دور دنیا

قیمت دینار عراق در یک قدمی کانال جدید/ ریال عمان تغییر مسیر داد/ لیر ترکیه و درهم گران شدند

کدخبر: ۶۳۸۲۲۹
اقتصادنیوز: امروز بازار ارز تهران شاهد افزایش قیمت ها نسبت به روز گذشته است، قیمت درام ارمنستان امروز در بازار ارز تهران رشد دو تومانی را تجربه کرد و 164 تومان قیمت گذاشته شد.
قیمت دینار عراق در یک قدمی کانال جدید/  ریال عمان تغییر مسیر داد/ لیر ترکیه و درهم گران شدند

به گزارش اقتصادنیوز، جاذبه‌های گردشگری، امکانات رفاهی و همچنین به صرفه بودن از جمله مزیت‌هایی است که ارمنستان را به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار توریست‌ها در سراسر جهان از سایر کشورها متمایز کرده است؛ موضوعی که آمار رسمی اعلام شده توسط کمیته گردشگری این کشور هم مهر تاییدی بر آن می زند.

بنابر اعلام این کمیته، تعداد کل بازدیدهای گردشگران از ارمنستان در دو ماه نخست سال 2024، 127 هزار نفر بوده است، این در حالیست که تعداد بازدید گردشگران از این کشور در فوریه ۲۰۲۳، ۱۳۰ هزار و در فوریه ۲۰۲۲، ۷۲ هزار مورد بوده است.

هجوم روس‌ها به ارمنستان

در فوریه 2023، 43 درصد از کل گردشگران این کشور را روس‌ها تشکیل دادند و پس از آن گردشگران گرجستان و ایران به ترتیب با 14 و 7 درصد قرار دارند.

گردشگری ارمنستان

دولت ارمنستان اما به این میزان از ورود گردشگر بسنده نکرده است و در تدارک بهبود وضعیت هوایی خود برای برقراری پروازهای بیشتر نسبت به گذشته است. طبق پیش‌بینی های صورت گرفته، ارمنستان در سال 2024 درآمدی معادل 89.39 میلیون دلار از حوزه سفرهای هوایی خواهد داشت که با توجه به نرخ رشد سالانه 35/0، بازار 88.13 میلیون دلاری را تا سال 2028 برای این کشور به ارمغان خواهد آورد.

همچنین انتظار می رود بازار پرواز ارمنستان تا سال 2028 دارای 29250 مسافر باشد که به طور میانگین درآمد از هر مسافر برای بازار پرواز در ارمنستان 319.30 دلار آمریکا خواهد بود. در نتیجه این روند، فروش آنلاین بلیت پروازها، 90 درصد به کل درآمد بازار پروازهای ارمنستان کمک خواهد کرد.

روندی که در صورت تحقق، در مقایسه با سایر کشورها و چین با درآمد 136 میلیارد دلاری در سال 2024، بالاترین درآمد را در بازار پروازها ایجاد می کند تا بازار پرواز ارمنستان با باز شدن مسیرهای جدید و افزایش رقابت بین خطوط هوایی به طور پیوسته رشد داشته باشد.

رویکرد ارمنستان حکایت از آن دارد که این کشور برنامه ویژه ای را برای بهبود وضعیت گردشگری در نظر دارد که به عنوان همسایه کشورمان ایران می تواند نقشی موثر بر افزایش میزان متقاضیان سفر به این کشور داشته باشد. هر چند طبق آمار منتشر شده مسافران ایرانی همچنان در میان سه کشور اولی قرار دارند که بیشترین میزان گردشگران ورودی را به ارمنستان داشته اند. حال که صحبت از ارمنستان و وضعیت گردشگری این کشور است، بهتر است به آخرین قیمت درام؛ واحد پول رسمی آن و سایر ارزهای مقاصد گردشگری در پایان امروز نگاهی بیندازیم.

قیمت امروز درام ارمنستان 15 فروردین 1403

قیمت درام ارمنستان امروز در بازار ارز تهران در حالی معامله شده است که نسبت به روز گذشته رشد دو تومانی را تجربه کرد و 164 تومان قیمت گذاشته شد.

همچنین نرخ برابری درام ارمنستان با دلار آمریکا در بازار امروز به 390.500 است، نرخی که روز گذشته 392.800 بود.

درام ارمنستان

نرخ امروز منات آذربایجان در بازار

بازار ارز تهران در حالی پانزدهمین روز از فروردین را پشت سر گذاشت که قیمت منات آذربایجان هم مسیر صعودی را در پیش گرفت و با تجربه افزایش 230 تومانی در مقایسه با روز پیش، 37380 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

خبر مرتبط
قیمت دلار و درهم امروز چهارشنبه 15 فروردین 1403 / افزایش قیمت لیر ترکیه +جدول

اقتصادنیوز:دلار مبادله ای، امروز به ۴۳,۴۶۲ (چهل و سه هزار و چهارصد و شصت و دو ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است.

قیمت لاری گرجستان امروز

امروز معاملات بازار ارز برای لاری گرجستان در حالی سپری شد که قیمت آن نسبت به روز گذشته همچون منات و درام بالا رفت و به 23940 تومان رسید تا رشد 150 تومانی را تجربه کرده باشد.

درام امروز در بازار ارز نرخ برابری 0.373 با دلار آمریکا داشت و این در حالیست که این نرخ روز گذشته 0.372 بود.

آخرین قیمت لیر ترکیه امروز

قیمت لیر ترکیه هم به مانند ارزهای پیشین بر مدار رشد حرکت کرد و با تجربه افزایش 20 تومانی، سقف جدیدی را به ثبت رساند و به کانال دو هزار تومان ورود کرد. اتفاقی که در چند ماه اخیر برای لیر ترکیه بی سابقه بوده است.

لیر روز گذشته 1985 تومان قیمت خورده بود و بازار را امروز با نرخ 2050 تومانی به پایان برد.

قیمت لیر و دلار

قیمت امروز دینار عراق در بازار

روند صعودی بازار در روزهای اخیر عاملی شده است تا قیمت دینار عراق هم که همواره میل به ثبات دارد، روند صعودی را حفظ کند. امروز معاملات بازار ارز تهران در حالی به پایان رسید که هر دینار عراق رشد سه تومانی را تجربه کرد و به یک قدمی کانال 50 هزار تومان رسید و 49 تومان معامله شد.

نرخ امروز درهم امارات

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان معاملات بازار ارز همچنان بر شیب صعودی پایبند است و در پایان مبادلات ارزی امروز 17383 تومان قیمت خورد تا در مقایسه با روز پیش 107 تومان گران شده باشد.

نرخ برابری درهم امارات با دلار آمریکا هم در بازار امروز 0.272 است که تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است.

آخرین قیمت ریال عمان در بازار

قیمت ریال عمان که روز گذشته خلاف جریان حاکم بر بازار ارز تهران پایین آمده بود، امروز در پایان معاملات سرانجام تسلیم روند صعودی شد و 165540 تومان قیمت خورد.

ریال عمان روز گذشته در بازار شیب نزولی را تجربه کرده بود و 164680 نرخ گذاری شده بود و بدین ترتیب نسبت به روز پیش رشد 860 تومان گران شد.

ریال عمان

قیمت بات تایلند امروز

امروز همچنین بات تایلند در بازار ارز 1735 تومان قیمت گذاری شد که نسبت به آنچه در معاملات روز گذشته تجربه کرده بود، 12 تومان افزایش قیمت داشت.

نرخ امروز رینگیت مالزی

بازار ارز تهران در حالی به کار خود پایان داد که امروز قیمت رینگیت مالزی به مانند سایر ارزهای بازار سیر صعودی را تجربه کرده است و با رشد قیمت 80 تومانی، 13370 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

بازار ارز تهران روز 15 فروردین را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که همه ارزها نسبت به روز گذشته روند صعودی را در پیش گرفتند تا برای سومین روز متوالی در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، بازار افزایش را سرلوحه خود قرار دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • رهبر انقلاب اسلامی در دیدار معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تبیین کردند:

      اقتصادنیوز: رهبر انقلاب علت متفاوت بودن اهمیت آموزش‌وپرورش با دیگر دستگاه‌ها را تربیت منابع انسانی برشمردند و گفتند:…

    کارگزاری مفید