27-01 copy

البته برای ایجاد یک بنای ساختمانی مطلوب، ابتدا باید مواد و مصالح کاربردی و موردنیاز آن را، به صورت کاملا مهندسی ارزیابی کرد. بررسی‌‌های انجام شده در رابطه با انواع مصالح ساختمانی هزینه‌های جاری و احتمالی را نیز برآورد می‌کند. این برآورد، قطعا می‌تواند فاکتور قابل ملاحظه و مهمی برای مدت زمان ساخت نیز باشد. در یک ساخت‌‌و‌‌ساز، به شکل مسکونی یا صنعتی، باید علاوه بر زمان ساخت کیفیت مطلوب را حتما در نظر داشت. بنابراین انتخاب درست و دقیق، برای مصالح ساختمانی، در روند کار ساخت‌وساز، تاثیر زیادی را از خود به جا می‌‌گذارد. برای شروع کردن یک پروژه ساختمانی یا صنعتی باکیفیت، باید مصالح ساختمانی استاندارد و کاربردی را از مراکز خرید مصالح ساختمانی استاندارد و مورد تایید تهیه کرد. بیشتر افراد، این روند از کار را نادیده می‌گیرند.

در واقع عایق پلیمری صوتی شرکت سازه پایدار الهیه (گروه صنعتی لینکران) در سال‌های اخیر به بخش مهم و ثابتی از ملزومات جانبی در ساخت‌وسازهای مدرن هتل‌ها، بیمارستان‌ها، پتروشیمی‌ها، ساختمان‌های بلند‌مرتبه و... در تمام نقاط ایران تبدیل شده است. که علت عمده این امر نیز افزایش آلودگی‌‌های صوتی در محیط اطراف و نیاز به ایجاد آرامش و کنترل این صداهای مزاحم است. همه این موارد سبب شده است که محققان شرکت دانش‌بنیان سازه پایدار الهیه (گروه صنعتی لینکران) همواره در جهت تولید ملزومات جدیدی در راستای کنترل کاهش انتقال صدا برای ایجاد آرامش در صنایع ساختمانی تمام دقت و علم خود را به کار گیرند.

علاوه بر اینکه نتایج قبلی تحقیقات این شرکت به‌صورت موفقیت‌آمیزی امروزه در همه صنایع به‌ویژه در صنایع: برج‌ها، ساختمان‌های لوکس، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و ساختمان‌های بلند‌مرتبه مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین نکته حائز اهمیت این است که تنوع محصولات شرکت سازه پایدار الهیه نیز فرصت بسیار مطلوبی را فراهم کرده تا همه پیمانکاران و سازندگان در حوزه مصالح ساختمانی با بهترین بهره‌‌گیری از این تجهیزات فضای مورد نظر را در مقابل صداهای نابهنجار ایزوله کنند.

امروز در صنایع ساختمانی انتقال صدا از ساختمانی به ساختمان دیگر یا از طبقه‌ای به طبقه دیگر یا از واحدی به واحد دیگر بخش مهمی از فیزیک اشیا را تشکیل داده است که کنترل آن همیشه از جمله دغدغه‌های اصلی پژوهشگران و محققان حوزه صنایع ساختمانی در سال‌های اخیر بوده است. همان‌طور که در سال‌های اخیر با پیشرفت روزافزون در صنایع ساختمانی رو‌به‌رو هستیم، نیاز به پیگیری این امر و استفاده از تجهیزات مدرن امروزی و کنترل صداهای مزاحم می‌تواند از جمله اساسی‌ترین نیازهای صنعت ساختمان محسوب شود. با توجه به نیاز و کاربردهای گسترده عایق صوتی پلیمری در صنایع ساختمان امروزه به عنوان شاخه‌‌ای اصلی از علوم مهندسی مطرح است.

عایق صوتی پلیمری از جمله مهم‌ترین روش‌ها برای پیشگیری و مقابله با صداهای مزاحم در محیط ساختمان و صنایع ساختمانی است. و نکته مهم‌تر این است که کاربرد آن در صنایع ساختمانی از ابتدا و در مراحل ساخت مانع از ورود و خروج صدا از ساختمان به ساختمان دیگر و حتی اگر به‌صورت صحیح استفاده شود از اتاقی به اتاق دیگر شود. اما باید این نکته را در نظر داشت که تنها مشکل درباره این صداهای مزاحم فقط انتقال آنها نیست بلکه مهم‌تر از آن، جذب صدا نیز از دیگر مواردی است که ایجاد مشکل می‌کند. بنابراین به جهت کنترل این امر و به‌‌کارگیری مصالح مطلوب باید هر دو این موارد را در عملکرد مد نظر داشت.

علاوه بر این شرکت دانش‌‌‌‌بنیان سازه پایدار الهیه با بهره‌‌گیری از محققان و مهندسان ایرانی در راستای بومی‌‌سازی فرآیند ساخت و تولید این عایق‌ها در کشور به عنوان شرکتی پیشگام شناخته می‌شود. سازه پایدار الهیه توانست در سال 1400 محصولات تولیدی خود را به نام عایق‌‌های صوتی و حرارتی بر پایه NBR/ PVC به عنوان محصول دانش‌‌بنیان تولیدی به بازار عرضه کند. این شرکت امیدوار است در راستای اجرای هرچه بهتر قانون حمایت از شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان از حمایت‌‌های حداکثری دولت و سایر نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط برخوردار شود تا بتواند با عزمی راسخ در جهت ارائه و ساخت محصولات نوین و مدرن صنعت ساختمان برای پیشرفت روزافزون کشور گام‌‌های مستحکم‌تر و بلندتری بردارد.