حامد‌بهداد می‌خواند شهداد‌روحانی رهبری‌می‌کند

بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر همزمان با سالروز تولد پیامبر اکرم(ص) از دوم اسفندماه با اجرای ارکستر سمفونیک، گروه دارکوب و تک‌نوازی استادان آغاز به کار می‌کند. اولین اجرای تکنوازی اساتید با حضور فرهنگ شریف، مجید ناظم‌پور و جواد بطحایی دوشنبه ـ دوم اسفندماه ـ ساعت ۱۸ و ۳۰ در تالار وحدت برپا می‌شود و به دنبال آن این مجموعه در ساعت ۲۱ همین روز میزبان ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهداد روحانی می‌شود.

سالن رودکی نیز روز نخست جشنواره سه اجرا را میزبانی خواهد کرد. گروه «لاوینا» به سرپرستی فرشاد فولادوند و «آنسامبل جوان» به سرپرستی میلاد عالمی ساعت ۱۸ و ۳۰ و «کوارتت زهی آرمیران» با حضور خاچیک باباییان ساعت ۲۱ در این تالار اجرا خواهند داشت.

تالار خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران نیز در روز نخست از جشنواره، اولین گروه موسیقی بانوان را با اجرای «آوای مهربانی» به سرپرستی سهیلا پورگرامی در ساعت ۱۸ و ۳۰ میزبانی می‌کند و به دنبال آن ساعت ۲۱ به استقبال موسیقی تلفیقی گروه «وصال» از کشور هند می‌رود. این اولین گروه در بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی فجر محسوب می‌شود.

گروه «خنیا» به سرپرستی علیرضا وکیلی‌منش ساعت ۲۰ در سالن اصلی تئاترشهر اجرا دارند و ارکستر موسیقی پارس به سرپرستی ناصر نظر نیز ساعت ۱۸ و ۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری به صحنه می‌روند. گروه «دوسار» به رهبری علیرضا گلشن و گروه «نوآوا» به رهبری ناصر نیکویی به ترتیب ساعت ۱۹ در سالن سوره اجرا خواهند داشت.

گروه آوازی سونات به سرپرستی محسن بافنده و کر آوازی دختران به رهبری شهلا میلانی نیز ساعت ۲۰ در تالار ایوان شمس اجرا دارند. بر اساس این گزارش ،اجرای گروه «فغان» به سرپرستی میلاد علیپور ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران از دیگر برنامه‌های روز نخست جشنواره بیست و ششم است.

گوه «دارکوب» به سرپرستی همایون نصیری و با صدای حامد بهداد ساعت ۲۱ در سالن همایش‌های برج میلاد از دیگر برنامه‌های این روز است. اما در روز نخست جشنواره پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی میزبان اولین نشست تخصصی با عنوان «موسیقی و مدیریت رسانه در ایران» است. این نشست ساعت ۱۶ آغاز می‌شود.