اتوبوس، ‌ای ایران، مهمان مامان و جعفر خان از فرنگ برگشته عناوین فیلم‌های سینمایی است که در شب‌های آینده و در جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار این هفته پخش خواهند شد. «اتوبوس» به کارگردانی یدالله صمدی امروز روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. در این فیلم زنده‌یاد هادی اسلامی، حمید طاعتی، مرتضی حاج سید احمدی و سعید عباسی بازی کرده‌اند. در داستان فیلم آمده است: اهالی یک روستا به دو گروه بالادهی و پایین دهی (حیدری و نعمتی) تقسیم شده‌اند. سرکرده نعمتی‌ها نمکزار خود را به کدخدا، که به دشمنی و کینه بین دو گروه دامن می‌زند، می‌فروشد و یک اتوبوس مستعمل می‌خرد تا با آن مسافرکشی کند. ورود اتوبوس به روستا کار گاریچی (مسافرکش) حیدری‌ها را کساد می‌کند و اختلاف‌ها بیشتر می‌شود.

فیلم سینمایی «ای ایران» به کارگردانی ناصر تقوایی فردا دوشنبه ۱۳ شهریور به نمایش در می‌آید. داستان این فیلم از این قرار است که نزدیک به پایان حکومت شاه، سر گروهبان مکوندی به فرماندهی ژاندارمری در یک دهکده منصوب می‌شود. مکوندی که مردی سختگیر و منضبط است می‌کوشد به اوضاع پاسگاه سر و سامانی بدهد؛ ولی از آنجا که خود همانند زیر دستانش در فساد و تباهی به سر می‌برد، موفق به ایجاد نظم در پاسگاه نمی‌شود. او در برابر عصیان مردم ناگزیر حکومت نظامی اعلام می‌کند... اکبر عبدی، حمید جبلی و زنده‌یادان حسین سرشار، غلامحسین نقشینه، محمد ورشوچی و ثریا حکمت در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم سینمایی «مهمان مامان» به کارگردانی داریوش مهرجویی سه‌شنبه ۱۴شهریور‌ ماه از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد. داستان این فیلم درباره خانواده‌ای است که مهمان سرزده‌ای به خانه آنها می‌آید و چون وضع مالی خانواده خوب نیست، همسایگان دست به دست هم می‌دهند تا آبروی صاحب‌خانه را حفظ کنند...

گلاب آدینه، حسن پورشیرازی، امین حیایی، پارسا پیروزفر و نسرین مقانلو بازیگران این فیلم هستند. «جعفرخان از فرنگ برگشته» به کارگردانی زنده‌یاد علی حاتمی چهارشنبه ۱۵ شهریور پخش می‌شود. داستان این فیلم درباره جعفر خان، فرزند حاج اکبر است که از فرنگ بازمی‌گردد و پدر با دیدن سر و وضع نامتعارف او در می‌یابد که باید خود را به آب و آتش بزند تا بتواند از جعفر همانی بسازد که می‌خواهد. کوشش پدر ناموفق می‌ماند؛ زیرا دولت به جعفر میدان می‌دهد تا در جهت عملی کردن افکارش بتازد... عزت‌الله انتظامی، محمد علی کشاورز، زنده یاد حسین سرشار و ایرج راد از جمله بازیگران این فیلم هستند. جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما تهیه و آماده پخش می‌شود و در ایام تابستان شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۱۰:۳۰ پخش و ساعت ۱:۳۰ بامداد بازپخش می‌شود.