به گزارش «ایسنا»، محمدرضا موثقی‌‌‌نیا در نشست کارگروه کنترل مدیریت شرکت ملی صنایع مس ایران، با اشاره به اینکه گزارش‌‌‌های دریافتی از شرکت ملی مس، نویدبخش رویکرد مثبت این شرکت در تولید و توسعه است، اظهار کرد: برنامه‌‌‌ها و اهداف پیش‌بینی‌شده قابل تحقق است. این روند، حاصل تلاش گروه مدیریتی جدید است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: به‌‌‌رغم کاهش برق تابستانی، در تولید ۶ماهه این شرکت خلل چندانی وارد نشده و حتی در برخی موارد همچون استخراج ماده اولیه و تولید (کنسانتره مس، کنسانتره مولیبدن، کنسانتره طلا و نقره، مفتول و...)، با افزایش محصول مواجه شده است. این درحالی است که ۱۶طرح توسعه‌‌‌ای، ۴۹طرح نوسازی و به‌‌‌سازی، ۲۱طرح زیرساختی و ۱۸طرح مسوولیت اجتماعی با مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی به ترتیب ۳.۱میلیارد یورو و ۴۲‌هزار میلیارد تومان توسط شرکت ملی صنایع مس در دست اجراست.

طبق اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، وی افزود: برنامه افتتاح طرح تجهیز معدن مس دره‌‌‌آلو تا پایان آبان عملی خواهد شد. ظرفیت تولید سالانه این طرح، ۱۰۰‌هزار تن کنسانتره با عیار ۲۶‌درصد مس است که حدود ۱۳‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.