره» به کارگردانی اسکات کوپر بتواند در هفته اول اکران خود را نشان بدهد.
این فیلم با حضور بازیگرانی مطرح چون کریستین بیل، وودی هارلسن و کیسی افلک در ۲۱۰۱ سینما تنها ۳/۵ میلیون دلار فروخت که یک شکست است.
تماشاگران در وب‌سایت سینمااسکور به «بیرون کوره» درجه C+ داده‌اند؛ اما نقدهای نوشته‌شده بر فیلم عموما مثبت بوده است.
«بیرون کوره» با بودجه ۲۲ میلیون دلاری ساخته شده است. ریدلی اسکات و لئوناردو دی‌کاپریو از تهیه‌کنندگان این فیلم هستند.
فیلم‌های «تور: دنیای تاریک» و «Delivery Man» به ترتیب رده‌های چهارم و پنجم جدول فروش را به خود اختصاص دادند.

دومین قسمت «بازی‌های گرسنگی»
پرفروش‌ترین فیلم هفته در جهان شد
دومین قسمت «بازی‌های گرسنگی» در سومین هفته اکران پرفروش‌ترین فیلم گیشه جهانی شد. به گزارش ورایتی، فیلم «بازی‌های گرسنگی 2» که توانست در فروش موفقیت بالایی داشته باشد این هفته نیز در فروش به مبلغ 44 میلیون دلار در 83 کشور جهان دست یافت که در مجموع فروش این فیلم در کشورهای خارجی به 336 میلیون دلار رسید و در جدول فروش جهانی نیز تاکنون رقم 673 میلیون دلار را برای خود ثبت کند.
این فیلم اکشن اکران خود را در 555 سالن سینمای هند با فروش 730 هزار دلاری آغاز کرد و همچنین در سینماهای استرالیا، مکزیک، ایتالیا، سوئد، دانمارک و بلژیک نیز در صدرجدول فروش هفتگی سینماها قرار گرفت. انگلیس تاکنون با فروش نزدیک به 43 میلیون دلاری پرفروش‌ترین بازار فیلم «بازی‌های گرسنگی: گرفتن آتش» در گیشه بین‌المللی است و پس از آن سینماهای آلمان (7/30 میلیون دلار)، چین (1/27 میلیون دلار)، استرالیا (7/25 میلیون دلار) و روسیه با فروش 22 میلیون دلاری از جمله دیگر بازارهای پرفروش این فیلم محسوب می‌شوند.

شکست بازیگر بتمن