لوکاشنکو: در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنم

الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس با حضور در شعب اخذ رای انتخابات پارلمانی این کشور و انداختن رای خود، در جمع خبرنگاران، گفت: دوران سختی پیش روی ما است. افزون بر حرفه‌ای‌گری، نمایندگان باید برای ملت بلاروس جان‌فشانی کنند.

خبر مرتبط
حمله رئیس‌جمهور بلاروس به بورل/ احمق است

رئیس‌جمهور بلاروس تاکید کرد: نه روسیه و نه بلاروس علاقه‌مند به جنگ نیستند. آیا ما در موقعیتی هستیم که جنگی را آغاز کنیم؟ ما فعلا یک مورد داریم تا با آن مقابله کنیم

خبرگزاری رسمی بلاروس (بلتا) در این باره گزارش داد که لوکاشنکو در پاسخ به این که آیا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۵ بلاروس شرکت خواهد کرد، گفت: به آن‌ها (اپوزیسیون) بگویید که این کار را خواهم کرد. هر چه شرایط سخت‌تر شود، در ما و جامعه ما شور بیشتری ایجاد خواهند کرد. هیچ کسی، هیچ رییس جمهور مسئولی ملت خود را که همراه او بود، تنها نمی‌گذارد، هر چه آن‌ها بیشتر به شما، من و جامعه بیشتر فشار بیاورند، من سریع‌تر برای این انتخابات اقدام خواهم کرد. نگران نباشید، ما کاری را که برای بلاروس لازم است، انجام خواهیم داد.

رییس جمهور بلاروس همچنین گفت که در هیچ کجای دنیا انتخاباتی برگزار نمی‌شود که مانند انتخابات بلاروس «آزاد، منصفانه و قانون‌مند» باشد.

خبر مرتبط
تشدید تنش میان لهستان و بلاروس/ نقض حریم هوایی بلاروس صحت دارد؟

لهستان اعلام کرد که هیچ‌کدام از بالگردهای این کشور حریم هوایی بلاروس را نقض نکرده‌اند.

او با گفتن این که سناریوهای اپوزیسیون برای بلاروس تحقق‌ناپذیر است، بیان کرد: ما باید روی اهداف و منافعمان تمرکز کنیم، جدی باشیم و سیاست عدالت را دنبال کنیم.

لوکاشنکو تاکید کرد که براندازی دولت بلاروس حتی به رادیکال‌ترین شکل ممکن نیز دشوار خواهد بود.

وی درباره موضع ارمنستان راجع به خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی نیز گفت: ما کاملا با آرامش به این موضوع واکنش نشان می‌دهیم. اگر آن‌ها نمی‌خواهند در سازمان پیمان امنیت جمعی باشند، این سازمان از هم فرو نمی‌پاشد و از بین نمی‌رود.

اگرچه او توضیح داد که فعلا هیچ اعلامیه رسمی در این باره از ایروان دریافت نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.