تعریف 102 پروژه در شهرک‏‏‌های صنعتی لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی لرستان اظهار کرد: ۴۰۳ هکتار در دو سال گذشته به مساحت شهرک‌‌‌های صنعتی استان اضافه شده و املاک در اختیار این شرکت به یک‌هزار و ۶۱۳ هکتار رسیده است. محمدی یادآور شد: ۶۷ هکتار از زمین‌‌‌های اضافه شده به شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی لرستان ملی و بقیه جزو مستثنیات بود که با رضایت مالکان شخصی خریداری شده است. وی افزود: به این منظور زیرساخت گاز با ظرفیت ۵۰ مترمکعب بر ساعت، ۲۰ کیلومتر روشنایی، ۱۵ کیلومتر خطوط مخابرات، ۷۲ مگاوات برق، ۱۵۰‌هزار مترمربع آسفالت‌‌‌ریزی و تصفیه‌‌‌خانه فاضلاب با حجم ۶۵۰ مترمکعب بر ساعت در حال اجراست. مدیرعامل شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی لرستان اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی طرح توسعه شهرک صنعتی شماره ۳ خرم‌‌‌آباد، ۱ بروجرد، خوشناموند کوهدشت و منطقه ویژه اقتصادی ازنا به زودی برای سرمایه‌گذاری‌‌‌های جدید آغاز می‌شود که سهم منطقه ویژه از این سطح ۳۰۰ هکتار است.

محمدی با اشاره به واگذاری ۱۱۵ واحد کارگاهی کوچک‌مقیاس و ساخت این واحدها با اعتبار ۸۲۷ میلیارد ریال اظهار کرد: تخصیص اعتبار شهرک‌‌‌های صنعتی لرستان از سال ۹۵ تا ۹۹ یکسان بوده و در سال گذشته به حدود ۲‌هزار و ۷۰۰ ریال رسید که نسبت به ابتدای دولت سیزدهم ۱۰ برابر شده و حدود۷۳‌درصد افزایش یافته است. وی با بیان اینکه با شرکت توزیع برق استان قرارداد منعقد شده است، اظهار کرد: همچنین تا پایان امسال ۱۰۲ مگاوات به ظرفیت برق شهرک‌‌‌های صنعتی استان اضافه خواهد شد. مدیرعامل شرکت‌‌‌ شهرک‌‌‌های صنعتی استان گفت: با تحقق این امر در سطح شهرک‌‌‌های صنعتی برای مدت چند سال دغدغه تامین برق نخواهیم داشت. محمدی ادامه داد: در تمام شهرک‌‌‌های صنعتی زیرساخت گاز و فیبرنوری وجود دارد و روشنایی معابر شهرک‌‌‌های صنعتی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ورودی شهرک‌‌‌های خرم‌‌‌آباد، پلدختر و رومشکان آسفالت شدند و ورودی شهرک‌‌‌های نورآباد، الشتر و چمن سلطان در دست پیمان است، یادآور شد: فاز۲ شهرک صنعتی دورود و خرم‌‌‌آباد با اعتبار۱۵۰ میلیارد ریال آسفالت شده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی لرستان افزود: همچنین ۳۰‌هزار نهال برای زیباسازی در سطح شهرک‌‌‌های صنعتی اختصاص یافته که تا پایان اردیبهشت امسال عملیات غرس آنها انجام خواهد شد.