روسیه ۵ روستا در «خارکیف» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور پنج روستا را در شمال شرقی اوکراین تحت سیطره خود درآورده اند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، این روستاها در جریان پاتک زمینی به ارتش اوکراین به تصرف مسکو درآمده و این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواستار کمک نظامی فوری شده است.

وزارت دفاع روسیه اسامی این روستاها را «بوریسیوکا»، «اوگیرتسف»، «پِلِتنیفکا»، «پیلنا» و «استریلچا» اعلام کرده است. همچنین به گفته این نهاد، یک روستا نیز در منطقه دونتسک آزاد شده است.

خبر مرتبط
اذعان آمریکا به توان نظامی روسیه

آستین به خبرنگاران گفت: اوکراینی‌ها توسط قوی‌ترین نیروی زمینی در اروپا مورد هجوم قرار گرفتند.

وزارت دفاع اوکراین روز جمعه اعلام کرد که مسکو به منطقه خارکیف حمله‌ای غیرمنتظره کرده و به سمت منطقه‌ای مرزی که حدود دو سال پیش به عقب رانده شده بود، پیشروی‌هایی داشته است. اندکی بعد، فرماندهی ارتش اوکراین اعلام کرد که نیروهای زمینی روسیه پیشیبانی هوایی هم داشتند.

زلنسکی در نطق شبانه‌اش که دیشب منتشر شد، مدعی شد که نیروهای اوکراین، در حال انجام ضدحملاتی در روستاهای مرزی منطقه خارکیف هستند. وی گفت: مختل کردن برنامه حملات روسیه در اولویت است.

اولگ سینگوبوف، فرمانده منطقه خارکیف گفته است که در منطقه مرزی درگیری شدیدی جریان دارد و یک هزار ۷۷۵ نفر تخلیه شده‌اند. به ادعای وی «خطر عملیات زمینی» شهر خارکیف به عنوان دومین شهر بزرگ اوکراین را تهدید نمی‌کند. اما براساس منابع خبری جدید، مردم در گروه‌های چندین و چند نفری در حال فرار از منطقه مرزی هستند و خودروها و وَن‌ها با شمار زیادی از افراد و چمدان‌های سنگین پر شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.