مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال کشورمان از انتخاب محمد معتمدی به عنوان خواننده سرود رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی فوتبال خبر داد. غلامحسین زمان‌آبادی گفت: بر اساس تازه‌ترین تصمیماتی که گرفته شده بود قرار بر این شد که سه خواننده برای خوانش سرود تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی انتخاب شوند که محمد معتمدی به عنوان خواننده معرفی‌شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده است. در دوره پیش مسابقات جام جهانی در روسیه سالار عقیلی به عنوان خواننده رسمی سرود تیم ملی فوتبال کشورمان در این رویداد جهانی انتخاب شده بود

 

انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبدالله علیمراد در شانزدهمین جشنواره انیمیشن بیگ کارتون روسیه به نمایش درمی‌آید. این رویداد که بزرگ‌ترین جشنواره انیمیشن سالانه در روسیه است، شامل نمایش انیمیشن‌های کوتاه و بلند مخصوص کودکان و بزرگسالان است و در کنار نمایش فیلم‌ها، نشست‌هایی با هنرمندان و کارگردانان برجسته و کلاس‌های تخصصی تکنیک‌های مختلف انیمیشن نیز برگزار خواهد شد. شانزدهمین دوره این جشنواره در شهر مسکو و از تاریخ ۲۷ اکتبر تا ۷ نوامبر برابر با پنجم تا شانزدهم آبان برگزار می‌شود.

 

جشنواره بین‌المللی فیلم شب‌های سیاه تالین ۲۰۲۲ در کشور استونی فهرست ۱۳ فیلم‌ دعوت‌شده به بخش جدید و رقابتی منتخب منتقدان را اعلام کرد و فیلم «روستای بی‌فرزند» به کارگردانی رضا جمالی به نمایندگی از سینمای ایران در این بخش حضور دارد.«روستای بی‌فرزند» به داستان روستایی کوچک می‌پردازد که مدتی است بچه‌ای در آن به دنیا نیامده است و همه مردان آن را تقصیر زنان می‌دانند. دو دهه پیش کاظم فیلمساز قدیمی برای ساخت مستندی از عقیمی زنان روستا به این روستای دورافتاده روستایی آمد. اما زنان روستایی می‌خواستند از حیثیت خود محافظت کنند، بنابراین فیلم را دزدیدند و سوزاندند. تا امروز که روستاییان متوجه شده‌اند مردان عقیم هستند و زنان هیچ مشکلی ندارند. کاظم با کمک دستیارش سعی می‌کند چند مصاحبه با مردان نابارور ضبط کند تا حقیقت را در یک فیلم جدید آشکار کند، اما از بسیاری جهات به یک ماموریت غیرممکن تبدیل می شود. در فیلم «روستای بی‌فرزند» که به زبان ترکی ساخته شده حمدالله سلیمی، بهروز الله‌وردی‌زاده، مریم مومن، صفت آهاری و ناصر محبی نقش‌آفرینی کرده‌اند. همچنین طبق اعلام پیشین فیلم سینمایی «شهر خاموش» ساخته جدید احمد بهرامی، نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره شب‌های سیاه تالین است. جشنواره بین‌الملی فیلم تالین از تاریخ ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ۶ آذر) در کشور استونی برگزار خواهد شد.